#1 af annetynd
Onsdagsvejning d. 26/9
Du læser en tråd i debat > vægttabannetynd
Onsdagsvejning d. 26/9
Jeg har også tabt mig, men jeg må give alle ret i, at vægten er aldeles upålidelig, da den hopper op og ned fra dag til dag. Tilfredsheden må være der, hvis den generelt går ned ad. Så tillykke til alle jer, der taber jer, og til alle jer, der ser vægten opføre sig underligt, er et godt råd. Vej jer hver dag og bliv ikke kede af det, når den hopper op og ned, men læg mærke til om den generelt går ned ad.
17 år26. september 2007 kl. 10:20
Dejlig glad (slettet)
re: Onsdagsvejning d. 26/9
Tillykke med dit vægttab *s*.
Jeg vejer mig kun en gang om ugen netop for at undgå at bliver skiftevis glad og trist. Det er jo meget normalt at vægten svinger i løbet af en uge.
Som du netop skriver...bare den går nedad så er den på rette vej.
Jeg vejer mig kun en gang om ugen netop for at undgå at bliver skiftevis glad og trist. Det er jo meget normalt at vægten svinger i løbet af en uge.
Som du netop skriver...bare den går nedad så er den på rette vej.
17 år26. september 2007 kl. 10:58
iakob
re: re: Onsdagsvejning d. 26/9
Men det kan jo ske at netop om onsdagen er man inde i et spring og derfor ikke ser det store vægttab i forhold til ugen efter - men det ville man have set om tirsdagen eller torsdagen.
Det har i hvert tilfælde gjort mig noget klogere på min vægt at veje mig hver dag - men jeg sammenligner heller ikke dagen før med dagen efter. Som AnnaTynd skriver, så er det kurvens generelle hældning der er interessant.
Det har i hvert tilfælde gjort mig noget klogere på min vægt at veje mig hver dag - men jeg sammenligner heller ikke dagen før med dagen efter. Som AnnaTynd skriver, så er det kurvens generelle hældning der er interessant.
17 år26. september 2007 kl. 20:16
Dejlig glad (slettet)
re: re: re: Onsdagsvejning d. 26/9
Det kan godt være jeg revidere mit syn på det når jeg har været her i et stykke tid. Jeg kan godt se det måske er mere motiverende at indskrive og efterfølgende kunne se hvordan kurven daler, i stedet for som jeg, der nu får (forhåbentlig) store spring på kurven.
17 år27. september 2007 kl. 10:00
iakob
re: re: re: re: Onsdagsvejning d. 26/9
Der er mange som gør det på din måde her på sitet. Det andet virker bare bedre for mig og normalt får man jo fortalt at man ikke må veje sig hver dag.
Men jeg tror at en kurve hvor man grafisk kan følge vægttabet, gør at minusserne ved at veje sig hver dag forsvinder, mens plusserne forbliver der.
Men jeg tror at en kurve hvor man grafisk kan følge vægttabet, gør at minusserne ved at veje sig hver dag forsvinder, mens plusserne forbliver der.
17 år27. september 2007 kl. 19:15
bruger slettet
Onsdagsvejning d. 26/9
Jeg vejer mig også næsten hver dag. Netop fordi så kan man følge udviklingen... Så taster jeg det ind og ser på kurven, det springer nogen gange, men det ved man jo. Som iakob siger, så kan den ugentlige vejning lige være den, hvor du har drukket meget dagen før eller har mens. Men man skal selvfølgelig gøre det, man har det bedst med..
17 år27. september 2007 kl. 20:53