Sult/lyst?
Du læser en tråd i debat > vægttablhl1968
re: Sult/lyst?
Først vil jeg starte med det sidste.
Spis altid en banan om aftenen også efter træning.
Den er sund og nærerne og er afslappende og afstressende + man sover bedre om natten.
Kosten om dagen er du nød til at gøre bedre. Spis 6 små måltider. Tænk sundt, groft og magert, så slipepr du for at gå rundt og være lækkersulten + drik masser af vand og drik evt. urtete eller grøn te.
Drop kaffe, saft og light produkter fordi de er med til at fremme trangen til alt det vi prøver at løbe fra.
Knus Chiffi.
Spis altid en banan om aftenen også efter træning.
Den er sund og nærerne og er afslappende og afstressende + man sover bedre om natten.
Kosten om dagen er du nød til at gøre bedre. Spis 6 små måltider. Tænk sundt, groft og magert, så slipepr du for at gå rundt og være lækkersulten + drik masser af vand og drik evt. urtete eller grøn te.
Drop kaffe, saft og light produkter fordi de er med til at fremme trangen til alt det vi prøver at løbe fra.
Knus Chiffi.
19 år8. maj 2005 kl. 12:18
Muldebeerg
Hej Emilie!
Jeg tror det er meget almindelig at ha' en eller anden form for "trang til sødt" efter man har spist...Sådan har jeg det i hvert fald ofte selv. Det er lige før jeg sidder og overvejer hvad jeg skal putte i munden, når jeg HAR spist min aftensmad eller frokost...mærkeligt ikke sandt?? MEN det er en lyst og ikke noget andet, så derfor skal det bare bekæmpes, tror jeg. Jeg forsøger at spise frugt, som Chiffi også nævner eller evt. lave en smoothie af frosne frugter, mælk eller juice og evt. flydende SØD, hvis du ikke er til det syrlige...(det er nu ellers lækkert)...Når du træner sent, tror jeg, igen som Chiffi, at det er vigtigt du får et eller andet indenbords, og selvfølgelig helst noget sundt.. *ss* Sikke noget rod, jeg her har skrevet. Håber du kan finde lidt hoved hale i det alligevel...Knuz fra Muldebeerg
19 år8. maj 2005 kl. 17:16
Marianne starter forfra (slettet)
re: Sult/lyst?
Jeg har hørt at man SKAL spise et eller andet sundt efter træning, som det blev foreslået f.eks. en banan.
Du skriver også om din sliklyst, hvad med at spise noget melon, de er søde og kan sagtens "slå" den søde tand ned.
Vi skal bare helst ikke spise mere end 3 stk frugt om dagen, pga frugtsukker, hvis du spiser mere end 3 stk frugt kan det gøre dit vægttab langsommere.
Held og lykke.
knuz Marianne
Du skriver også om din sliklyst, hvad med at spise noget melon, de er søde og kan sagtens "slå" den søde tand ned.
Vi skal bare helst ikke spise mere end 3 stk frugt om dagen, pga frugtsukker, hvis du spiser mere end 3 stk frugt kan det gøre dit vægttab langsommere.
Held og lykke.
knuz Marianne
19 år9. maj 2005 kl. 07:24
eskimo (slettet)
re: re: Sult/lyst?
hejsa
ALTID spis efter træning!! Din krop har brug for energien, ellers tager det bare længere tid for den at blive klar igen.
et par søde tips
100 g cultura el.lign. 100 g. frosne bær, 1 tsk sukker blendes og du har den skønne softice på kun 140 kcal
en kop varm kakao omkring 100 kcal og en god chokolade-lyst-tilfredsstiller
børst tænder. Den friske smag hjælper nogle gange.
Cola light. Jeg ville aldrig være nået så langt som jeg er nu uden min næsten daglige ½ liter cola light. Nogle gange går der en uge hvor jeg ikke behøver det, andre dage drikker jeg 2, men de opfylder virkelig den søde trang for mit vedkommende.
frisk frugt i små stykker med cultura, ymer, youghurt natural el. lign med lidt vanillesukker.
Det behøver ikke være usundt for at være sødt!!!
kroppen har brug for kulhydrater, det er rigtigt, men dine muskler har først og fremmest brug for protein for at vokse, blive stærke og øge din forbrænding!!
ALTID spis efter træning!! Din krop har brug for energien, ellers tager det bare længere tid for den at blive klar igen.
et par søde tips
100 g cultura el.lign. 100 g. frosne bær, 1 tsk sukker blendes og du har den skønne softice på kun 140 kcal
en kop varm kakao omkring 100 kcal og en god chokolade-lyst-tilfredsstiller
børst tænder. Den friske smag hjælper nogle gange.
Cola light. Jeg ville aldrig være nået så langt som jeg er nu uden min næsten daglige ½ liter cola light. Nogle gange går der en uge hvor jeg ikke behøver det, andre dage drikker jeg 2, men de opfylder virkelig den søde trang for mit vedkommende.
frisk frugt i små stykker med cultura, ymer, youghurt natural el. lign med lidt vanillesukker.
Det behøver ikke være usundt for at være sødt!!!
kroppen har brug for kulhydrater, det er rigtigt, men dine muskler har først og fremmest brug for protein for at vokse, blive stærke og øge din forbrænding!!
19 år10. maj 2005 kl. 02:32
Det jeg egentlig ville høre er om der er andre der har samme lyst. Hos mig er den størst når jeg aftenen i forvejen har styrketrænet og ikke spist efter. Jeg er altid meget sulten når jeg vågner dagen efter, også selvom jeg har spist aftensmad osv ( jeg styrketræner sent, altså efter mad)
Jeg har en idé om at kroppen har brug for en masse kylhydrater til musklerne ( opbygning ) og derfor giver mig denne UIMODSTÅELIGE lyst, da det ellers ikke er et problem.