Tilbage fra efterårsferie

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tilbage fra efterårsferie
Allerførst: Velkommen til alle nye. Jeg har været væk i en uge fordi jeg har været på efterårsferie ved vesterhavet med mand og 2 små børn og indbygget 5 års fødselsdag og bryllupsdag. Så jeg er ret spændt på hvad vægten siger i morgen tidligt

Jeg skrev al min mad ned - og første dem ind her til aften. Det tog 1½ time! For at gøre ting lidt nemmere for mig selv så indskrev jeg sovse som 38% fløde og dressinger/karrysalat mv som 18 % creme fraishe. Her på siden ser det nogenlunde ud - selvom smilene er stivnede lidt hos energifordelingerne. Men den ultimative test er jo vægten i morgen!

Jeg har bællet sukkerfri sodavand som var der ingen imorgen og også spist kage når det var der. Det som sikkert har været godt har været alle de aftensmad som bestod af fisk - ligesom det meste pålæg var fisk. HOLDDAFERIE hvor var den røgede makrel god. Konsistens som smør! Det er altså noget andet end den indtørrede ting man kan købe i føtex!

En anden ting som sikkert har været godt har været gåturene til stranden. Og så har jeg været påpasselig med portionsstørrelserne!

Men.. imorgen kommer eksamensvægten!!! :-)
17 år6. oktober 2007 kl. 22:18
re: Tilbage fra efterårsferie
Så var jeg på vægten. Var så spændt at jeg stod op kl 6.30 her en tidlig søndag - selvom min 2-årige mod sædvane stadig sov og hele huset var stille.

Vægten stod på 72,6 - mod 73,4 før jeg tog på ferie. Det er 800 gram på vistnok 10 dage - hvor jeg har spist noget mere frit end jeg plejer. Og noget mere usund.

Jeg er bare så glad og kan anbefale en tur til vesterhavet. De sælger friske fisk som smager dejligt og nå ja, de røgede fisk er jo fantastiske!

Så nu er jeg tilbage på kuren - med den lille krølle at i morgen fylder min søn 5 år og skal have børnehaven på besøg. Så det kommer nok til at koste lidt på de mættede fedtsyrer. Men 5 år - det skal altså fejres og så nytter det ikke at mor sidder og spiser bladselleri. Hellere et lille stykke kage. Kalkuleret indtag. Men ellers så skal jeg have fundet Iforms (det nyeste nummer) oversigt frem og kikke på om jeg kan omstille noget af mit mad fra medium størrelse til lille størrelse.

Og jeg skal handle idag. Grøntsager - masser af grøntsager! Som I kan høre er motivationen bare i top!!!
17 år7. oktober 2007 kl. 07:23
SÅDAN hvor er det bare en super oplevelse du her har fået!!! Og tillykke med vægttabet også. god søndag.
17 år7. oktober 2007 kl. 07:25
hej iakob

dejligt at høre , at du har haft en god ferie.

du/i er da vist tyvstartet lidt. her holder vi først efterårsferie i uge 42. ;O)

hjertelig tillykke med vægten, flot.

flittiglise
17 år7. oktober 2007 kl. 07:31
Preskolebørn
Min ældste er 5 år og så er det jo med at udnytte at man kan få en god efterårsferie for cirka en trediedel af prisen ved at tage ferie udenfor højsæsonnen :-)

Men tak begge to. Jeg har været så høj på min succes at jeg købte for cirka 400 kroner grøntsager (meget af det skal ganske vist bruges i morgen på min søns fødselsdag i en pastasalat) men der var porre, savoikål, bladselleri, squash, gulerødder foruden tomater og agurk og æbler, kiwi og bananer og kartofler.

Selv en fennikel blev det til selvom jeg har et mildest talt problematisk forhold til fennikel.
17 år7. oktober 2007 kl. 19:51
re: Preskolebørn
Sikke et frisk pust der kom der fra vesterhavet :-)

Tillykke med dit vægttab som jeg synes er ret flot når du har spist dressinger og sovs. Men som du selv er inde på så har fisken været med til at trække i den rigtige retning. Lyder bestemt meget lækkert...mums.

Tillykke med din store dreng på hans 5 års fødselsdag i morgen. Herfra bliver flaget viftet frem og tilbage *s*.
17 år7. oktober 2007 kl. 19:59
re: Preskolebørn
hej igen

det er skønt at høre du er så motiveret. ;O)

det smitter helt.

har altid frugt og grønt i huset selv. I tiden er det æbler,bananer, meloner , salat , agurk og grøntsagsblanding i fryseren ( hvis det skal gå hurtig)

i morgen laver jeg en laggryde der består af snittet hvidkål, gulerødder,kartofler og oksefars og en lille smørklat som så småsimrer en times tid. uhm det er guf. laver du somme tider noget lign. ??

flittiglise
17 år7. oktober 2007 kl. 20:00
Laggryde
Jeg kender ikke lige laggryden, men idag lavede jeg sammenkogt ret med hakket oksekød hvori der var julienne skårede porrer (striber) og hakket løg samt bittesmå tern af gulerødder og kartoffel (det sidste som jævning). Det småsimrede i cirka 2 timer og smagte vidunderligt sammen med lynstegt savoikål.

Det er en god ide at snitte grøntsager fint i gryderetter til mænd og børn. Det er f.eks. den enste måde jeg kan lokke grønne oliven i min mand :-D

Ellers prøv med bladselleristænger i salater, ovnbagte peberfrugter. Eller få hende til at hjælpe med at lave en grøntsagspizza - løg, peberfrugt, artiskokker, gulerodsstrimler (skal nok under osten). Fintsnittet hvidkål (og savoikål) i stedet for salat i salatskålen (skær stokken fra).

Rødbeder kan jeg stadig bedst lide syltede. Har endnu ikke fundet en opskrift på noget med rødbeder i hvor jeg tænker: "Wow! lækkert!". Ikke engang kyllingebøffen - der blev lyserød.
17 år7. oktober 2007 kl. 20:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });