#2 af annap (slettet)
Tøjkøb idag
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: Tøjkøb idag
Hej iakob
Super, at du fik en god oplevelse. Jeg er sikker på, at du blir rigtig lækker til festen :-) God fornøjelse.
Er det længe siden, du har set dem, du gik i klasse med? Det bliver i hvert fald spændende.
Jeg har købt et par lavtaljede bukser, der er for små. Dem bruger jeg som gulerod i øjeblikket - de er et nummer mindre end jeg passer nu, så mit næste mål er størrelse 42 :-)
Anna
Super, at du fik en god oplevelse. Jeg er sikker på, at du blir rigtig lækker til festen :-) God fornøjelse.
Er det længe siden, du har set dem, du gik i klasse med? Det bliver i hvert fald spændende.
Jeg har købt et par lavtaljede bukser, der er for små. Dem bruger jeg som gulerod i øjeblikket - de er et nummer mindre end jeg passer nu, så mit næste mål er størrelse 42 :-)
Anna
17 år6. september 2007 kl. 20:30
iakob
re: re: Tøjkøb idag
Tak for de søde ord.
Jeg blev nødt til at stoppe med at skrive igår lidt brat for min mand havde sat gang i filmen. Han var lidt træt efter at have passet ungerne mens jeg var ude og føjte og så ville han igang med at se filmen før han faldt i søvn :-)
Det var en god oplevelse. Men det var også lidt ligesom at se traileren til en film man har glædet sig til. Meget fedt, men den store gevinst er det jo ikke endnu. Jeg svæver i ingenmandsland mellem de store størrelser (42-58) og de små størrelser (op til 42/44). Så jeg var i Solo i Ryesgade i Århus. De har en afdeling for almindelig tøj og så Zizzi i kælderen. Det lykkedes mig rent faktisk at finde tøj mellem det almindelige - endda noget jeg kunne lide!
Men... næste gang jeg skal købe tøj, så er jeg endnu tyndere og - vigtigere i den her forbindelse - forhåbentligt har fået lidt tajle så jeg kan bruge de søde bluser som der er. Havde det ikke være for delle-pølsen på maven så kunne jeg have brugt L i stedet for XL!
Klassefesten er 25-års jubilæum. Så det er da et par dage siden vi sås sidst. Jeg er lidt spændt på om jeg kan kende dem for sidste gang jeg så mange af dem, så var de 13 eller 14 år gamle.
Ang for små bukser... jeg har også tøj liggende som venter på at jeg kan passe det igen. Især mine cowboybukser. Men også nogle bluser. Snart, oh meget snart, skal jeg til at give for stort tøj væk til genbrug. Det bliver en dejlig følelese.
Jeg blev nødt til at stoppe med at skrive igår lidt brat for min mand havde sat gang i filmen. Han var lidt træt efter at have passet ungerne mens jeg var ude og føjte og så ville han igang med at se filmen før han faldt i søvn :-)
Det var en god oplevelse. Men det var også lidt ligesom at se traileren til en film man har glædet sig til. Meget fedt, men den store gevinst er det jo ikke endnu. Jeg svæver i ingenmandsland mellem de store størrelser (42-58) og de små størrelser (op til 42/44). Så jeg var i Solo i Ryesgade i Århus. De har en afdeling for almindelig tøj og så Zizzi i kælderen. Det lykkedes mig rent faktisk at finde tøj mellem det almindelige - endda noget jeg kunne lide!
Men... næste gang jeg skal købe tøj, så er jeg endnu tyndere og - vigtigere i den her forbindelse - forhåbentligt har fået lidt tajle så jeg kan bruge de søde bluser som der er. Havde det ikke være for delle-pølsen på maven så kunne jeg have brugt L i stedet for XL!
Klassefesten er 25-års jubilæum. Så det er da et par dage siden vi sås sidst. Jeg er lidt spændt på om jeg kan kende dem for sidste gang jeg så mange af dem, så var de 13 eller 14 år gamle.
Ang for små bukser... jeg har også tøj liggende som venter på at jeg kan passe det igen. Især mine cowboybukser. Men også nogle bluser. Snart, oh meget snart, skal jeg til at give for stort tøj væk til genbrug. Det bliver en dejlig følelese.
17 år7. september 2007 kl. 08:31
annap (slettet)
re: re: re: Tøjkøb idag
Aj, hvor bliver det bare spændende at møde dine klassekammerater efter så mange år :-) Når du ser dem første gang, kunne du jo prøve at gætte på, hvem der er hvem :-)
Hvor har du ret i, at det tøj, der er for stort, skal til genbrug. Det skal jo helst ikke hænge og vente på dig i skabet :-) Du kommer jo aldrig til at bruge det mere, vel :-) Mit ryger til genbrug med det samme, jeg synes, det hænger på mig. Et par enkelte ting gemmer jeg til havebrug og for at minde mig selv om, hvor stor jeg har været.
Anna
Hvor har du ret i, at det tøj, der er for stort, skal til genbrug. Det skal jo helst ikke hænge og vente på dig i skabet :-) Du kommer jo aldrig til at bruge det mere, vel :-) Mit ryger til genbrug med det samme, jeg synes, det hænger på mig. Et par enkelte ting gemmer jeg til havebrug og for at minde mig selv om, hvor stor jeg har været.
Anna
17 år7. september 2007 kl. 09:13
Bit
re: re: re: re: Tøjkøb idag
Det er fedt at tage nogle bukser på, som man næsten havde glemt, man havde og var holdt op med at bruge, fordi de sad for stramt - og så sidder de løst (ikke at det er sket for mig for nylig ;-) men jeg glæder mig).
Jeg hader i øvrigt lavtaljede bukser, fordi det meste af mit fedt sidder på maven - skifter den mode dog ikke snart :-)
God weekend - det lyder sjovt med det gensyn.
Jeg hader i øvrigt lavtaljede bukser, fordi det meste af mit fedt sidder på maven - skifter den mode dog ikke snart :-)
God weekend - det lyder sjovt med det gensyn.
17 år7. september 2007 kl. 10:11
Pernillejepp (slettet)
re: re: re: re: re: Tøjkøb idag
puha det med at det meste fedt sidder på maven kender jeg godt.. :-) efter min graviditet, hænger min mave virkelig og jeg er spændt på om den nogensinde blir pæn igen.. (jeg fødte ved kejsersnit og arret gør det ikke pænere overhovedet..) men her til morgen fik jeg mig en glædelig nyhed, vægten sagde 500 g mindre end i tirsdags.. jubii jeg er bare glad.. super start på weekenden..
17 år7. september 2007 kl. 10:18
Bit
re: re: re: re: re: re: Tøjkøb idag
Godt gået Pernillejepp! Jeg kom aldrig rigtigt af med mit mavefedt efter mine graviditeter (10 år siden den sidste). Men hver gang, jeg har gort et forsøg, og har tabt mig et par kilo, har jeg syntes, at det trods alt også blev mest at se på maven. Jeg mener nu nok, at du skal blive nogenlunde "dig selv" på maven igen - især hvis du også laver maveøvelser. Du er jo ung og har ikke bare ladet årene gå :-) Go, go!
17 år7. september 2007 kl. 10:33
Pernillejepp (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: Tøjkøb idag
hi hi Bit, ja det satser vi på at det ryger af.. det er ihvertfald det der er planen.. har forresten fundet et helt vildt godt mave program her på nettet, så nu skal jeg bare i gang med at smide noget af den sæk.. :-)
Er der forresten nogen der kan fortælle mig om at det okay at spise 100 g havregryn med mælk til morgenmad, altså uden en masse sukker??
Er der forresten nogen der kan fortælle mig om at det okay at spise 100 g havregryn med mælk til morgenmad, altså uden en masse sukker??
17 år7. september 2007 kl. 10:36
Aceo1 (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: re: Tøjkøb idag
Hvis du forsøger at være i kalorieunderskud, så lyder 100 gram som meget. Hvis det er fordi du hurtigt bliver sulten, så prøv grov valsede gryn i stedet - de mætter bedre. Hvis du laver det til grød, kan du nøjes med endnu færre gram. Når jeg forsøger at tabe mig 1 kg om ugen, så spiser jeg omkring 60 gram havregryn om morgenen. Jeg er mand, vejer 80 kg og er rimelig aktiv.
17 år7. september 2007 kl. 11:14
Pernillejepp (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: re: re: Tøjkøb idag
jeg vejede det bare i morges og syntes at 100 g virkede som en okay portion.. men jeg vil da prøve de grovvalsede i stedet for.. det jeg spiser nu er solgryn..!?!
17 år7. september 2007 kl. 11:51
Jeg har også før sagt at sidste gang jeg skulle købe tøj, så kunne jeg slet ikke finde noget. Tøjet sad elendigt på mig - bukserne var 15 cm for lange. Det var ren ynk og jeg blev meget ked af det.
Men idag skulle jeg så købe tøj for første gang jeg startede på kur - og mindst 5 kilo lettere end sidste gang jeg købte tøj.
Det blev en god oplevelse - jeg fandt endda en kropsnær bluse (godt nok i størrelse XL for at skjule delle-pølsen over buksekanten) men det bedste var at jeg kunne finde et par lav-tajlede bukser i min størrelse - uden brug for at lægge dem op.
Det var så godt at jeg købte matchende undertøj :-)