Hej alle sammen! Endelig fandt jeg denne side!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hej alle sammen! Endelig fandt jeg denne side!
Hejsa.
Er helt nyt medlem fra i dag.. Har som de fleste af jer ogsaa proevet alverdens kure og har soegt paa nettet, hver eneste dag for at finde en mirakelkur, eller for at finde en kur der simpelthen er gratis. Har saagar ledt efter en side som denne, hvor man kan motivere hinanden. Endelig fandt jeg det jeg har soegt efter.. Har ikke vaeret hele vejen rundt endnu, men glaeder mig til at komme igang.. Vejer I jeres mad, eller er det bare saadan ca. maal?Haaber virkelig at dette er loesningen for mig... Held og lykke til Jer alle derude.Kram og tanker herfra..
17 år25. september 2007 kl. 12:27
re: Hej alle sammen! Endelig fandt jeg denne side!
Det er lidt forskelligt, hvad jeg gør. I starten vejede jeg mad og skrev alt ind. Det gør jeg stadig nogle dage, især når vægten ikke rigtigt vil makke ret. Så får jeg sort på hvidt at vide hvorfor - nemlig fordi jeg har indtaget flere kalorier end jeg har forbrændt - og det taber man sig som bekendt ikke af. Mange dage indtaster jeg al maden undtagen aftensmaden helt præcist, mens jeg indtaster aftensmaden omtrentligt dagen efter. Hvis jeg er på ca. 1000 kalorier før aftensmaden, har jeg 500 kalorier at gøre godt med til aftensmaden, og jeg ved efterhånden nogenlunde, hvor meget mad det svarer til.

Jeg har desværre også dage, hvor der - typisk fra om eftermiddagen - går totalt kage i den - i enhver forstand. Så orker jeg ikke at taste ind. Når jeg så alligevel har gjort det dagen efter, har det været noget af en øjenåbner - det er helt ufatteligt mange kalorier, det kan blive til, og det har været sundt for mig at se, hvad det egentlig koster i kalorier at kaste sig ud i et kageorgie.

Denne side er helt fantastisk til at få styr på kosten. Det tager lidt tid at bruge den, men jeg har lært meget ved det.

Der er også masser af opbakning at hente herinde. Held og lykke med din indsats.
17 år25. september 2007 kl. 12:49
re: Hej alle sammen! Endelig fandt jeg denne side!
Hey og velkommen til :-)

Dette er min 4 dag og jeg er blevet så glad for stedet. For som Bit skriver er det let og se hvor det lige nøjagtigt gåk galt. Jeg havde en krisedag i går og ved at skrive ned hvad jeg spiser er det let at se hvilket varer der koster i regnskabet. Selv om man er klar over hvad der ok at putte i munden og hvad der ikke er ok så er bare det at få det sort på hvidt noget helt andet.

Jeg synes det er en god ide` at veje sin mad i starten. Efter noget tid får man styr på portionerne. Men det er nok en rigtig god ide´ indimellem at lave kontrolvejning af sin mad senere hen så man undgår at snyde sig selv til lidt større potioner med tiden.

Utroligt men det som førhen var ca. 50 gram kan godt gå hen og snige sig op til det dobbelte ;-)

Held og lykke med dit vægttab.
17 år25. september 2007 kl. 13:00
Vejning af mad
Velkommen til, Muzen.

Det er en rigtig god idé at veje alt i starten - det given en god ide omkring vægt af ting. For madvarer man normalt måler i spiseskeer, dl og den slags kan det være en god idé at finde ud af hvad sådant et mål vejer.

Derefter kan man langsomt gå over til at anslå ting. Jeg vejer stadig stort set alt derhjemme, men anslår ting når jeg er i byen. Det holder min evne til at anslå ved lige. For det er helt rigtigt at 100 gram salat fylder mindre og mindre og 120 gram pizzaslice bliver større og større - hvis man ikke lige holder sig selv i ørerne.

Endeligt skal man være opmærksom på svind ved madlavning. Det færdige brød vejer ikke lige så meget som dejen gjorde.

Et lille trick som jeg tror de fleste bruger, er at skrive lidt mere på end man tror er rigtigt - hvis man altså anslår. Så bliver man nemlig ikke skuffet af den grund ved vejningen.
17 år25. september 2007 kl. 20:09
re: Vejning af mad
hej muzen
jeg begyndte på denne side 2 januar. jeg har og gør stadig det ,at jeg skriver dagligt op herinde og i en bog.
det er virkelig en øjen-åbner for hvad man indtager.
vægten er stadig fast hver dag hved siden af min og datterens tallerken og det fortsætter jeg med. det blev såmænd hurtig en vane så nu tænker jeg ikke over det længere. når jeg så er i byen prøver jeg at tage lidt af hvert men mest af det grønne.
men jeg tror du hurtig finder ud af hvad der er bedst for dig. held og lykke med dit projekt. :O)
flittiglise
17 år25. september 2007 kl. 21:54
re: re: Vejning af mad
Hej muzen

Også velkommen til fra mig :-)

Anna
17 år25. september 2007 kl. 22:03
re: re: re: Vejning af mad
Hej muzen31,

Velkommen til. Selv om jeg er "en af de gamle" på siden, vejer jeg stadigvæk en del af min mad, når jeg skriver ind her. I perioder følger jeg bare min vægtkurve (når den opfører sig ordentligt, så er det sjovest!). Det er dejligt at Lone gør så meget ud af siden, og at hun hører rigtig godt efter, hvad folk herinde foreslår.

Venlig hilsen Maddie
17 år26. september 2007 kl. 06:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });