#2 af bruger slettet
Gajoler
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Gajoler
Og grunden til at det står på nogle af gajolæskerne er fordi at de indeholder sødestoffer, som er mega afførende.
Prøv at købe en pose sukkerfri slik eller to og guf det med det samme. Uha man får gang i maven...
Prøv at købe en pose sukkerfri slik eller to og guf det med det samme. Uha man får gang i maven...
17 år29. oktober 2007 kl. 10:05
Jeg købte en dobbeltpakke grøn og en dobbeltpakke orange (polet lakrids - som har omkring 600 kj per 100 gram, lidt mere end grøn men polet lakrids er meget mere "holdbar" - dvs ikke så nemt at skrupæde). Jeg spiste så en orange pakke igår (fniste lidt af advarslen på pakken der god stod med lidt mindre typer end dem på cigaretpakken: Overdreget indtag kan virke afførende).
Det endte med lidt over 200 kj for de 23 gram og det er jo faktisk ret godt gået sammenlignet med hvad jeg ellers har kunnet sætte til livs.
Men for andre som kikker på gajoler som lidt guf for den søde tand, så skal I lige overveje hvilken pakke I køber. Når man alligevel er ude at slikke kan man lige så godt købe noget godt og se lidt bort fra energiindholdet - men hvis man som jeg er lige glad for de forskellige lakridstyper, så kan man jo lige så godt gå efter den mest energifattige.
Og lad så for guds skyld være med at spise for mange pakker. Lakrids, især samiak, virker faktisk afførende :-)