#31 af Senette (slettet)
Er der nogle teenagers til stede?
Du læser en tråd i debat > vægttabSenette (slettet)
re: re: re: Er der nogle teenagers til stede?
Det må da bare starte med at folk må være realistiske?
17 år31. august 2007 kl. 17:26
Annie (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Er der nogle teenagers til stede?
hej, jeg er også ny på siden - og teenager :)
16 år og lige startet i 2. g.
Jeg er 1,72 høj og vejer lige nu 61,5. Vil gerne tabe mig lidt men vil først fremmest undgå at tage (mere) på ved at få nogle gode kost og motionsvaner. Kunne også godt tænke mig lidt mere muskelmasse og en bedre kondi...:)
Jeg kan godt se at vi er flere ikke-overvægtige teenagere her på sitet men jeg tror at gode kost og motions vaner NU er det der skal sikre at vi heller ikke bliver det i fremtiden.
og så tror jeg bestemt ikke det er op til os "normalvægtige" at skubbe til de "overfede" "stakler" (fandt nuddis kommentar nedsættende)
16 år og lige startet i 2. g.
Jeg er 1,72 høj og vejer lige nu 61,5. Vil gerne tabe mig lidt men vil først fremmest undgå at tage (mere) på ved at få nogle gode kost og motionsvaner. Kunne også godt tænke mig lidt mere muskelmasse og en bedre kondi...:)
Jeg kan godt se at vi er flere ikke-overvægtige teenagere her på sitet men jeg tror at gode kost og motions vaner NU er det der skal sikre at vi heller ikke bliver det i fremtiden.
og så tror jeg bestemt ikke det er op til os "normalvægtige" at skubbe til de "overfede" "stakler" (fandt nuddis kommentar nedsættende)
17 år1. september 2007 kl. 11:36
DenDovneFisk (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Er der nogle teenagers til stede?
Problemet er netop, at når du vokser op med et skønhedsideal der er så forkert som det er i øjeblikket, tror du det er dig den er gal med, og derfor virker en BMI på en 18 stykker realistisk. I stedet tror man det er en selv der ikke har viljestyrke nok, selvom det egentlig bare er kroppen der siger fra. Man kan ikke bare 'tage sig sammen' og acceptere sin vægt selvom mange omkring en er tykkere, lige så vel som tykke ikke bare kan 'tage sig sammen'. Jeg synes generelt det er ret nedsættende at bruge ordet at 'tage sig sammen'.
17 år1. september 2007 kl. 17:11
bruger slettet
re: Er der nogle teenagers til stede?
Ja, jeg er også teenager.
er nu knap 158 tror jeg. og nede på 50,5 kg.
er nu knap 158 tror jeg. og nede på 50,5 kg.
17 år24. september 2007 kl. 22:34
moitoujours (slettet)
re: re: Er der nogle teenagers til stede?
Hej
Er både ny og teenager herinde :)...
Er både ny og teenager herinde :)...
17 år25. september 2007 kl. 16:22
iakob
Jeg kan huske at jeg tidligere har fundet nogle tal for mindstealder for BMI målinger - jeg mener alderen var 18 år men husker det ikke med sikkerhed. Jeg søgte derfor på google og fandt følgende side:
health.nsw.gov.au
som fortæller noget om bmi for børn og teenagere. Måske kan I bruge det til noget - den er i hvert tilfælde bedre end at bruge en voksen-beregner for BMI.
Alle de steder jeg har fundet hvor der står noget om børn/teenagere og BMI siges det også at en læge bør konsulteres før man bruger BMI.
Håber I kan bruge det til noget fornuftigt.
health.nsw.gov.au
som fortæller noget om bmi for børn og teenagere. Måske kan I bruge det til noget - den er i hvert tilfælde bedre end at bruge en voksen-beregner for BMI.
Alle de steder jeg har fundet hvor der står noget om børn/teenagere og BMI siges det også at en læge bør konsulteres før man bruger BMI.
Håber I kan bruge det til noget fornuftigt.
17 år25. september 2007 kl. 19:31
iakob
Hej Sivsiv
Jeg tillod mig lige at genoplive en gammel tråd som svar på din efterlysning af teenagere.
Jeg tillod mig lige at genoplive en gammel tråd som svar på din efterlysning af teenagere.
17 år31. oktober 2007 kl. 22:09
Anonym
re: re: re: re: re: re: re: Er der nogle teenagers til stede?
Senette:
Jeg synes det er en ærgelig opfattelse du har, at bare fordi vi ligger i den lave ende af bmi-skalaen, så må vi ikke være interresseret i at tabe os. Nogle mennesker trives bedre når de vejer mindre og desuden kan denne side også være god, til at holde en sund vægt og en slank krop.
Fordomme om at alle der gerne vil være slanke er anoreksi-syge er meget diskriminerende og helt forkert.
Jeg synes det er en ærgelig opfattelse du har, at bare fordi vi ligger i den lave ende af bmi-skalaen, så må vi ikke være interresseret i at tabe os. Nogle mennesker trives bedre når de vejer mindre og desuden kan denne side også være god, til at holde en sund vægt og en slank krop.
Fordomme om at alle der gerne vil være slanke er anoreksi-syge er meget diskriminerende og helt forkert.
17 år8. november 2007 kl. 13:03
defekt (slettet)
Hej!
Jeg er fjorten år. Er ret ny her på siden.
Jeg er 167 høj og vejer 46 kg. Mit mål er 40. (:
Jeg er fjorten år. Er ret ny her på siden.
Jeg er 167 høj og vejer 46 kg. Mit mål er 40. (:
16 år5. januar 2008 kl. 00:36
bruger slettet
øhhhhh .. sorry ... men helt ærligt .... jeg må nok indrømme at jeg bliver meget ked af at læse de indlæg her ..... prøv da lige at accepter jer selv ... der er godt nok mange der overhovedet ikke trænger til at tabe sig herinde
jeg er selv 165 og vejer 115 ... OG ... jeg ser ud som jeg gør og er OVERHOVEDET ikke flov over mine deller .... jeg syntes jeg ser ret godt ud
Defekt .... sorry jeg siger det .... men tror du ikke du lige skal have en snak med din læge ???? tror faktisk der er flere der lige skulle tage forbi lægen og få en snak
jeg er selv 165 og vejer 115 ... OG ... jeg ser ud som jeg gør og er OVERHOVEDET ikke flov over mine deller .... jeg syntes jeg ser ret godt ud
Defekt .... sorry jeg siger det .... men tror du ikke du lige skal have en snak med din læge ???? tror faktisk der er flere der lige skulle tage forbi lægen og få en snak
16 år5. januar 2008 kl. 10:41