Endnu en ny pige i klassen
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Endnu en ny pige i klassen
Velkommen til.
Jeg startede min kur i det små før jeg fandt denne hjemmeside med at fjerne slik, sukkerholdig sodavand og kager fra min hverdagsmad. Så jeg ved ikke hvor grelt det faktisk stod til dengang, men jeg har så siden lavet adskillelige justeringer af min mad ved at identificere "problemområder" ved hjælp af denne side.
Jeg har heller aldrig kunnet starte en kur med ensidig kost eller maderstatning, og foreløbigt har jeg lagt næsten 9 kilo fra mig siden jeg startede sidst i juli 2007 (altså for 2½ måned siden). Og oven i købet spiser jeg noget mere varieret, mere fisk og flere grøntsager og frugt!
Så jeg tror helt sikkert du er kommet til det rigtige sted.
Jeg startede min kur i det små før jeg fandt denne hjemmeside med at fjerne slik, sukkerholdig sodavand og kager fra min hverdagsmad. Så jeg ved ikke hvor grelt det faktisk stod til dengang, men jeg har så siden lavet adskillelige justeringer af min mad ved at identificere "problemområder" ved hjælp af denne side.
Jeg har heller aldrig kunnet starte en kur med ensidig kost eller maderstatning, og foreløbigt har jeg lagt næsten 9 kilo fra mig siden jeg startede sidst i juli 2007 (altså for 2½ måned siden). Og oven i købet spiser jeg noget mere varieret, mere fisk og flere grøntsager og frugt!
Så jeg tror helt sikkert du er kommet til det rigtige sted.
17 år15. oktober 2007 kl. 12:38
tynd74
hej veraWang
velkommen til ;O)
ja, når man skriver indtagelsen af fødevarer op, bliver øjenene lukket helt op de første gange. siden her har hjulpet mig af med 13,1kg ( tabt i alt 18,8kg)
og jeg skriver stadig dagligt op. jeg tør ikke rigtig det der med " på slum" potioner. det gør jeg kun i byen.
jeg vejer også det hele hver dag.
der er stor støtte og hjælp at hente herinde. det er et dejligt aktiv forum med masser af hjælpsomme mennesker. og et velment spark bagi bliver det også til ind i mellem.
håber du bliver glad for at være hoppet på her ;O)
flittiglise
velkommen til ;O)
ja, når man skriver indtagelsen af fødevarer op, bliver øjenene lukket helt op de første gange. siden her har hjulpet mig af med 13,1kg ( tabt i alt 18,8kg)
og jeg skriver stadig dagligt op. jeg tør ikke rigtig det der med " på slum" potioner. det gør jeg kun i byen.
jeg vejer også det hele hver dag.
der er stor støtte og hjælp at hente herinde. det er et dejligt aktiv forum med masser af hjælpsomme mennesker. og et velment spark bagi bliver det også til ind i mellem.
håber du bliver glad for at være hoppet på her ;O)
flittiglise
17 år15. oktober 2007 kl. 14:11
VeraWang
Mange tak for velkomsten :o)
Jeg sidder og fantaserer om flødeis og chokolade, men har bestemt mig for i stedet at gå en rask tur med hundene og så lave aftensmad når jeg kommer hjem.
Skal have kylling og rosenkål med spidskommen og chilli, uhmn. Tror det er sundt, men det vil vise sig når jeg får opskriften tastet ind.
Jeg sidder og fantaserer om flødeis og chokolade, men har bestemt mig for i stedet at gå en rask tur med hundene og så lave aftensmad når jeg kommer hjem.
Skal have kylling og rosenkål med spidskommen og chilli, uhmn. Tror det er sundt, men det vil vise sig når jeg får opskriften tastet ind.
17 år15. oktober 2007 kl. 17:50
iakob
Det lyder sundt - og lækkert :-) Ja, bortset fra at rosenkål er den grøntsag jeg har reserveret som den jeg ikke bryder mig om. Min mor kunne koge de værste prutte-kål på rosenkål :-D
God og kontruktiv tanke at gå med hundene i stedet!
God og kontruktiv tanke at gå med hundene i stedet!
17 år15. oktober 2007 kl. 19:26
bruger slettet
velkommen til. jeg er næsten også lige startet men føler mig allerede meget motiveret og afhængig af denne side skøn opbakning man får her.
17 år16. oktober 2007 kl. 11:12
Ulla Mc (slettet)
Hej.
Jeg har også stor glæde af at skrive ned hvad jeg spiser ned til mindste detalje, det er først der man får øjnene op for hvad det egentlig er man går og putter i munden, og hvor meget det drejer sig om.
KhUlla
Jeg har også stor glæde af at skrive ned hvad jeg spiser ned til mindste detalje, det er først der man får øjnene op for hvad det egentlig er man går og putter i munden, og hvor meget det drejer sig om.
KhUlla
17 år17. oktober 2007 kl. 12:21
VeraWang
Tak for velkomsterne.
Mht rosenkål, så er det også noget jeg har gårt og troet at jeg ikke kunne lide, men opdagede fornyligt at de faktisk er gangske lækre, hvis de bare ikke er kogt for meget.
Man kan også spise de yderste blade helt rå i salater dr.dk
Den nederste salat på denneher side er super lækker og man kan jo holde lidt igen med rapsolien ;o)
Mht rosenkål, så er det også noget jeg har gårt og troet at jeg ikke kunne lide, men opdagede fornyligt at de faktisk er gangske lækre, hvis de bare ikke er kogt for meget.
Man kan også spise de yderste blade helt rå i salater dr.dk
Den nederste salat på denneher side er super lækker og man kan jo holde lidt igen med rapsolien ;o)
17 år17. oktober 2007 kl. 12:32
Er faldet over denne side og tror måske den kan hjælpe mig til at tabe de ti kg for meget jeg render rundt med.
Jeg har aldrig været på en rigtig slankekur, men har ofte haft lyst til at prøve en eller anden pulverkur, hvidkålskur, proteinkur eller noget naden nemt, der kan overståes rimelig hurtigt. Jeg giver dog altid op inden jeg er gået i gang, for så skal jeg lige til en eller anden fest, eller jeg skal starte på nyt arbejde eller hvad ved jeg. Der er altid en grund til at det er bedst at udskyde.
Jeg har opdaget at jeg tit snyder migselv og spiser meget mere end jeg tror. Nogle gange spiser jeg et stykke chokolade, en pose chips eller hvad vi nu har i skabet når jeg kommer hjem fra arbejde og 1-2 timer efter spiser jeg aftensmad og jeg spiser lige så meget som min kæreste. Jeg glemmer simpelthen at jeg spiser de der eftermiddagssnacks og så kan jeg ikke forstå at jeg tager på.
Nå, men jeg tror at det kan hjælpe mig at skrive ind her havd jeg indsætter og hæver på energikontoen hver dag. Så skal jeg bare huske at det skal være lige omvendt af hvad det skal i banken, jeg skal lave et energi-overtræk hver eneste dag.