Gode råd søges.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Gode råd søges.
Er der nogle der har en god ide, til en start på en "kur"
De sidste to uger har jeg taget alt hvad der hedder slik og usunde ting fra.. men der sker ingenting.. Vil gerne se nogle hurtige resultater så jeg rigtigt kan komme igang med den sunde livsstil..
Der er nogle supper ved jeg. Nogle der har prøvet det?
17 år18. september 2007 kl. 12:21
re: Gode råd søges.
Hej Stielund

Min største last er alt det søde....slik og kage osv.
Så jeg tænkte, at hvis jeg nu cutter alt det daglige snask, så må kiloene da rasle af....men nej, der skete ikke en s***.

Først da jeg begyndte at tælle kalorier, skete der noget.
Det handler simpelthen om at indtage færre kalorier, end man forbruger.
Når der bliver underskud på den konto, så taber man sig.

Du kan næsten selv bestemme farten.
Hvis du ønsker at tabe dig 1 kilo om ugen, så skal du have et underskud på 1000 kcal om dagen, hvis du synes at ½ kg om ugen er fint nok, så skal du bare have et underskud på 500 kcal om dagen.

Supper og pulver er (i min verden) okay at starte med, men det er kun en midlertidig løsning.
I sidste ende handler det om at spise fornuftigt og i de rigtige mængder......jo sundere maden er, jo mere kan man tillade sig at spise.

Held og lykke med det ;O)

PhatC
17 år18. september 2007 kl. 12:55
re: re: Gode råd søges.
Jeg giver Phatchick ret. Der findes ingen nemme løsninger i det lange løb. Det bedste du kan gøre for dig og din krop er at tage en diæt som er fornuftig og sund og som ikke ødelægger maven og som giver dig gode spisevaner så du ikke får en tur opad på vægten igen når du stopper kuren.

Det er en god start at fjerne slik, sodavand og kager. Overvej evt om du vil tillade dig selv en enkelt sukkerfri sodavand engang imellem - det har reddet mange kure. Sådan startede jeg faktisk også før min officielle kur gik igang.

Anden trin kunne være at starte evt kalorietælleri som Phatchick siger. Denne side er godt til det. Læs forummet også (og gør din dagbog offentlig for medlemmerne) - faktisk skal du læse alt det kun kan komme i nærheden af om mental træning og mindset i forbindelse med slankekure og om sunde kostvaner. Vær på vagt overfor alle der vil have dine penge - hvis de tilbyder en mirakelkur så er det nok humbug.

Anden trin inkluderer også at sætte sig mål - jeg foretrækker korte mål - nemlig hvor meget jeg vil tabe på 14 dage - så kan jeg også korregere for jul og den slags. Målene *skal* være målbare og det kan du også gøre her på siden.

Sidste trin (som evt kan byttes med andet trin) er at tilføje motion til dit program. Læs om motion - dyrk det med nogen hvis du mangler motivation. Hvis du ikke har dyrket motion før eller det er længe siden så skal du have fat i begynder-programmer, der kan findes på nettet. Igen hjælper siden her - for du kan taste din motion ind og så se hvad der har gjort for dit kalorieunderskud den dag. Men husk at muskler vejer mere end fedt så motion kan faktisk godt gøre dig tungere (det er her målebåndet kan være en stor moralsk støtte).

Og husk så at drikke rigeligt med væske. Med det hele (kaffe og mælk) så stiler jeg efter 2 liter hver dag, som denne side anbefaler.

Du kan også - hvis du ikke er i form - have gavn af at investere i et ballancebræt (cirka 200 kroner - og så er den sjov). Jeg bruger den når jeg børster tænder og det har hjulpet mig til en bedre balance hvilket igen har hjulpet mig i flere sammenhænge - at være tyk og klodset er ikke nært så sjovt som bare at være tyk :-)
17 år18. september 2007 kl. 15:20
Hej Stielund

Har du prøvet hvidkålskuren, du kan finde den på Alletider kogebog
Hvis du vil prøve den, vil jeg anbefale at du gør det når du har ferie, da du helst skal være tæt ved toilettet, sådan var det for mit vedkommende. (du kan og så få oskriften af mig)

