fedtprocent

Du læser en tråd i debat > vægttab

fedtprocent
er der nogen der ved hvordan man regner ens fedtprocenten ? jeg har idag opdaget, at der er et sted her hvor man kan måle sig i cm, kan bare ikk finde ud af fedtprocenten :(
17 år5. oktober 2007 kl. 13:53
re: fedtprocent
Jeg har lige kopieret mit svar fra et andet indlæg hvor der er een der spørger om præcis det samme:
Her er i hvert fald en hjemmeside
(et forældet link til chatbreak.dk er blevet fjernet) hvor man kan måle fedtprocenten...men jeg er ret sikker på at denne metode er ret usikker - det bedste er nok at få gjort det hos lægen eller i et fitnesscenter....som sagt denne udregning er blot et ingerpeg og ikke noget du kan stole på 100%...
17 år5. oktober 2007 kl. 16:59
okay, tak for det. koster det noget at få det målt ?
17 år5. oktober 2007 kl. 20:45
Hm tja...hjemmesiden der koster jo ikke noget og det gør det jo heller ikke ved lægen hvis han ellers har udstyret til at måle fedtet.
Men fitnesscentrene ved jeg ikke noget om - der må du prøve at ringe rundt - tit kan man få en gratis prøvetime og så kan man måske overtale dem til også lige at måle din fedtprocent.
17 år5. oktober 2007 kl. 21:26
Jeg har fået i vægt i gave som måler fedtprocenten.

Man skal indtaste nogle info om hvilket køn man er og hvor høj etc. Derefter tænder man vægten, finder det nummer som man er tastet under og lader den nulstille. Derefter skal man stå med bare tæer på nogle "magneter" og den viser så først vægten og dernæst fedtprocenten. Det skulle foregå ved at der bliver sendt en svag strøm igennem kroppen som derved kan måle hvor meget af vævet der består af fedt.
Det er firmaet melissa som har lavet den men jeg ved der findes et utal af mærker så der er nok noget for enhver smag hvad angår look og økonomi.
Jeg vil sige at min vejer og udregner temmelig præcist da jeg har fået det testet hos lægen.
17 år6. oktober 2007 kl. 07:21
1000 tak for jeres svar:) jeg har købt en vægt som du dejlig glad snakkede om :) så den er jeg i fuld gang med at bruge ;)
17 år12. oktober 2007 kl. 23:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });