nyt medlem

Du læser en tråd i debat > vægttab

nyt medlem
Hej alle,
jeg er ny her, så jeg ville lige sige hej og se, om der er liv på forumet. Har oplevet andre fora, hvor det har været så som så med aktiviteten, men håber det er anderledes her.
Men ser frem til at "møde" jer alle sammen.

hilsen
Heidi
17 år24. september 2007 kl. 16:16
re: nyt medlem
Hej og velkommen til :-)
Jeg er også ny på stedet her men har allerede "tabt" mit hjerte til stedet. Der er også liv her *gg*.

Jeg kan se på din profil at du især går efter at få den rigtige fordeling af dit energi indtag. Det synes jeg at den her side giver et rigtig godt billed af. Jeg kan se jeg indtager for mange kulhydrater men lige pt. overser jeg dette og går kun efter et underskud af kalorier.

Held og lykke med din nye livsstil ;-)
17 år24. september 2007 kl. 18:13
re: re: nyt medlem
Velkommen til.

Vi har jo onsdagsvejning og for få udvalgte også onsdagsmåling (de udvalgte er naturligvis dem som vælger at skrive).

Ellers så er der jo kun det liv man selv laver - skriv om store og små ting. Ideer, motivation, nedture, opture, dejlige oplevelser, trælse ting, bøger du har læst, tidligere erfaringer (inkl andre kure), hvad der gik galt under tidligere kure etc etc.

Det behøver ikke være vigtigt for at kunne komme i forummet. På den måde holder man liv i stedet.

Jeg forsøger som dig at få glade smilieys - på nær motion som jeg har fravalgt at få glad (jeg dyrker dog mere motion end før jeg startede kuren). Mine mættede fedtsyrer er på grund af de sidste to weekenders fester blevet for høj, så det arbejder jeg lidt på at få ned.
17 år24. september 2007 kl. 19:01
re: re: re: nyt medlem
tak for velkomsten. Jeg skal stadig lige vænne mig til siden og til det der med at skulle taste maden ind osv. Jeg synes det er svært at få mad og motion og tid til at hænge sammen, når jeg skal så tidligt op hver morgen og kommer ret sent hjem, så er bare træt, men håber på at det kommer af sig selv og at jeg kan få inspiration herinde..
17 år25. september 2007 kl. 19:44
re: re: re: re: nyt medlem
Hej Heidi

Også velkommen til fra mig :-)

Anna
17 år25. september 2007 kl. 22:01
re: re: re: re: re: nyt medlem
hej
velkommen herfra også. ;O)
flittiglise
17 år25. september 2007 kl. 22:10
re: re: re: re: re: re: nyt medlem
Hej -di,

Velkommen fra mig. Det er imponerende så mange der efterhånden har fundet Lones fantastiske side. Det er rart, at så mange også er med til at holde liv herinde.

Venlig hilsen Maddie
17 år26. september 2007 kl. 06:42
re: re: re: re: nyt medlem
Hvis det er svært, så glem alt om motion for nu.
Jeg ved ikke hvad du laver og om dit arbejde/studie er stillesiddende eller om du bevæger dig meget, men måske får du rørt dig en del på arbejde?

I hvert tilfælde er min erfaring at en kur virker knap så uoverskuelig hvis man trapper den langsomt op. Det er knap så demotiverende hvis man ikke har dårlig samvittighed hele tiden. Du kan evt starte med at tabe de 5 kilo og så sætte fokus på motion bagefter?

De første 14 dage eller så tænkte jeg overhovedet ikke på motionen - jeg tastede den ikke engang ind når jeg fik lidt. Så fik jeg lyst til at optrappe og begyndte at cykle to gange om ugen på en stationær motionscykel på arbejde - jeg har flextid så det kan godt lade sig gøre. Da så sæsonnen for gymnastik startede meldte jeg mig på et hold - godt en måned efter jeg var startet på kuren.

Du kan evt starte med at gå/løbe/cykle ture i weekenden, tage trapper i stedet for elevator og den slags.

Eller du kan bare sige at lige nu er motion ikke en realistisk del af din hverdag (hvis du ikke kan finde et vindue i løbet af dagen eller har mulighed for f.eks. at cykle til arbejde et par gange om ugen).
17 år26. september 2007 kl. 09:23
re: nyt medlem
Ja velkommen til også fra mig:))
17 år26. september 2007 kl. 11:26
re: re: nyt medlem
tak alle sammen for velkomsten, det var dejligt :o)
til jikob: jeg har heldigvis et rigtig aktivt job, hvor jeg faktisk går/står/små-løber 6 timer i træk, så det giver lidt.
Jeg bruger meget tid på transport - står tidligt op og kommer sent hjem, så det er en udfordring at få tid til at lave og spise den "rigtige"mad, har tit bare sprunget måltider over, men det nytter bare ikke så meget, når jeg ved hvor vigtigt det er at spise 5-6 gange i døgnet så forbrændingen holdes oppe - så det er mit første mål :o)
17 år26. september 2007 kl. 21:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });