Viljesejr!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Viljesejr!
Om fredagen ude på arbejde, så plejer vi gerne at samles om øl og vand. Jeg tager gerne en cola light for selskabets skyld.

Men ham skulle hente drikkevarerne havde hørt fejl og købt en almindelig cola - og tilmed knappet den op da jeg dukkede op.

Jeg lod den stå !!

Jeg havde det ret godt med mig selv da jeg gik hjem - følte ikke den selvmedlidenhed som jeg under sådanne omstændigheder normalt ville føle.
17 år7. september 2007 kl. 19:00
re: Viljesejr!
Du er jo også blevet klogere på dig selv siden, måske derfor, selvmedlidenheden ikke var der. Jeg synes, det var sejt. Klap dig selv en ekstra gang på skulderen.

Anna
17 år7. september 2007 kl. 20:53
re: re: Viljesejr!
Klap på skulderen fra mig... Det er de små sejre som gør det.. Flot..
17 år8. september 2007 kl. 11:48
re: re: re: Viljesejr!
Tak for det!

Det er en sjov ting. Før kunne jeg ikke sige nej til noget "godt" mad uden at få selvmedlidenhed hvilket igen fik mig til at skrupspise usunde madvarer.
Så gik jeg på kur - var højt motiveret og stædig - og ignorerede min selvmedlidenhed (desuden undgik jeg den slags fristelser helt i starten - eller spiste f.eks. en grovbolle med skrabet smør i stedet for en rundstyk med smør, ost og marmelade).
Det gav mig nogle sejre, som har gjort det nemmere at sige nej til ting - og gjort selvmedlidenheden lidt mindre.

Har I andre også oplevet det?
17 år8. september 2007 kl. 19:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });