#2 af Maddie (slettet)
Hej fra Anna
Du læser en tråd i debat > vægttabMaddie (slettet)
re: Hej fra Anna
Hej Anna,
Det er rart at se, at du stadigvæk er her. Hvordan er det - er du stadigvæk ex-ryger? Man er nok nødt til at tage et par kg med i første omgang...bare ikke nødvendigvis 10, som jeg gjorde i sin tid. Dem har jeg kæmpet med gennem årene. Det er nok nemmest, hvis de ikke kommer på, men det er svært at være karakterfast på alle fronter...summen af laster er konstant, siger man.
Held og lykke med sønnens operation. Børn er seje - han er frisk igen, før du aner det.
Venlig hilsen
Maddie
Det er rart at se, at du stadigvæk er her. Hvordan er det - er du stadigvæk ex-ryger? Man er nok nødt til at tage et par kg med i første omgang...bare ikke nødvendigvis 10, som jeg gjorde i sin tid. Dem har jeg kæmpet med gennem årene. Det er nok nemmest, hvis de ikke kommer på, men det er svært at være karakterfast på alle fronter...summen af laster er konstant, siger man.
Held og lykke med sønnens operation. Børn er seje - han er frisk igen, før du aner det.
Venlig hilsen
Maddie
17 år24. oktober 2007 kl. 08:36
iakob
Hejsa Anna
Jeg vil også gerne høre hvordan det går med rygestoppet. Sidst jeg hørte var rygning nemlig stadig mere usund end lidt ekstra kilo på kroppen.
Held og lykke med sønnike.
Hvis du ikke helt vil slippe vægtprogrammet, så kan du jo skrive alt du spiser ned i en lille lommebog du kan have i tasken. Det behøver ikke være på gram, men i portionsstørrelse. Så kan du hver aften eller hvornår du så får tid, reflektere over dagens spiste mad.
Hav altid noget frugt i tasken når I skal til hospitalet, for automaterne der frister med søde sager og det er ikke altid til at hive noget sundt og friskt ud af dem.
Og glem os ikke ;-)
Jeg vil også gerne høre hvordan det går med rygestoppet. Sidst jeg hørte var rygning nemlig stadig mere usund end lidt ekstra kilo på kroppen.
Held og lykke med sønnike.
Hvis du ikke helt vil slippe vægtprogrammet, så kan du jo skrive alt du spiser ned i en lille lommebog du kan have i tasken. Det behøver ikke være på gram, men i portionsstørrelse. Så kan du hver aften eller hvornår du så får tid, reflektere over dagens spiste mad.
Hav altid noget frugt i tasken når I skal til hospitalet, for automaterne der frister med søde sager og det er ikke altid til at hive noget sundt og friskt ud af dem.
Og glem os ikke ;-)
17 år24. oktober 2007 kl. 09:37
annap (slettet)
Hejsa
Jooh, jeg er stadigvæk nikotinspisende ex-ryger, såå deeet.
Tak for held og lykke :-)
Jeg skriver aldrig ned, hvad jeg spiser. Det kan jeg ikke finde ud af at passe ind i mit travle liv. Men jeg har altid haft en rigtig god fornemmelse for, om jeg har indtaget 6000 eller 10000 KJ. Jeg spiser rigtig mange grøntsager og knap så meget brød, pasta og ris. Altid frugt. Og drikker masser af vand. Det eneste jeg skal er at holde mig fra de søde sager (slik for det meste) og nøjes med en mundsmag, så taber jeg mig fint - op til 1 kilo om ugen, når motionen også følger med.
Tak for rådet om frugt til hospitalet - det skal jeg huske.
I denne ug er der faktisk røget 500 gram allerede :-)
Anna
Jooh, jeg er stadigvæk nikotinspisende ex-ryger, såå deeet.
Tak for held og lykke :-)
Jeg skriver aldrig ned, hvad jeg spiser. Det kan jeg ikke finde ud af at passe ind i mit travle liv. Men jeg har altid haft en rigtig god fornemmelse for, om jeg har indtaget 6000 eller 10000 KJ. Jeg spiser rigtig mange grøntsager og knap så meget brød, pasta og ris. Altid frugt. Og drikker masser af vand. Det eneste jeg skal er at holde mig fra de søde sager (slik for det meste) og nøjes med en mundsmag, så taber jeg mig fint - op til 1 kilo om ugen, når motionen også følger med.
Tak for rådet om frugt til hospitalet - det skal jeg huske.
I denne ug er der faktisk røget 500 gram allerede :-)
Anna
17 år24. oktober 2007 kl. 16:49
tynd74
hej annap
flot du stadig er ikke-ryger.
jeg kunne ski ikke i længden, begyndte selv igen efter 2 1/2 måneds rygestop. sej du holder ved.
go held med sønnens opperation.
flot du har tabt dig samtidig med rygestoppet. sej gået.
og tak for hilsnen i andet indlæg. jeg gør hvad jeg kan for at nå mit mål.
forsat god arbejdslyst og tillykke med dine nyerhvervet klienter. det er god til dig. snart har du eget firma.
det er dig velundt.
knus lise
flot du stadig er ikke-ryger.
jeg kunne ski ikke i længden, begyndte selv igen efter 2 1/2 måneds rygestop. sej du holder ved.
go held med sønnens opperation.
flot du har tabt dig samtidig med rygestoppet. sej gået.
og tak for hilsnen i andet indlæg. jeg gør hvad jeg kan for at nå mit mål.
forsat god arbejdslyst og tillykke med dine nyerhvervet klienter. det er god til dig. snart har du eget firma.
det er dig velundt.
knus lise
17 år25. oktober 2007 kl. 22:03
iakob
Ja! Godt gået at du stadig er ikke ryger!!
17 år26. oktober 2007 kl. 09:14
annap (slettet)
tak flittiglise og iakob. Det er skønt at få lidt opmuntring. Ja, jeg taber mig faktisk pænt i øjeblikket. 2,8 kilo er der røget de sidste 11 dage :-)
Anna
Anna
17 år26. oktober 2007 kl. 21:44
iakob
Flot! Anna - du er bare for sej med rygestop og vægttab!!
Jeg kan i øvrigt berolige dig med at jeg synes jeg bruger lidt for meget tid på forummet. Det har helt sikkert hjulpet mig igennem nogle ting - men det er altså begyndt at gå ud over mit arbejde. Jeg har nemlig internetadgang på arbejde. Så for eftertiden vil jeg prøve at nøjes med at gå på forummet om morgenen og om aftenen i stedet for hver gang jeg venter på computeren eller på andre ude på arbejdet. Så jeg sætter i hvert tilfælde farten lidt ned :-)
Jeg kan i øvrigt berolige dig med at jeg synes jeg bruger lidt for meget tid på forummet. Det har helt sikkert hjulpet mig igennem nogle ting - men det er altså begyndt at gå ud over mit arbejde. Jeg har nemlig internetadgang på arbejde. Så for eftertiden vil jeg prøve at nøjes med at gå på forummet om morgenen og om aftenen i stedet for hver gang jeg venter på computeren eller på andre ude på arbejdet. Så jeg sætter i hvert tilfælde farten lidt ned :-)
17 år27. oktober 2007 kl. 22:22
Hej til alle de nye fra mig :-) Det er ikke bevidst, hvis der er nogen, jeg ikke har fået hilst på.
Jeg går lige her og passer mit studie og mit job. Og så skal sønnen min opereres i næste uge, så der er nok at se til mentalt. Derfor holder jeg nok også lige en skrivepause herinde i en uge til 14 dage, alt efter, hvordan det går. Det er en kosmetisk operation (en medfødt defekt på de ædlere dele - av av). Han er jo en stor dreng - 12 år - og har selv valgt operationen, så det skal nok gå godt. Han var igennem en større operation som 4-årig, hvor der desværre sprang et par sting, så det er det, der skal rettes nu, så det kan blive pænt :-)
Vægten er stadig status quo. Jeg er dog kommet i gang med motionen i denne uge, lidt løbebånd blev det til i dag. Motionen er blevet nedprioriteret pga. mine andre projekter, så der må motioneres, når det lige passer ind i kalenderen. Det gjorde det så her til aften ved 20.30 tiden :-)
Nå, nok fra mig i denne omgang.
Anna