#2 af Frk L (slettet)
Ananas
Du læser en tråd i debat > vægttabFrk L (slettet)
re: Ananas
Hejsa.
Jeg ved ananas er god for fordøjelsen, men andet ved jeg ikke. Det lyder som et godt råd:)
Jeg ved ananas er god for fordøjelsen, men andet ved jeg ikke. Det lyder som et godt råd:)
17 år11. juli 2007 kl. 21:54
Phatchick (slettet)
Det lyder da som en nem og god "fidus" ;O)
Har du ikke gjort andet for at tabe de 1,5 kg, end at spise ananas efter hvert måltid?
Mvh PhatC
Har du ikke gjort andet for at tabe de 1,5 kg, end at spise ananas efter hvert måltid?
Mvh PhatC
17 år16. juli 2007 kl. 16:42
BettinaRL (slettet)
re: re: Ananas
Det vil jeg også prøve! Jeg skriver, hvis jeg opnår et positivt resultat!
Ananas har ellers et højt glykemisk index - så det får blodsukkeret til at stige. Men det skal prøves - dog kun med en skive efter hvert hovedmåltid for ikke at få for mange kalorier på den konto!
Tak for tippet!
Ananas har ellers et højt glykemisk index - så det får blodsukkeret til at stige. Men det skal prøves - dog kun med en skive efter hvert hovedmåltid for ikke at få for mange kalorier på den konto!
Tak for tippet!
17 år17. juli 2007 kl. 12:56
bruger slettet
Hej.. Lyder lækkert med ananas og hvis det hjælper.. For nemhedens skyld: hvad vejer en skive konserves ananas?
17 år18. juli 2007 kl. 10:55
Phatchick (slettet)
re: re: Ananas
Jeg snuppede 2 skiver igår og de vejede 78g.
Altså ca 39-40g stykket ;O)
Lyder spændende Bettina.....jeg kigger ind for at se hvordan det går ;O)
Altså ca 39-40g stykket ;O)
Lyder spændende Bettina.....jeg kigger ind for at se hvordan det går ;O)
17 år18. juli 2007 kl. 18:26
annap (slettet)
Ananas / gulerødder
hmmm.. ved ikke om ananas virker på den måde. Ved bare, at ananas har en høj ernæringsværdi, og at kroppen er lang tid om at forbrænde ananas. Har dog læst et sted, at frisk ananas er betydeligt sundere end den på dåse. Elsker selv ananas og bruger det gerne i madlavningen. Både som koldt i salater og varmt i gryderetter/indisk/thai osv.
Ellers holder jeg mig nu normalt gerne til gulerødder. De har vildt høj ernæringsværdi og kroppen er rigtig længe om at forbrænde dem, og så mætter de godt. Helst rå. Hele, skåret i stave, eller revne eller i tynde tynde skiver i salat - rigtig godt. Eller som pomfrites stegt i ovnen med lidt olie med hvidløg eller chili, eller skåret i flager - dampes i citron evt. med hvidløg og lidt hakkede nødder - mums.
Jeg taber mig godt på gulerødder - så det er også et tip. Kald det Annas gulerodskur om I vil :-)
I det hele taget har jeg læst mig til, at jo længere tid, du er om at forarbejde en grøntsag, jo større ernæringsværdi/mæthedsværdi har den. Tænk bare på kål - yrdk :-)
Anna
Ellers holder jeg mig nu normalt gerne til gulerødder. De har vildt høj ernæringsværdi og kroppen er rigtig længe om at forbrænde dem, og så mætter de godt. Helst rå. Hele, skåret i stave, eller revne eller i tynde tynde skiver i salat - rigtig godt. Eller som pomfrites stegt i ovnen med lidt olie med hvidløg eller chili, eller skåret i flager - dampes i citron evt. med hvidløg og lidt hakkede nødder - mums.
Jeg taber mig godt på gulerødder - så det er også et tip. Kald det Annas gulerodskur om I vil :-)
I det hele taget har jeg læst mig til, at jo længere tid, du er om at forarbejde en grøntsag, jo større ernæringsværdi/mæthedsværdi har den. Tænk bare på kål - yrdk :-)
Anna
17 år19. juli 2007 kl. 01:25
Er prøvet i 1 uge med ananas konserves, dåse, og har tabt 1,5 kg.
Er det væsketab eller er der en forklaring?
Der er næsten godt til at være sandt hvis det kan klares for 6 kr. om dagen.
Mvh