Jeg har prøvet slankepulver - men det var p.g.a min allergi,
jeg kunne ikke finde ud af hvad det var jeg ikke kunne tåle, jeg tabte mig flere kilo på en uge, men det bedste er at have en rigtig sund levevis, og jeg kan se du er på rette spor da du tager slik og usunde ting fra.
Tænk over hvad det er du spiser... tæl kaloriene og det gør du nemmest her på denne site ved at veje al din mad og skrive den ind.
Held og lykke med det.
beta

17 år19. september 2007 kl. 14:01
Hej. Jeg er lige startet på Nupo, som findes i shakes og supper - der er masser vitaminer i - ikke mindst protein, hvilket gør, at man taber fedt i stedet for muskler, hvis man ikke lave det vilde motion ved siden af. Der er forskellige kure, som står på pakken. Jeg mener personligt, at shakes'ne hjælper med sulten og giver en god start på kuren - idet man ikke er så sulten hele tiden og derfor heller ikke bliver fristet. Nupo er forresten dokumenteret af forbrugerstyrelsen - så det er ikke helt fusk med sådant noget pulver - selvom det ofte lyder for godt til at være sandt.
17 år19. september 2007 kl. 21:53
re: re: Gode råd søges.
Gid det var så nemt, at man "bare" kunne spise protein for at opbygge muskler :o) De kommer desværre ikke af sig selv.
Proteinet er "byggeklodser" for musklerne, der skal motion/arbejde til for at udnytte dem og opbygge muskler, ellers nedbrydes de bare, og i værste fald, hvis man spiser alt for stort overskud, er der risiko for stofskiftesygdomme.
Nej, der er ikke fup bag de seriøse slanke-pulverprodukter, de er egentlig bare koncentrerede fødevarer. Du kender dem på, at etiketten indeholder en eller begge betegnelser: "Kosterstatning til vægtkontrol" eller "Måltidserstatning til vægtkontrol", og det er netop formålet: Enten erstattes alle dagens måltider med produktet i de angivne portioner, eller enkelte måltider erstattes med en afmålt portion.
Eneste forskel på disse og alm. anbefalet kost er fedtindholdet, der bør ikke være mere protein i end det daglige behov dækkes.
Produkterne er ikke dokumenteret af forbrugerstyrelsen, men de kontrolleres af fødevarekontrollen, og desværre er der også fup og farlige produkter i blandt, især blandt produkter, der markedsføres til sportsudøvere.
17 år19. september 2007 kl. 23:28
re: re: re: Gode råd søges.
Tak for det indlæg epm.

Nemlig. Der findes heller ikke en pille, man kan tage, så man bliver slank "over night". Sådan er det. Det handler om livsstil, som både Phatchick og iakob siger det.

Der er ingen nemme løsninger. Og det er bestemt ikke sundt at spise nupo og springe motionen over. Gør da i hvert fald sig selv en mega bjørnetjeneste.

Tænk, jeg vil egentlig hellere være sund og en smule for tyk end slank og ude af form. Hvad med jer andre?

Anna
17 år20. september 2007 kl. 07:35
re: re: re: re: Gode råd søges.
Fuldstændig enig :-) I sidste ende handler det jo om, at vi gerne vil leve et langt og sundt liv, ikk?
17 år20. september 2007 kl. 08:41
re: re: re: re: re: Gode råd søges.
Hm.. Anap.. den er svær og jeg tror jeg slipper for at svare fordi for mig er der ikke nogen mulighed for at blive slank og usund. Ikke uden at der ryger kilo på igen. Min krop, stofskifte og temperament (for ikke at nævne simpel madglæde) er sådan indrettet at uden motion, så bliver jeg både tyk og usund.

Man kan sagtens tabe sig lynhurtigt. Og måske kan man holde til en ret usund kost i en kort periode (selvom man nok kan få det dårligt af det - igen: se filment "Supersize Me" hvis I allerede ikke har set den. Og hvad med fibre? Det har fordøjelsesystemet jo brug for) - men hvad så når nupo- eller hvidkålskuren hører op? Med mindre man så spiser fornuftigt og dyrker et minimum af motion - ja så vil man lige så lynhurtigt befinde sig tilbage i startfeltet. Og være lidt mere usund oven i købet.

Jeg kan godt forstå at de som er i kategorien "ekstrem fed" vælger en nem/hurtig løsning til at smide de første kilo - men det bør ALTID ske i samråd og under overvågning af en læge. Og han/hun kan så også fortælle hvor lang tid sådan en nupo-kur højst bør vare. Og det bør også ALTID være kombineret med motion i een eller anden form.
17 år20. september 2007 kl. 10:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });