Lørdagsvejning

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lørdagsvejning
Godmorgen :-)

Så blev det lørdag og dermed tid til vejning for mit vedkommende.

Vægttab: 900 gram

Dejligt og rigtig godt da jeg faktisk har være ude og spise med dessert til. En meget dejlig og lækker syndig chokolade mousse kage. Jeg må tilstå jeg nød den og nå ja det er jo heller ikke som i "gamle dage" hvor jeg smovsede hver dag.
Alt i alt synes jeg det går fint. Jeg mangler ikke noget men har selvfølgelig indimellem et sug i maven hvor jeg ikke helt kan finde ud af hvad jeg har brug for. Men jeg prøver at erstatte det med en lækker smooties eller lidt mørk chokolade og frugt.
17 år6. oktober 2007 kl. 06:50
re: Lørdagsvejning
hej dejlig glad

godmorgen ;O)

og tillykke med vægttabet. ;O)

flittiglise
17 år6. oktober 2007 kl. 07:11
Godmorgen flittiglise :-)

Tak skal du have.

God weekend til dig og alle jer andre *s*.
17 år6. oktober 2007 kl. 07:17
Godmorgen !
Mange tillykker med tabet :-)
Det går jo bare derudad. Dejligt at du har tabt dig på trods af at du har været i byen.
Jeg selv skal til kobberbryllup iaften, og efter en 13 dages superkur, så glæder jeg mig helt vildt. Jeg håber bare ikke at jeg tager det hele på igen. Knus og god dag fra Spacy :-)
17 år6. oktober 2007 kl. 08:15
Hej Spacy

God fornøjelse i aften og glem alt om at du tager det hele på igen. For det gør du selvfølgelig ikke :-) Som en klog engang har sagt...det er ikke imellem jul og nytår du skal passe på men mellem nytår og jul...så lidt hårdt oversat er det ikke til fester vi skal passe på men imellem festerne....noget med ikke at gøre hver dag til en fest rent madmæssigt *ggg*.
Nyd den gode mad.

Ps: 13 dage på suppe...wooow det havde jeg aldrig klaret ;-)
17 år6. oktober 2007 kl. 08:32
Hej igen!
Ja det er kloge ord.
Jeg vil lige sige at det var ikke en suppekur jeg har været på, men jeg kaldte den en superkur i mangel af bedre. Ikke en anerkendt en af slagsen , men en hjemmelavet en, med masser af hårdkogte æg og magert kød med salat m. revne gulerødder. Og så ellers ikke ret meget andet.
Jo fisk engang imellem. Hårdt men effektivt, som start på en god kur med indhold af de rigtige ting fra mandag.
Og jo jeg vil nyde den gode mad :-)
God weekend til jer alle!
17 år6. oktober 2007 kl. 09:56
Spacy

Nåååhhh superkur...ak ja...der fejllæste jeg godt nok *gg*. Jeg håber du havde en hyggelig fest og fik nydt den gode mad uden dårlig samvittighed :-)
17 år8. oktober 2007 kl. 08:17
Ja, jeg må indrømme at jeg åd og drak som et s...! Det var skønt ;-)
Men hverken min mave eller mit hoved havde det særligt godt igår. Og hvad er bedre for sådan en gang tømermænd end en god gang grillmad, rigtig cola og en masse snolder? Nej vel! Jeg har selvfølgelig ikke turde at konsultere vægten. Og der går nok et par rigtig sunde dage før jeg tør. Nu kommer der dog ikke mere af den slags før til jul, selvom det jo faktisk er ret snart. Men pyt nu med det. Jeg er ikke slået ud og det bedste er at min mand også er med på den sundere stil, hvilket gør det hele meget nemmere :-)
Lige et spørgsmål nu jeg er her.
Nå I spiser havregryn, er det så med kunstig sødemiddel på eller er diverse nødder og frugter nok til at peppe dem op? Jeg vil nemlig til at spise havregryn om morgenen for bl.a. at få nogle fibre.
Hej hej fra Spacy.
17 år8. oktober 2007 kl. 21:44
Tillykke med de 900 grams reduktion :-)

En vigtig regel - tror jeg - er at når man er til fest og smager på de søde eller fede sager, så skal man gøre det med god samvittighed. Man skal simpelthen nyde det. Ellers kan det jo være lige meget.

Angående havregryn, så har jeg varieret det lidt siden jeg startede kuren. Helt i starten før min kur kom igang, da brugte jeg halv musli halv havregryn. Så gik jeg over til lidt sukker. Men det var sådan nogle dumme kalorier - de gav mig ikke rigtig nydelse og jeg vil hellere have dem på et andet tidspunkt.
Så læste jeg op på fedtsyrer og fandt ud af at det ville være godt for mig at spise lidt nødder hver dag. Det startede jeg så med at putte i: 10 gram hasselnødder og 4-6 gram solsikkefrø i 50 gram havregryn med 200 gram skummetmælk.
Det er ikke så sødt som hvis man søder havregrynene - men det er sødt nok til min smag. Jeg forsøger nemlig at vænne mine smagsløg af med at mad skal være sødt. I stedet spiser jeg frugt til eftermiddagsmad og foran tv om aftenen.
Jeg har slet ikke tænk over at kunne søde mine havregryn med kunstige sødestoffer - jeg er ganske godt tilfreds med min morgenmad som den er nu.
17 år9. oktober 2007 kl. 09:14
Havregryn
Godmorgen.
Jeg spiser havregrød, og hælder en dl skummetmælk på, så behøver jeg ikke noget sødestof, og det tager ingen tid at lave i mikroovnen.
17 år9. oktober 2007 kl. 12:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });