Kan ikke have mandler og nødder i huset. Råd?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Kan ikke have mandler og nødder i huset. Råd?
Jeg har et problem med nødder og mandler. Hvis jeg har dem i huset, så spiser jeg dem. Der er ikke noget at gøre. Derfor køber jeg dem aldrig. Men jeg ville nok have godt af at få lidt hver dag.

Er der nogen der kan give et godt råd?

Vh
Rødtand
17 år15. september 2007 kl. 21:37
re: Kan ikke have mandler og nødder i huset. Råd?
Altså første indskydelse er jo at du må lade være med at købe dem - men det er også lidt synd da de er skønne at spise. (Ja altså i små mængder)
Nu ved jeg ikke hvad du spiser til morgenmad, men jeg får stort set altid yoghurt om morgenen. Jeg tilsætter gerne 5-7 g ristede mandler. I starten pakkede jeg små portioner ind i små sølvpapirspakker efter jeg havde ristet dem. Således at de var til det formål og ikke til så jeg kunne gå og små spise af dem. Det var måske en ide?
17 år16. september 2007 kl. 09:13
re: re: Kan ikke have mandler og nødder i huset. Råd?
Hvis du kan lide mandler eller nødder på din müsli eller havregryn, kunne du blande en passende mængde mandler eller nødder i en hel pose müsli eller havregryn. Så skal du fiske dem ud af müslien igen, hvis du får lyst til at spise dem alene, og det er nok alligevel for besværligt. Ellers er det eneste effektive for mig at lade være med at have bestemte ting i huset. Hvis der f.eks. er chokolade i huset, spiser jeg det - måske skulle jeg prøve at blande den i müslien ;-)
17 år17. september 2007 kl. 10:20
re: re: re: Kan ikke have mandler og nødder i huset. Råd?
Jeg har en lille plastikbeholder til at stå med hasselnødder i som jeg spiser på min morgenmad.
Jeg tænkte at hvis man putter den i en større beholder og den i en større beholder indtil der er 4-5 lag beholdere i alt lige som kinesiske æsker. Så kan du evt lægge en seddel ned i hver beholder hvorpå der står en af de ting du skrev op på dit første action response card (grunde til at du vil tabe dig).

Pointen er dels at gøre det besværligt at få fat i - hvormed du får rigeligt med tid til at tænke dig om - og dels så kan du minde dig selv om hvorfor du ønsker at tabe dig.
17 år17. september 2007 kl. 12:38
re: re: re: re: Kan ikke have mandler og nødder i huset. Råd?
Tak for rådene. Det mest realistiske for mig er nok at lade være med at købe dem.
17 år18. september 2007 kl. 16:23
Jeg har samme problem da jeg har en forkærlighed for Cashew nødder og mandler. Jeg har indset at jeg bare må droppe indkøbet af dem, da jeg ikke kan nøjes med en lille håndfuld, men gerne kværner posen på 10 min.
17 år17. oktober 2007 kl. 10:42
Uha, jeg har det på fuldstændig samme måde. Især med mandler, kan ikke holde nallerne fra dem.
Har ikke noget råd. Måske den med de kinesiske æsker kunne hjælpe her, tror jeg prøver.
17 år17. oktober 2007 kl. 11:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });