Overspisning / spisning med følelserne

Du læser en tråd i debat > vægttab

Overspisning / spisning med følelserne
Vil bare dele en bog med jer. Mary O'Malley: Afhængighed, din skjulte gave.

Bogen handler om afhængighed og hvordan man ved at være fuldt til stede i nuet kan blive sin afhængighed kvit. Mary O'Malley er selv overspiser.

Hvis man ikke har noget imod, at det indimellem bliver lidt spirituelt og en smule guruagtigt, er det en fantastisk bog, der handler om, hvordan afhængighed, f.eks. af mad, fungerer, og hvordan man kommer igennem "anfaldene".

Anna
17 år22. august 2007 kl. 20:21
re: Overspisning / spisning med følelserne
Jeg skal på bibliotetket idag, og den bog du anbefaler vil jeg helt sikkert forsøge at finde. Kunne nemlig rigtig godt tænke mig at lære hvordan jeg kommer gennem "anfaldene"....både når det gælder lysten til at "vold"spise, men også vedr min trang til smøger
Hej fra Thea....ikke-ryger på 5. døgn:-)
17 år23. august 2007 kl. 09:52
re: re: Overspisning / spisning med følelserne
Hej Thea

flot, at du ikke har røget i 5. døgn :-)

Anna
17 år23. august 2007 kl. 19:57
re: Overspisning / spisning med følelserne
Hej thea 40
Det er kanon flot klaret at du har været røgfri i 5 dage, har du smidt alle smøgerne væk... det er det bedste du kan gøre.
Jeg har røget i over 40 år og er stoppet med at ryge, du skal undgå alle dem der ryge ,og alle de situationer hvor røgen kan friste dig.
Hvis du kommer til at føle trang, hvad du helt sikkert gør, skal du foretage dig et eller andet, være beskæftiget ned noget der optager dig, men vær opmærksom på at du ikke kommer til at trøstespise. Der er et tomrum der skal udfyldes, pas på jeg tog på i vægt men tror det var pga. stofskiftet der ændrede sig, derfor begyndte jeg på kostændring og vægttab.
Hvis du har behov for hjælp er jeg villig til at hjælpe dig, det er flot du er kommet så langt ind til nu... HOLD FAST, DU vil, DU kan... Yes..
Held og lykke med projeltet.
Mvh bete
17 år23. august 2007 kl. 21:36
re: re: Overspisning / spisning med følelserne
Hej igen og tak for jeres opbakning.
og ja, jeg har smidt alle smøgerne på een gang. Kold Tyrker, så at sige. Har tidligere været røgfri op mod 4 år, men faldt desværre i igen. Jeg ved fra sidste rygestop at det kan komme til at koste nogel kg og det VIL jeg bare ikke ha...så for at undgå det OG for at komme nogle uvelkomne nytilkomne kg på side-benene til livs,-ja så er jeg startet op på styrketræning og løbebånd. Det er nemlig den form for motion jeg bedst kan med;-)Hej fra Thea
17 år23. august 2007 kl. 22:40
re: re: re: Overspisning / spisning med følelserne
Da jeg var teenager ville jeg gerne ryge fordi det så så sejt ud. Men jeg kastede op af det hver gang jeg inhalerede og efter en 10 - 15 cigaretter med efterfølgende kvalme, svimmelhed og opkast, så opgav jeg simpelthen at blive sej.

Så jeg er slet, slet ikke kvalificeret til at give dig gode råd.

Men jeg synes det er enormt sejt at du "bare" lægger smøgerne. Godt gået!
17 år26. august 2007 kl. 23:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });