Ny på siden

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny på siden
Hej med jer

jeg er ny på siden og er glad for at jeg endelig er kommet igang. håber jeg må bruge jer når rygraden er for regnormeagtig:))

Hvorlangt er I andre noget og hvor meget har I tabt.

Knus mortiltre
17 år21. september 2007 kl. 13:02
re: Ny på siden
Velkommen til!

Du kan tro du må bruge os. Men hvis du skal bruge os til noget fornuftigt angående råd om kost og motion - så skal du gøre din dagbog offentligt.

Jeg selv er knap 39 år, har to små børn og vejede 81 kilo i slutningen af juli i år. Nu vejer jeg et eller andet sted mellem 75 og 76 kilo - det vil sige et tab på 5-6 kilo på 8 uger. Jeg skal ned på 69 kilo i første omgang - en BMI på 25 hvilket er normalvægtigt. Når det er opnået tager jeg et kik i spejlet og overvejer om jeg vil lidt længere ned.

Jeg ved ikke hvor meget erfaring du har med slankekure men een ting jeg i hvert tilfælde har hørt her mange gange gennem de 2 måneder jeg har været her er at folks kur går i stampe. At lige meget hvor meget de anstrenger sig, så sker der ikke en sk*d med vægten. De andre kan sikkert fortælle hvor mange uger det præcist tog før vægten igen gik nedad. Det skal man lige forberede sig på så det ikke ødelægger kuren.

Ellers er det bedste råd jeg kan give - det som jeg foreløbigt har haft meget succes med - at skrive sin mad ind her. Alt sammen og hver dag. Motionen bør også skrives ind - men man kan komme langt ved bare at sætte et aktivitetsniveau på ens profil. Så skal man oprette et mål for sig selv (jeg anbefaler gerne ½ kilo om ugen med små tidsfrister - f.eks. 1 kilo på 14 dage - bla. fordi det giver en masse succesoplevelser og mange muligheder for at korregere på sine mål). Derefter er det bare at gå efter de glade smileys og forsøge at nå sit mål - og husk så også at finde målebåndet frem fordi at se kurver over hvordan talje og hofte ændrer sig kan faktisk være ret motiverende.
17 år21. september 2007 kl. 21:00
re: re: Ny på siden
Hej iakob

tak for svar

jeg har prøvet alverdens slankekurer og har også tabt 25 kg ved DDV for knapt 8 år siden, men de er desværre alle kommet snigende på igen. Slankekurer virke jo så længe man er på dem, men når de sluttet, så kommer det hele på igen, jeg vejen må være at lave en kostomlægning. Min "problem"er ikke så meget snold og kage men helt klart mine mega portioner, jeg spiser som en voksen mand og det holder ikke i længde.

Tak for dit svar, det fik mig til at føle mig ekstra velkommen:)))

Knus og god dag
17 år24. september 2007 kl. 08:28
re: re: re: Ny på siden
Min plan er at fortsætte med at skrive min mad ind her indtil mindst et år efter jeg har sluttet kuren. Og derefter vil jeg sikkert fortsætte med at veje mig selv indtil.. jeg dør eller siden bliver nedlagt eller kommer til at koste penge (alt efter hvad der kommer først)

Min madglæde (snolder + store portioner ++) gør at jeg nok skal holde øje med min vægt resten af livet. Sådan er det nok bare og det må jeg så lære at leve med. På den anden side så er det altså skønt at være blevet så meget mindre - jeg har tabt mig 7 kilo nu og jeg kan mærke hvordan jeg bedre kan holde ud til at hoppe rundt med ungerne. Det er skønt!

Jeg kan anbefale dig at købe et balancebræt i øvrigt. Jeg bruger den når jeg børster tænder og det har givet mig en meget bedre balance - hvilket også er en vigtig faktor når man f.eks. hopper trampolin eller klatrer i de få klatrestativer der kan holde til vægten.
17 år24. september 2007 kl. 19:10
re: re: re: re: Ny på siden
Hej mortiltre

Først velkommen til. Jeg er også lige startet men er i modsætning til dig vild med søde sager.

Det jeg vil bruge siden til er at holde øje med mit kalorieindtag i løbet af dagen. Siden hen vil jeg prøve at få et overblik over fedtsyrebalancen og dermed blive istand til at udskifte nogle af de mindre gode madvare med bedre.

Derudover vil jeg gerne blive noget mere aktiv end jeg er nu. Førhen har jeg bevæget mig meget men siden 2005 er mit niveau dalet temmelig meget. Fra at have et aktivt job til et stillesiddende. Det kan ses på vægten.

Jeg tager alle tingene også mine mål for vægttab i delmål. Lidt ændringer hist og her. Det skulle så gerne ende med et sundere og bedre liv.

Held og lykke med dine mål og så på genhør herinde :-)
17 år25. september 2007 kl. 11:55
re: re: re: re: Ny på siden
Hej Jacob

7 kilo på 2 mdr...flot. Stort tillykke med det.

Jeg har det nok som dig. At det her sted bliver forevigt en nødvendighed for at kunne styrer mit kalorieindtag. Så rigtig dejligt med sådan et sted.

Jeg snupper lige ideen med balancebrættet. Jeg har et i forvejen til min datter men jeg kan selvfølgelig også have glæde af det :-)

17 år25. september 2007 kl. 12:00
balancebrættet
Bare lige...
Da jeg havde fastnettelefon med ledning lå det altid inde under skabet telefonen stod på, så hver gang jeg talte i tlf stod jeg på det ;)
17 år25. september 2007 kl. 13:30
re: balancebrættet
Kami13

God idè. Men jeg har som du en trådløs nu og enten går jeg rundt imens jeg ordner ting eller også sidder jeg i sofaen. Måske skulle de stunder i sofaen så udskiftes med noget tid på balancebrættet.
17 år25. september 2007 kl. 19:20
re: ny på siden
Hej mortiltre

Også et stort velkommen fra mig.

Anna
17 år25. september 2007 kl. 21:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });