Mangler et los bag i....

Du læser en tråd i debat > vægttab

Mangler et los bag i....
Jeg har i den senste tid ikke haft overskud til at koncentrer mig om hvad jeg putter i munden og dyrke den motion som jeg ellers har gjort, grundt nyt arbejde og en masse trandsport tid frem og tilbage til arbejde på 20 timer i ugen, jeg har dog valgt at søge andet arbejde og også fået noget i samme by jeg bor så nu for jeg tid igen. men jeg mangler bare stadig motivation og overskud, så jeg trænger til at nogen giver mig et los bag i eller et par støttende ord. jeg har nu i siden april vejet 82 og havde tabt mig til 81 fro et par uger siden men nu er det tabte kg kommet på igen.

Så jeg håber der er nogen som kan hjælpe eller fortælle om de også har været inde i en periode på flere mdr. hvor der ikke er sket en disse.

Zenta
17 år22. juli 2007 kl. 13:57
re: Mangler et los bag i....
Hej Zenta,

Du har bare været så dygtig. Du kan godt igen. Nu har du haft en lille pause, hvor du forhåbentlig nød lidt chokolade og småkager...og det var så det! Nu fokuserer du så igen. Du gør alt det rigtige, som du gjorde før, da du tabte mange kg - og så ryger der lige 10 mere, ikk'?

Jeg har også ladet stå til et stykke tid, og jeg kan godt love dig, at det ikke kun er et kg jeg tog på. Nu fokuserer jeg igen på det sunde og har tabt 2½ kg. (okay, jeg synes ikke, det er så let, som det lyder : -)
God kamp!

Hilsen Maddie
17 år22. juli 2007 kl. 16:08
Hej Zenta
Det er et flot vægttab du har haft og det har selvfølgelig krævet stor energi og koncentration. Når der så sker andre ting i livet som også kræver energi og koncentration, f.eks jobskifte, så må man prøve at dele sol og vind lige.
Jeg synes det er fantastisk at du ikke har taget noget på (må man ikke godt svinge med et par kilo?) i den periode. Så faktisk har du jo klaret at dele din koncentration og energi. Du har vist for dig selv, at du kan holde vægten og klare andre store udfordringer samtidig.
Det kan være svært at komme tilbage "på sporet" men tænk på hvad der motiverede dig til at komme igang da du startede. Tænk på det velvære du får fra motionen og at du egentlig har fortjent at have det godt. Forsat god vind, - du er kommet langt og er fortsat flyvende i mine øjne.

Hilsen Elis
17 år22. juli 2007 kl. 17:48
re: re: Mangler et los bag i....
hej zenta

du har bare klaret det så flot , både forandringer i din hverdag og dit store vægttab. jeg synes også det er enestående at du bare har holdt din vægt.
men jo jeg kender det godt. min stod på 88kg i 9 uger inden den begyndte at gå nedad igen. rolig zenta. nyd dit nye job og at det er nemmere at det er i din hjemby du nu skal arbejde ( det gør da dagen lidt kortere ;o)
du skal se med overskudet kommer lysten til motion og alt det andet og pludselig skriver du 7´tallet først i din vægt.
kom nu du kan godt ;o)
stor knuser fra mig
flittiglise
17 år22. juli 2007 kl. 18:34
Hmmm... er du for hård ved dig selv?
Sødeste Zenta

Har du overvejet, om du er for hård ved dig selv?

Mig bekendt kan man ikke være 100% på hele tiden. Jeg synes, det er flot klaret, at du holder vægten, når du holder pause fra projektet. Giv dig selv de skulderklap, der skal til.

Forestil dig et liv, hvor du hele tiden er 100% fokuseret på projekt vægttab. Helt ærligt, forestiller du dig så, at du kan det? Og at vi andre gør det? Nej, vel......

Så giv dig selv en smule snor.

Jeg har slet ikke spor lyst til at give dig et los bagi, det kan jeg da høre, at du selv gør så rigeligt :-) Næh, du. Når du får tid og overskud, så kommer du naturligvis i gang igen - ikke :-)

Knuser

Anna
17 år23. juli 2007 kl. 00:22
Hej
Det bliver dejligt for dig du har fået et arbejde tættere på, så får du overskud til det du gerne vil, se efter hvad du putter i munden og motionere, være god ved dig selv.
Jeg synes ikke du skal være ked at du har taget det kilo på igen, jeg kan se du har tabt over 10 kilo SIDEN NYTÅR , det er kanon flot, og hvem kan klare det af os herinde, har du ikke kørt dig selv alt for hårdt, tænk lige over det, så kan motivationen nemt smutte. Op med humøret og nyd sommeren.
Mvh beta
17 år23. juli 2007 kl. 09:12
re: re: Mangler et los bag i....
Tusind tak alle samme, for de dejlig ord.
Jeg har fået lidt at tænke over, i sær det med om jeg måske har kørt mig selv for hårdt, jeg vil jo gerne kunne klare det hele på en gang, men er jo samtidig også godt klar over at man jo kun er et menneske og ikke en robot. Endnu en gang tusind tak for opbakningen det er lige det jeg mangler. håber at vægten viser sig fra den positive side på onsdag igen for os alle.

Knus Zenta
17 år23. juli 2007 kl. 17:24
Hold da op hvor er det flot at du har tabt dig så meget.

Man må godt tage en pause ind imellem, for mange kan jo ikke både blæse og have mel i munden på samme tid .. (Eller det kan man godt, det bliver bare et værre svineri) ;-)

Når du nu starter på dit nye job, så kan du jo starte igen med at gå den sunde vej. Købe ind til det og være klar, så det hele ikke virker uoverskueligt når man er træt og udkørt efter 1. dag på nyt job.

17 år23. juli 2007 kl. 19:34
re: re: re: Mangler et los bag i....
Hej Zenta.

Jeg føler med deig og håber at du har fået motivationen tilbage. Det er den der er det sværeste at holde styr på, synes jeg. Tillykke med dit vægttab indtil nu, det er virkelig flot. Og især at du kan holde vægten, selvom du "slapper af". Det kan jeg desværre ikke (endnu), men håber på det sker engang.

Jeg håber motivationen har sneget sig ind igen, trods nyt arbejde osv. Bare det at du skriver herinde, viser du selv har taget første skridt:) Pøj pøj med det.
Knus Anja
17 år24. juli 2007 kl. 09:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });