Onsdagsmåling
Du læser en tråd i debat > vægttabSpacy
re: Onsdagsmåling
Væske måske? Jeg synes generelt at væskebinding har en stor indflydelse på både hurtige vægtudsving og også udsving (særlig i negativ retning) på målebåndet. Og ja der er jo også altid lidt forskel på hvorhenne man måler og hvor stramt man holder målebåndet, selvom man gør sig umage. Jeg tror i hvert tilfælde ikke at det er fordi du er blevet ældre siden du målte dig sidst ;-) (nej pjat).
17 år10. oktober 2007 kl. 09:44
iakob
Jeg måler således at jeg måler det tykkeste sted på f.eks. maven uden at stramme målebåndet til.
Måske har det tykkeste sted bare flytte sig.
Jeg drikker cirka 2 liter vand om dagen og får omkring 7-8 timers søvn hver nat. Mit aktivitetsniveau er ret lav og konstant da jeg har stillesidende arbejde, men jeg cykler på motionscykel 2x20 minutter om ugen og har en steptime mandag aften. Jeg kan dog ikke rigtig forstå hvor væsken skulle komme fra, hvis det er det.
Måske har det tykkeste sted bare flytte sig.
Jeg drikker cirka 2 liter vand om dagen og får omkring 7-8 timers søvn hver nat. Mit aktivitetsniveau er ret lav og konstant da jeg har stillesidende arbejde, men jeg cykler på motionscykel 2x20 minutter om ugen og har en steptime mandag aften. Jeg kan dog ikke rigtig forstå hvor væsken skulle komme fra, hvis det er det.
17 år10. oktober 2007 kl. 20:06
Spacy
Jeg tror at det er forskeligt hvor meget væske man udskiller fra dag til dag, og hvor meget væske der er bundet i kroppen afhænger vel også af hvor meget salt man indtager. Det er man jo ikke altid selv herre over, idet der er forskellig mængder natrium (naturligt indhold eller tilsat) i forskellige fødevarer. Men bortset fra det har jeg desværre ingen anelse om hvorfor dine mål er som de er.
17 år11. oktober 2007 kl. 01:19
Spacy
PS: Men siden det er på mave og hofte, kan det måske have noget med menstruation, ægløsning eller almindelig oppustethed at gøre. For dit brystmål viser jo at du bliver mindre. Overarmen kan måske have dannet muskler, selvom det ikke sker når kroppen er i energi underskud, som en bruger skrev for nogle dage siden.
17 år11. oktober 2007 kl. 01:33
Dejlig glad (slettet)
Mit bud ville også være at det måske er tiden op tll menstruation hvor kroppen holder lidt igen på væsken.
17 år11. oktober 2007 kl. 09:49
Læg: 0 cm
Lår: 0 cm
Hofte: +1 cm
Talje: +1 cm
Bryst: -2
Overarm: +1
Jeg forstår ikke rigtigt at min hofte og talje skulle være blevet større. Er det måleusikkerhed? Alder? Nogen ideer?