Er der nogle teenagers til stede?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Er der nogle teenagers til stede?
glemte lige at tilføje .... Hallo .. i er teenager ... det gør ikke noget i vejer et par kiloér for meget .... der skal jo være noget at få former af ;-)
16 år5. januar 2008 kl. 10:42
jeg er ikke teenager men har pige på 13 år som er ca. 165 cm høj
og vejer omkring 47 kg . Hun er tynd/slank og det siger jeg ikke kun
som mor hun er den tyndest i sin årgang på skolen. Så at komme ned på 40 kg lyder ikke fornuftigt måske det mere er noget formning af kroppen du skulle søge og ikke vægttab. Du kan ikke være andet end tynd nu og hvis du kommer ned på 40 bliver du mager.
Med kærlig hilsen Zentu
16 år5. januar 2008 kl. 15:08
Til Rikke:
Jeg er i behandling for en spiseforstyrrelse, og derfor kan mine mål måske lyde overdrevne for ikke-spiseforstyrrede. Jeg vil gerne tabe mig mere. Derfor bruger jeg denne side, og fordi jeg har brug for at kontrollere mit daglige kalorieindtag.
Jeg beklager, hvis det støder nogen.
16 år6. januar 2008 kl. 22:21
Til defekt

jeg syntes bare det lyder som hul i hovedet at du vil ned på 40 kilo

Min datter på 15 er 162 og vejer 46 kilo meget spinkel bygget .. hun har selv haft mild anoreksi ... og det er da først nu at hun er ved at være pæn og kikke på ... misforstå mig ikke ... når man ikke engang kan købe en badedragt der ikke engang lukker til i benåbningerne så er det ikke pænt mere ..... nu kan jeg endelig købe noget pænt tøj til hende der bare sidder som det skal ... vi har ikke sååå svært ved igen at finde bukser hun ikke skal bruge livrem og sele til fordi hun er for tynd

Bare min mening ... håber ikke jeg støder nogen
16 år7. januar 2008 kl. 09:37
Til Rikke:
Okay. Godt at høre, at hun har det bedre nu så.

For mig er det blevet en besættelse. Jeg kan et eller andet sted sagtens se, at jeg er tynd, men der er også noget i mig, som siger, at jeg slet ikke er tynd nok, og at jeg først bliver det, når jeg har nået mit mål på 40 kg. Jeg har dage, hvor jeg synes, at jeg er meget tyk, og at jeg skal tabe mig, men det hænder da, at jeg ønsker at tage på, fordi jeg ikke bryder mig om mine udstående knogler. Men jeg kan alligevel ikke.
Jeg håber, du kan forstå mig (:
16 år7. januar 2008 kl. 10:23
Hej Defekt

jeg kan sagtens forstå dig .. det var det samme med min datter ... er da også bange nu hvor hun er begyndt at snakke om at hun har fået en stor mave og tykke lår .. og det har hun bare ikke ... håber bare ikke hun stopper med at spise igen ... men træster mig med at hun er blevet madglad ... så tager den stille og roligt lige nu

Men helt ærligt .. hvad er det der gør at du MENER at du SKAL ned på 40 kilo ???
16 år7. januar 2008 kl. 17:38
Hej Rikke:

Ok. Snakker hun meget om sin egen krop, om mad, vægt osv? Hvordan har hun det ellers? Det er nok en god idé at være opmærksom, når hun har haft spiseproblemer før.

Jeg vil gerne være tynd, smuk, elegant og beundringsværdig. Og jeg har fået den idé, at man først kan være smuk, når man er meget undervægtig. Jeg vil gerne længere ned end 40 kg., men lige nu stræber jeg bare efter 40. Noget indeni mig siger, at jeg er smuk, når jeg vejer under 40 kg., men jeg ved, at når jeg vejer 40 (hvis det nogensinde kommer til at ske) er det ikke nok for mig.
16 år7. januar 2008 kl. 19:21
Jeg synes altså også at du/i må indse at det ikke er sundt - og for den sags skyld pænt at blive så tynde! Jeg har også skrevet et andet indlæg, hvor jeg skriver at i skal lade være med at blive undervægtige jer som ønsker det.

Prøv alt det i kan for at acceptere jer selv som i er!
Det kan være svært, specielt som teenager! Men at blive anoretikker gør det værre.

Og for dem som allerede er det, så håber jeg at i ved at i bliver nød til at gøre noget ved det. Det er svært! Det ved jeg godt, men det kan være livsfarligt! Og kan ødelægge dit liv for evigt!!!

Jeg bliver så ked når jeg hører og ser de her piger som bare vil tabe sig til de næsten kun er knogler tilbage. Det er forkert, og jeg synes at det er en rigtig dum ideal at gå efter..
16 år7. januar 2008 kl. 22:27
Hej defekt

Det er ikke så meget hun snakker om det nu .. bare en kommentar ind imellem .... Jeg prøver jo også bare at lægge mærke til ALT ... men gør heller ikke noget til et problem som ikke er der endnu

Hun spiser godt og desuden er hun startet ved at arbejde ved en bager ... så der er da også røget en hel del kager ned ... men sån er det jo i starten *S*

Kom til at tænke på .. hvordan sidder tøjet på dig ????? det er da ikke noget ved at være så tynd at tøjet ikke sidder pænt mere ... det er da skønt at man BARE lgie kan gå ned og finde noget smart tøj der BARE sidder ... så er det da fuldstændig ligemeget om maven strutter lidt eller lign ..... ved selv hvor svært det er at acceptere sig .. men prøv lige om det ikke kan lykkes for dig ... man får det MEGET bedre når man syntes godt om sig selv ;-)

Siger en på 115 kilo der ser godt ud i sit nye tøj ;-)
16 år8. januar 2008 kl. 09:25
Jeg er teenager
..Jep, jeg er en 15-årig pige (16 til april) på 170-171 cm, og jeg vejer cirka 60 kg. Jeg er på efterskole, så jeg har ikke mulighed for at veje mig ret ofte. Desværre, men sitet hér lindrer lidt på det, griner.
16 år8. januar 2008 kl. 15:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });