SUK... alt den modgang.

Du læser en tråd i debat > vægttab

SUK... alt den modgang.
Ja her går man så og tror man gør det hele så godt og så alligevel ikke. Sidste uge gik jo simpelthen så fint så man skulle tro det var for godt til at være sandt. Og ja det var det så også.

Jeg har den sidste uges tid fået det meget meget skidt når jeg gik igang med at spise, stærke mavesmerte og ja sagt lige ud... det var meget tæt på at komme hurtigere op end ned. Nu har jeg så snakket med min læge hvor jeg så bare får beskeden, du skulle lære og spise rigtigt. Helt ærligt det kan ikke blive mere rigtigt. Jeg ligger på omkring 5-10% fedt om dagen, hvilket jeg har fået afvide igennem slankedoktoren.dk er meget meget fint. Igår gjorde jeg så det efter at have snakket med lægen at jeg spiste det jeg kunne men stadig 6 gange i løbet af dagen, det blev til ca. 1100 kcal. Hmmm det er jo bare ikke nok... suk.

Ikke nok med det så har min mor lige været og besøge os, og stolt som jeg er af min vægttab i sidste uge på ca. 3kg skulle hun da lige vide hvor dygtig hendes tossede datter var. hi hi.
Og svaret blev... hvorfor bruge tid på noget du alligevel ikke kan holde. Du er og bliver meget tyk og det kan du lige så godt indse.... BANG så kan jeg lære det. Jeg har aldrig set min mand blive gal på min familie, men han blev stik tosset, han er tros alt stolt af hans lille trold. :O)

Men man må squ sige at modet faldt langt langt ud af vinduet sammen med den kommentar. Jeg havde nok forventet lidt opbakning, men næ nej sådan skulle det bare ikke være. Suk eller også gaber jeg over en for stor mundfuld.

Monika
19 år12. maj 2005 kl. 11:26
re: SUK... alt den modgang.
Kære Monika,

mod dumhed kæmper selv guderne forgæves ved du nok, og den bemærkning fra din mor var fuldstændig utilstedelig og unødvendig. Er din mor også overvægtig? Så er hun nok bare misundelig, eller tanken om, at du er blvet stor og selvstændig og kan klare noget, hun ikke kunne klare da du var mindre (jeg går du fra du også vejede for meget som barn), kan kradse lidt i lakken. Pyt med hende.

Stærke mavesmerter skal undersøges, så find en anden læge.

1400 kcal er vel fint nok et stykke tid, og du har noget at tære på, så lad være med at spekulere over det, og spis som du nu kan. Men det skal undersøges, om du er syg eller noget ande. Du må ikke bare lade dig spidse af med den bemærkning fra din læge. Sikke da et fjols.

Du får et stort kram af mig og jeg vil fortælle dig at du har al mulig grund til at være stolt af dig selv. Du gør en indsats, du har tabt dig, du er på rette vej. Det kan man ikke roses nok. Godt du har en så dejlig mand.

Knus til dig fra mig
19 år12. maj 2005 kl. 12:45
Hej Monika

Det var ikke særlig pænt sagt af din mor, men jeg tror som advogirl at det handler om nogle føgelser hos hende som du har sag i gang ved at tabe dig.

Du kan prøve at læse bogen af Dr. Phill, han bruger 7 nøgler som man skal følge. Det handler meget om vores forhold til mad.

Den ene af nøglerne omhander personer i vores omgivelser som prøver på at ødelægge et vægttab. Din mor passer lige ind ...

Du må bare beklager dig herinde, i stedet for at opgive :-)

StoreSøs
19 år12. maj 2005 kl. 13:49
re: re: SUK... alt den modgang.
Hej Monika

Kan kun give Advogirl ret med hensyn til det hun skriver - sådan en kommentar har man bestemt ikke brug for og ja du skal bare være stolt af dig selv, for du er i hvert fald på rette vej. Dejligt at din mand støtter dig, for selvfølgelig har man brug for støtte, det er jo også med til at gøre det noget nemmere.

Men jeg syntes nu også at du skal se at få en tid hos lægen og få undersøgt din mave, for det er jo ikke meningen af du skal få stærke mavesmerter af at spise sundt.

Op med humøret og glem den kommentar fra din mor - du ved at du får alt den støtte du vil havde herinde ;o)

Knuser og tanker fra smiley
19 år12. maj 2005 kl. 13:49
re: re: re: SUK... alt den modgang.
Din mor skulle SKAMME SIG !!!!!!!!!!!!!
HUN burde om nogen bakke dig op.
Du har lige fået serveret din motivation på et sølvfad!
Du skal nu bevise din mor at når du siger du KAN noget - så GØR du det. Du viser hende at du KAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INGEN - INGEN skal sige til dig at det ikke kan lykkes, for du kæmper flot og du skal NOK nå dit mål - jeg skal nok sparke lidt fra sidelinien når pisken mangler - ellers tænk blot på din mor.
Fnys herfra.
Kom så Monika - kom så..... *S*
KÆMPE opmuntrende krammer

Corina
19 år12. maj 2005 kl. 15:15
Der tabte jeg godt nok underkæben og kaffekoppen! Da jeg læste det sidste i dit indlægget.
Det kan din familie da simpelthen ikke være bekendt at sige! At du ligeså godt kunne lade være at prøve at slanke dig,For du holdere den aldrig , for du er og bliver tyk.!
Nej hvor bliver jeg vred på dine vejne.Det KAN man ikke sige,til en der prøver på at kæmpe.Det en dum kommentar,Det var en endnu mere led kommentar!
Har du prøvet personligt at tale med din mor om den kommentar?At spørge om,hvorfor hun sagde det,og om hvorfor hun ikke bakker dig op,støtter dig i dit project,som for dig er et vægttab?

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet,men jeg vil meget gerne støtte dig det jeg kan.:) Vis du altså også vil det? :)

Kram Kat
19 år12. maj 2005 kl. 16:08
Gggrrrr.......og HMPRF!!!!
NU bli'r Mulde godt nok helt frygteligt gal i skralden!!! Og Mulde's vrede er IKKE at gamble med, tro mig!! Hvad sørensen bilder din kære mor sig ind! Hvor er jeg ked af at høre, at du bli'r jordet fuldstændigt, først af lægen og så af en der står dig nær! DET er ikke fair og DET skal du ikke finde dig i! Hvis du har et ok forhold til din mor, så tag en snak med hende og fortæl hende, hvor meget det sårede dig, med sådan en kommentar! Gør derefter som Corina siger og beslut dig for, at hun IKKE får ret! Sig til dig selv dagligt, "Jeg kan, jeg skal og jeg VIL"!!!!!!!!!! Det kan blive din daglige "bøn" mens kiloene lige så stille rasler af dig! Lov mig at du nu ikke går hen og tømmer hele Slikmutters butik i raseri og skuffelse, ikke også. Løb/gå i stedet en lang tur og ras ud på den måde. Du må ikke tænke, "så kan det også bare være ligegyldigt", vi støtter dig hele vejen igennem -også når det bliver surt, tvært og uretfærdigt!! Bare læs af og fortæl os alle de gode og dårlige ting, du oplever, ikke også. Herinde får du et mega skulderklap, når det er tid og en ordentlig "røvfuld", på den gode og kærlige måde, når du har brug for det, det lover jeg dig!!! Blæs på de andre og sig til dig selv, at det er misundelsen over, at du har styrken, som de ikke kan finde frem, ikke også..

Pyyyhhh..for et indlæg, undskyld længden, men Mulde bli'r SÅ ked på dine vegne og håber bare ikke, at du lader dig kue af så dumme og uvidende ord!

Knuzzer og go' kampgejst til de næste mange uger!!!
19 år12. maj 2005 kl. 16:32
re: Gggrrrr.......og HMPRF!!!!
Hejsa.
nej hvor ville jeg gerne kunne komme og holde rindt dig og være der for dig også give din mor et par aldvordsord med på vejen.
Hvad tænker hun da med?
Nu er du gået igang med at tabe dig og klare det bare så flot og så fyre hun sådan noget af.
Godt hun ikke er min mor. Jeg var blevet tosset ja jeg var.
Du har fået en masse gode råd af de andre som jeg synes at du skulle prøve at følge og så op med hovedet og kæmp videre med din vægt. Vis hende at du lader dig ikke sådan knække. BASTA!!!!!
har selv en mor som er godt dum en gang imellem og jeg dykker også hver gang men bliver stærkere for hvor gang og jeg er 37 år. man bliver stærk siger jeg dig og med den opbakning du har fra din mand så kan du også godt.
Op med hovedet min pige.

Knus Chiffi.
19 år12. maj 2005 kl. 16:42
hej søde Monika
Det kan godt være, at din mor ikke tror på du kan klare det, MEN DET GØR VI!!!!! Jeg er sikker på at du nok skal få smidt de overflødige kg. Du har gjort et stort arbejde for at sætte dig ind i hvilken kost og hvor meget du skal have, og du har allerede smidt 3 kg. Det er bare så superflot.

Sig til dig selv, at du vil vise din mor, at hun ikke har ret. Du kan godt!!!!!!!! Og husk at bruge os. Jeg lover dig, vi er der hele vejen med støtte, opmuntring, ros, et spark bagi og et klap på skulderen når som helst der er brug for det!!!!

Hvis du har brug for en snak og lidt opmuntring så er du mere end velkommen til at skrive til mig. [mail]Linefred@jakip.dk[/mail]
Jeg har selv oplevet hvor dejligt det er at smide 30 kg, den oplevelse vil jeg også gerne have at du får, for det er virkelig vidunderligt!!

Så klø på og hvis hvem der bestemmer over dig og din krop.

Knus Line
19 år13. maj 2005 kl. 00:03
re: hej søde Monika
Hej Monika.

Spørg lige din mor om, hun ved HVOR GAL EN BAMSE KAN BLIVE.
Blev sgu gal da jeg læste dit indlæg, hvad fanden bliver hun sig ind, hun skulle have en pote, skulle hun.
Jeg har været ude for noget af det sammen med min far, da han er MEGET overvægtig, og da jeg begyndte at tabe mig, fik jeg også at vide, det kunne jeg ikke holde, bare fordi han er fed så er det ikke ensbetydigt med at VI ANDRE ikke kan tabe os.
Jeg giver alle de andre søde mennesker herinde ret, hvad de har skrevet til dig.
Du har i en uge bevist, at du kan klø på med hud og hår, og ellers bare derud af, og det skal du blive ved med.
Du må ikke give op, fordi din mor siger sådan en gang LORT.
Vis du kan, vis du vil, og vis at du ved hvad der skal til.
Jeg er her lige som alle de andre, og vi skal nok sørge for at støtte dig, når det er værst, men glem hvad din mor har sagt og lyt til os andre.
Bed din mor om en STOR UNDSKYLDNING, og sig til din mand, at det var godt at han støttede hans trold *SS*

Stor og opmuntrende knus
Bamse (undskyld min harme)
19 år13. maj 2005 kl. 09:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });