#1 af Anonym
Fedtsyrefordeling
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
Fedtsyrefordeling
Jeg følger DDV`s kostplan, da jeg gerne vil tabe 10 kg.og kører det hele selv herhjemme uden hjælp af konsulent eller andet. Jeg bruger i denne forbindelse Jeres tabeller til at udregne, om jeg nu får hvad jeg skal - og ikke for meget! Jeg kan ikke ramme den ideelle fedtsyrefordeling ifølge Jeres plan og får samtidig for mange proteiner. Kan ikke forstå det, da jeg jo spiser aldeles sundt - fisk, kylling og magert kød og samtidig en masse grøntsager - 600g. pr. dag. Hvad ligger der i betegnelsen fedtsyre og hvor kan jeg finde de for mange proteiner og for få kulhydrater? Måske skyldes det at I går efter en anden vejledning end DDV og så vil disse 2 jo aldrig passe sammen?
17 år16. august 2007 kl. 16:45
Anonym
re: Fedtsyrefordeling
Så vidt jeg ved er hele konceptet i DDV at det er kulhydratfattig og proteinrig kost, så jeg tror bestemt at det skyldes "anden vejledning" som du selv siger. Det gælder nok bare om at finde ud af, hvilken du vil følge. Proteiner findes bl.a. i kød som man jo spiser meget af hos DDV, kulhydrater finder du bl.a. i brød, kartofler og pasta, som man til gengæld ikke spiser så meget af hos DDV.
17 år16. august 2007 kl. 19:02
epm
re: Fedtsyrefordeling
Konceptet med at følge "nogen"s kostplaner eller ideer er ok - som udgangspunkt. Men ting sker desværre ikke af sig selv, så dette program er sådan set ikke en kostplan, men en supersmart regnemaskine, hvor de faktiske tal kommer på bordet, så man kan sammenligne hvad man planlagde at spise med hvad, man faktisk har spist! Med andre ord: Man kan se resultatet af indsatsen eller mangel på samme. Det vil kunne besvare dit spørgsmål: Hvorfor taber jeg mig ikke, når jeg gør det og det....
Du skal starte med at taste ind hvad du faktisk spiser i en periode, så ser du fordelingen og lærer af det.
Det kommer næsten af sig selv - og du bliver overrasket :o)
Du skal starte med at taste ind hvad du faktisk spiser i en periode, så ser du fordelingen og lærer af det.
Det kommer næsten af sig selv - og du bliver overrasket :o)
17 år17. august 2007 kl. 11:03
iakob
re: re: Fedtsyrefordeling
Hm..
Kan man se en sammenligning over hvor meget man skulle have tabt sig ifølge de indtastede oplysninger omkring mad og hvor meget man rent faktisk har tabt sig?
Kan man se en sammenligning over hvor meget man skulle have tabt sig ifølge de indtastede oplysninger omkring mad og hvor meget man rent faktisk har tabt sig?
17 år17. august 2007 kl. 18:59
epm
re: re: re: Fedtsyrefordeling
Både det og en hel masse mere om hvad maden har indeholdt af gode og mindre gode ting, så det bliver naturligt at justere kosten ud fra de faktiske forhold.
17 år17. august 2007 kl. 20:06