Hej igen

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hej igen
Hej alle

Jeg har været lidt passiv de sidste par måned. Altså kun herinde :-)

Jeg har virkelig kløet på i forhold til den uddannelse som Life Coach, jeg startede i februar måned.

Jeg bruger meget mere tid, end jeg forventede, men på en god måde. Moduler af 4 dage hver anden måned, øvegrupper 1 gang om ugen, supervision en gang om måneden, og så alt læsestoffet.

Så puha, projekt lækker har stået lidt på standby. Jeg har virkelig brugt mine mentale ressourcer.

Jeg er kommet i gang igen. Og er under 90. Dejligt.

Kan se, at der heldigvis stadig er kendte ansigter herinde. Og jeg kan også læse af indlæggene, at I stædigt holder ved. Godt at se. Og godt at se så mange nye ansigter herinde også :-)

Anna
17 år3. juli 2007 kl. 23:07
re: Hej igen
hej annap
skønt at høre der stadig er liv hos dig ;0)
lyder som en spændende uddannelse.
det bliver rart for dig at få eget firma efter endt uddannelse. og dermed hved du jo hvad tiden skal gå med de næste par år. held og lykke med det ;0)
og stort tillykke med du nu er under de 90kg, rart at se et nyt tal stå forrest på vægten. fint du har kunnet tænke på det ind imellem alt læsningen.
håber vi hører lidt fra dig ind imellem. Da vi ikke helt kan undvære dine indlæg og kommentarer.
knus flittiglise
17 år4. juli 2007 kl. 05:58
Hej Anna,

Dejligt, at du igen er aktiv herinde. Tillykke med 8-tallet. Det føles SÅ dejligt, når man går et nummer ned i rækken. Hvornår er du færdig som coach. Er det med en tidshorisont på flere år?

Mit mål er stadigvæk 75 kg - ligesom dit er. Og med mit tempo kan det måske blive på samme tidspunkt, vi når dertil. :-)

Foråret har været for travlt for mig - og der har været for mange perioder, hvor tingene "flød", så kan jeg ikke holde vægten, - og da slet ikke tabe mig. Nu ser det ud som om, der kunne komme en stabil periode - hvis ikke manden kommer hjem i utide. Så bliver det en kamp mod vejrmøller. Han vil drikke rødvin og spise flødesovs, og jeg er ret let at overtale til det samme.
Nu vil jeg have et par skiver ananas, det er faktisk en ret effektiv måde at sætte skub i forbrændingen...vel og mærke, hvis man så efterfølgende kan holde sig fra spandauerne.

Venlig hilsen
Maddie
17 år4. juli 2007 kl. 06:45
re: re: Hej igen
Flittiglise. Tak for dit varme svar. Jeg kan se af nogle af indlæggene, at du stadig holder dig på den gode side af 85. Flot gået. Skønt, at du stadig er her :-)

Knus

Anna
17 år4. juli 2007 kl. 08:45
Hej igen søde Maddie.

Jo, vi følges da pænt ad. Jeg er såååå glad for det 8-tal. Og det skal altså blive hængende skal det. Nu er det nedad herfra.

Tror i forhold til det du siger med tempoet. Er det ikke OK? Det går jo nedad :-) Tjek kurven i programmet, hvis du taster din vægt ind. Det gør jo ikke noget, at den bugter sig lidt, bare tendensen er nedad. Det er i hvert fald det, jeg siger til mig selv. Jeg har klaret 4 måneder uden motion (ikke tid desværre) og vægten er for nedadgående alligevel. Er da stolt af mig selv, selvom det går langsomt.

Hvad med ham din mand? Kan han ikke overtales til at droppe flødesovsen i en periode? Ville han høre på, at du har brug for ikke at blive fristet? Ellers må du jo finde metoder til at vælge et sundere alternativ, at "stå imod"...... Min erfaring er, at det er så vigtigt med opbakning hjemme. Har du fortalt ham, hvor vigtigt det er for dig at tabe dig? Ellers har du jo opbakning herinde, fra alle de skønne mennesker :-)

Mht. min uddannelse tager den 2 år. Efter det kan jeg vælge en overbygning, der tager 1 år mere. Er også inde i overvejelser om, hvorvidt jeg evt. skal tage en terapeut uddannelse oveni (den tager 4 år). Det hele bliver jo taget ved siden af jobbet, så jeg har god tid og kan også vælge at tage en pause efter de 2 år, hvor jeg jo bliver certificeret.

Har overvejet, om jeg evt. skal bevæge mig i retning af at hjælpe andre med at tabe sig via coaching, men der er jo uanede muligheder, når jeg er færdig :-)

Foreløbigt coacher jeg lige mig selv lidt. Det virker vist :-)

Tak for din interesse, Maddie. Hvor er din mand i øvrigt? Er han udstationeret et sted?

Knus

Anna
17 år4. juli 2007 kl. 08:56
Hej Anna....dejligt at se dig tilbage ;O)
Og tillykke med 8-tallet, hvor er det dejligt for dig!

Det lyder hårdt det du er igang med....uddannelse ved siden af fuldtidsjob.....men osse rigtigt spændende!
Jeg overvejer selv den retning på et tidspunkt.
Både for at kunne blive selvstændig, men osse for at evt. at kunne arbejde med at hjælpe overvægtige.

Knus PhatC
17 år4. juli 2007 kl. 11:42
Hej PhatC

Tak for velkomsten :-)

Næ, det er ikke så hårdt som det lyder. Har jo kun et enkelt barn - en søn på 12 år samt en skøn mand, der bakker mig op hele vejen. Såå, jeg nyder det faktisk. Det er jo timer for mig selv, kan man sige.

Hvilken retning tænker du at gå PhatC? Lad mig høre mere :-)

Knus

Anna
17 år4. juli 2007 kl. 21:40
re: re: re: Hej igen
Hej Annep
Jeg har tit tænk på dig, om vi har tabt dig her fra siden, er glad for at du er kommet tilbage, tillykke det er flot du kan klare alle de gøremål du her har beskrevet, og tilllige passe det daglige arbejde + familien.
Du har klaret det flot, og du er kommet ned i 80erne til start på vægten. Kanon at skifte "vægtklasse"
En af alle de andre jeg også har tænk på er eskimo blandt alle de andre der har været her på siden, mon vi har skrækket dem væk, eller måske har de nået deres mål.
Held og lykke med alle dine gøremål, du vil, du kan...

knus beta
17 år4. juli 2007 kl. 21:59
re: re: re: re: Hej igen
Tak Beta.

Nej, jeg tror ingen bliver "skrækket" væk. Der er vel for os alle perioder i vores liv, hvor der koncentreres om forskellige ting. Og nogen gange betyder det jo så, at vi ikke er herinde. Helt sikker på, vi nok skal se eskimo igen :-)

Anna
17 år9. juli 2007 kl. 01:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...