HJÆLP - er taget på, trods...

Du læser en tråd i debat > vægttab

HJÆLP - er taget på, trods...
Kære læsere i dette dejlige forum.

Jeg har nu været på kur i 3 uger og vægten er gået op.. Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Det første to uger havde tabte jeg omkring 1, 1 til sammen, men nu siger vægten pludselig 65,2, som er 100 g mere end hvad jeg vejede før kuren.
Jeg har ca haft 1000 kcal i underskud hele ugen og trænet omkring 4 gange. Med trænning mener jeg fitness center, hvor jeg har forbrændt ca 400 kcal per gang. Derudover har jeg ca cyklet 50 km i denne uge..
Er der nogen som har en logisk forklaring på denne vægtstigning?
Kan simpelthen ikke forstå det, og må indrømme jeg er ved at tabe modet efter vægtresultatet i dag..

Mvh Angelica
17 år20. september 2007 kl. 11:17
re: HJÆLP - er taget på, trods...
Når nu du skriver at du har trænet 4 gange om ugen og cyklet 50 km kunne det vel være den muskelmasse du har optrænet der vejer mere end det fedt du har tabt. Har du målt dig omkring maven osv inden kuren så du evt. kunne måle fremgang på den måde? Det gør jeg nemlig med stor succes...

Knus & Kram

Henriette
17 år20. september 2007 kl. 11:39
re: re: HJÆLP - er taget på, trods...
Den mulighed havde jeg også overvejet, men synes bare det er lidt usansynligt at jeg skulle tage på af at træne..

Måler mig desværre ikke, men måske jeg skulle begynde på det oså.
tak for rådet:)
17 år20. september 2007 kl. 11:59
re: re: re: HJÆLP - er taget på, trods...
det er slet ikke usandsynligt at du tager på af at træne - tvært i mod. Hvis ikke du har målt dig kan du måske mærke det i forhold til dit tøj, sidder det lidt løsere nu?
17 år20. september 2007 kl. 12:37
re: re: re: re: HJÆLP - er taget på, trods...
tja måske lidt, kan dog ikke mærke den store forskel på tøjet endnu..

Ved du hvorfor vægten stiger når man træner? synes det er lidt voldsomt at tage så meget på af det når jeg nu gerne vil tabe mig..

Mange tak for din hjælpsomhed:)
17 år20. september 2007 kl. 14:25
re: re: re: re: re: HJÆLP - er taget på, trods...
altså den helt store videnskabelige forklaring kan jeg ikke give dig. men forenklet er det fordi når du træner så opbygger du muskelmasse og muskler er tungere end fedt. Så du forbrænder en masse mens du træner og fordi du spiser sundere taber du fedt, men musklerne vejer så mere end det du har tabt og derfor bliver du mindre, men vejer det samme...
giver det mening?
17 år20. september 2007 kl. 15:27
større muskelmasse giver til gengæld en øget forbrænding! Kroppen skal lige have en tilvendingsperiode, specielt hvis du ikke er vant til at træne eller hvis dit træningsniveau er blevet øget! Hvis du fortsat bliver ved med at indtage mindre end du forbrænder, så skal vægten nok gå den rigtige vej! Held og lykke- og nyd træningen - det er så skønt bagefter;-)
17 år20. september 2007 kl. 16:59
re: HJÆLP - er taget på, trods...
En god ide er at måle sine lår, mave og bryst. Måske taber du ikke i kg da du øger dine muskler, men derfor kan du sagtens tabe i cm.

;O)
17 år20. september 2007 kl. 17:07
re: re: HJÆLP - er taget på, trods...
ja det er en rigtig god ide at måle sig, i det stykke tid jeg har været på slankekur, har jeg kun tabt 1,3 kg men jeg har tabt 8 cm i taljen.. og jeg træner ox i motionscenter, så det er jeg are rigtig glad for..
17 år20. september 2007 kl. 19:54
Skønt med alle jeres indlæg;)

Så vil jeg træne videre og forhåbentlig se resultater på målebåndet i stedet for på vægten..
17 år21. september 2007 kl. 16:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });