#2 af annap (slettet)
Status
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: Status
Hej Iakob
Jeg synes du kan være utrolig stolt af dine resultater. Og hvor er det dejligt, at din mor også lagde mærke til det.
Enig med dig i, at det er godt at gøre status og se på de gode resultater med jævne mellemrum.
Her er det status quo. Jeg har valgt at fokusere på at holde min vægt lige nu. Jeg har utroligt travlt med mange ting - skønne ting - i mit liv lige nu. Så jeg har nedprioriteret motionen i en periode. Et bevidst valg. Men jeg er meget opmærksom på, hvad jeg putter i munden.
Det går godt. Jeg satser på at komme i gang med motion og et større fokus på vægttab inden for de næste 14 dage.
Anna
Jeg synes du kan være utrolig stolt af dine resultater. Og hvor er det dejligt, at din mor også lagde mærke til det.
Enig med dig i, at det er godt at gøre status og se på de gode resultater med jævne mellemrum.
Her er det status quo. Jeg har valgt at fokusere på at holde min vægt lige nu. Jeg har utroligt travlt med mange ting - skønne ting - i mit liv lige nu. Så jeg har nedprioriteret motionen i en periode. Et bevidst valg. Men jeg er meget opmærksom på, hvad jeg putter i munden.
Det går godt. Jeg satser på at komme i gang med motion og et større fokus på vægttab inden for de næste 14 dage.
Anna
17 år11. oktober 2007 kl. 15:44
tynd74
hej iakob
skønt at høre at din mor og din omgangskreds, kollegaer kan se en forandring hos dig og endnu bedre er det ,at du kan se det, mærke det.
og det er rigtig godt gået. ;O)
min status siger : november 2006 = 98,8kg
oktober 2007 = 80,0kg
så jeg er også nået er stykke. og du har ret , det er godt nok at standse op ind imellem og se hvor langt man egentlig er nået. tak for det ;O) du gav mig ekstra gejst til at nå de 78kg og videre ned i vægt. vil nok gerne ende med en vægt på 70kg men jeg tager lidt ad gangen fra nu af. måske skal jeg ligge på 75kg . det ser jeg ad til den tid. ;O)
endnu en gang tak for dit råd med at lave status ;O)
go´ide. mon ikke det kan hjælpe flere herinde.
flittiglise
skønt at høre at din mor og din omgangskreds, kollegaer kan se en forandring hos dig og endnu bedre er det ,at du kan se det, mærke det.
og det er rigtig godt gået. ;O)
min status siger : november 2006 = 98,8kg
oktober 2007 = 80,0kg
så jeg er også nået er stykke. og du har ret , det er godt nok at standse op ind imellem og se hvor langt man egentlig er nået. tak for det ;O) du gav mig ekstra gejst til at nå de 78kg og videre ned i vægt. vil nok gerne ende med en vægt på 70kg men jeg tager lidt ad gangen fra nu af. måske skal jeg ligge på 75kg . det ser jeg ad til den tid. ;O)
endnu en gang tak for dit råd med at lave status ;O)
go´ide. mon ikke det kan hjælpe flere herinde.
flittiglise
17 år11. oktober 2007 kl. 22:08
Dejlig glad (slettet)
Hej iakob
Dejligt at høre hvordan det er gået for dig i disse 10 uger. Der er sket en masse....og rigtig sjovt at høre dig fortælle om hvordan den ene store delle nu er blevet til to mindre *s*.
Du har også tabt dig meget så jeg kan godt forstå at dine omgivelser kan se det. En flot status :-)
Dejligt at høre hvordan det er gået for dig i disse 10 uger. Der er sket en masse....og rigtig sjovt at høre dig fortælle om hvordan den ene store delle nu er blevet til to mindre *s*.
Du har også tabt dig meget så jeg kan godt forstå at dine omgivelser kan se det. En flot status :-)
17 år12. oktober 2007 kl. 09:50
Dejlig glad (slettet)
Hej annap
Jeg synes det er flot at du holder vægten. Indimellem har kroppen nok brug for lidt ro til at finde ud af at der skal lidt mere af.
Du har så også fyldt dit liv med nogle andre forandringer kan jeg høre. Det skal også nydes, derefter bliver der igen plads og tid til vægttabet. Held og lykke med de gode ting som lige nu sker i dit liv.
Jeg synes det er flot at du holder vægten. Indimellem har kroppen nok brug for lidt ro til at finde ud af at der skal lidt mere af.
Du har så også fyldt dit liv med nogle andre forandringer kan jeg høre. Det skal også nydes, derefter bliver der igen plads og tid til vægttabet. Held og lykke med de gode ting som lige nu sker i dit liv.
17 år12. oktober 2007 kl. 09:52
Dejlig glad (slettet)
Hej Flittiglise
Du har sørme også et rigtig flot resultat at vise her ved status.
Hele 18.8 kg har du tabt. Det er meget og som du selv siger nu tager du resten bid efter bid og finder ud af om du skal lande på 70 kg eller 75 kg.
Jeg er blevet stærkt motiveret efter at have læst jeres status.
Du har sørme også et rigtig flot resultat at vise her ved status.
Hele 18.8 kg har du tabt. Det er meget og som du selv siger nu tager du resten bid efter bid og finder ud af om du skal lande på 70 kg eller 75 kg.
Jeg er blevet stærkt motiveret efter at have læst jeres status.
17 år12. oktober 2007 kl. 09:55
iakob
Tak for jeres svar. Men jeg synes lidt I glemmer status. Jeg snakker ikke om de tørre tal - selvom de jo er nok så imponerende, så er de jo bare tal.
Det som jeg gerne ville gøre status over er *oplevelsen* ved at have tabt sig. Det ville jeg mægtig gerne høre om.
Annap, jeg kan ikke rigtig se på din profil at du har tabt dig så du må undskylde hvis jeg tager fejl. Men du har måske noget at fortælle omkring sundere madvaner? Kommenterer? Bedre kondi?
Dejlig Glad og flittiglise - I har begge tabt jer godt over 10 kilo. I må da også have nogle oplevelser at fortælle om. Hvad har jeres partnere sagt? Kommentarer fra børn? Hvad med kollegaer, venner, bekendte og anden familie?
Har I haft nogen oplevelser omkring motion, som I gerne vil dele? Andet?
Det som jeg gerne ville gøre status over er *oplevelsen* ved at have tabt sig. Det ville jeg mægtig gerne høre om.
Annap, jeg kan ikke rigtig se på din profil at du har tabt dig så du må undskylde hvis jeg tager fejl. Men du har måske noget at fortælle omkring sundere madvaner? Kommenterer? Bedre kondi?
Dejlig Glad og flittiglise - I har begge tabt jer godt over 10 kilo. I må da også have nogle oplevelser at fortælle om. Hvad har jeres partnere sagt? Kommentarer fra børn? Hvad med kollegaer, venner, bekendte og anden familie?
Har I haft nogen oplevelser omkring motion, som I gerne vil dele? Andet?
17 år12. oktober 2007 kl. 13:39
annap (slettet)
Iakob. Jeg har forsøgt at bruge siden her, fordi mange andre er så glade for at indtaste vægt og mad og motion. Men det fungerer ikke for mig. Så jeg har totalt droppet indtastningerne. Dvs. at I andre jo så heller ikke rigtig kan følge med i, hvad der sker hos mig :-)
Jeg har bare ikke temperament til at tælle og måle og veje.
Jeg har taget vægttabet i nogle store ryk - også taget lidt på indimellem - og tabt mig i nogle flere ryk. Tendensen de sidste år er en nedadgående kurve fra 117,6-92,6. Det vil sige, at jeg har kastet 25 kilo af mig :-)
De sidste måneder er der så ikke sket så meget, som jeg har fortalt, står det hele lidt på standby.
Jeg mangler at smide ca. 17-20 kilo. har ikke sat et endeligt mål, men et eller andet sted mellem 70 og 75 kilo tror jeg er en passende vægt for mig. Jeg er 170 cm. høj.
Jeg går i øjeblikket og peptalker mig selv lidt for at få gang i motivationen til at "nikke den en skalle" igen. Der skal også lidt planlægning til, for det kræver motion, når jeg skal tabe mig. Og er jo også den sundeste måde....
Jeg har en oplevelse af at være i balance med mig selv, også selvom jeg stadig har ca. 20 kilo ekstra baggage. Jeg er i OK god form. Spiser generelt sundt. Er holdt op med at ryge. Nyder livet - alle de små ting i hverdagen. Jeg er kort sagt rigtig gammeldags lykkelig :-)
Måske det netop er derfor, at det tager lidt ekstra tid at komme i gang med de sidste 20 kilo. Jeg har det jo skønt :-)
Anna
Jeg har bare ikke temperament til at tælle og måle og veje.
Jeg har taget vægttabet i nogle store ryk - også taget lidt på indimellem - og tabt mig i nogle flere ryk. Tendensen de sidste år er en nedadgående kurve fra 117,6-92,6. Det vil sige, at jeg har kastet 25 kilo af mig :-)
De sidste måneder er der så ikke sket så meget, som jeg har fortalt, står det hele lidt på standby.
Jeg mangler at smide ca. 17-20 kilo. har ikke sat et endeligt mål, men et eller andet sted mellem 70 og 75 kilo tror jeg er en passende vægt for mig. Jeg er 170 cm. høj.
Jeg går i øjeblikket og peptalker mig selv lidt for at få gang i motivationen til at "nikke den en skalle" igen. Der skal også lidt planlægning til, for det kræver motion, når jeg skal tabe mig. Og er jo også den sundeste måde....
Jeg har en oplevelse af at være i balance med mig selv, også selvom jeg stadig har ca. 20 kilo ekstra baggage. Jeg er i OK god form. Spiser generelt sundt. Er holdt op med at ryge. Nyder livet - alle de små ting i hverdagen. Jeg er kort sagt rigtig gammeldags lykkelig :-)
Måske det netop er derfor, at det tager lidt ekstra tid at komme i gang med de sidste 20 kilo. Jeg har det jo skønt :-)
Anna
17 år12. oktober 2007 kl. 13:59
annap (slettet)
Fik da lige en aha oplevelse der, da jeg så de 25 kilo på skrift i mit forrige indlæg.
Hold da ferie, det er da meget, jeg har tabt mig - griner :-)
Anna
Hold da ferie, det er da meget, jeg har tabt mig - griner :-)
Anna
17 år12. oktober 2007 kl. 14:01
iakob
Hm.. jeg vidste da vist godt at du havde tabt dig 25 kilo. Og stoppet med at ryge! Hvordan går det forøvrigt med rygestoppet?
Når man er ude i så store vægttab, er det så ikke ret dyrt i tøj?
Når man er ude i så store vægttab, er det så ikke ret dyrt i tøj?
17 år12. oktober 2007 kl. 14:53
Jeg havde en startvægt på godt 81 kilo og er nu nede på godt 72 kilo her omkring 10 uger efter. Det er bedre end de planlagte ½ kilo om ugen og jeg er vældig tilfreds. Der mangler knap 4 kilo til mit første store mål - så har jeg den ønskede BMI på 25 og kan kalde mig selv normalvægtig .
Kropsligt er der sket en masse. I stedet for een stor delle på maven som kunne når hele vejen rundt er der nu plads til to deller. To deller som er noget mindre end det massive bildæk jeg slæbte rundt på før. Dellerne under armen - I ved - der ved BHen er også blevet mindre og det samme er dobbelthagen. Jeg har brugt lidt af tiden på motionscyklen med at kikke på mit spejlbillede og selvom billedet ikke er perfekt så ser det skisme noget bedre ud end før! Jeg har ligefrem fået en figur! Jeg tror endda jeg vil have en ny bikini, når det bliver sommer igen og så skal jeg bruge 5 liter sololie og være have-solbrun.
Kondimæssigt er jeg også blevet noget bedre. Jeg er mere adræt end før. Det skyldes sikkert en kompination af den træning jeg har fået (motion) og så den mindre vægt jeg skal flytte rundt på. Men det er simpelthen dejligt. Jeg er så langt fra i topform, men det er da godt at jeg kan gå ved siden af min mand uden at blive forpustet.
Tøjmæssigt.. jeg har købt lidt nyt tøj til en fest jeg skulle til, men ellers har jeg ikke købt nyt tøj for jeg vil være færdig med at tabe mig før jeg ville bruge penge på det. Men jeg har planlagt at tage min søster, der har barslesorlov, på shoppingtur i december og så skal min garderobe opgraderes lidt - det bliver den næste store oplevelse på kur-fronten.
Kommentarer... min mor, som jeg nævnte før. Men også andre, især kollegaer som jeg jo ikke har skjult min diet for, er kommet med gode og sjove kommentarer lige fra "Dit tøj hænger" til "Man kan godt se du har tabt dig!". Det varmer med sådanne kommentarer også selvom jeg er dårlig til at tage mod dem - jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Min mand roser mig og siger ting som "du har godt nok være god" og "øv, dine bryster bliver mindre"... men vi har jo alle vores kors at bære :-)
Jeg kan virkelig mærke at jeg har tabt mig!
Hvordan står det til med jer? Er I klar til status?