#2 af bruger slettet
Snik snak...
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
Snik snak...
Godmorgen.
Ville bare fortælle at gederne lå og sov stille og fredeligt her til morgen, så ingen umotiveret motion idag.
Måske jeg skulle gå ud og lukke dem ud, så der er lidt at løbe efter???
Ville bare fortælle at gederne lå og sov stille og fredeligt her til morgen, så ingen umotiveret motion idag.
Måske jeg skulle gå ud og lukke dem ud, så der er lidt at løbe efter???
17 år29. juni 2007 kl. 07:58
muddes mor (slettet)
re: Snik snak...
Har du lyst til en snak på chatten?
Gitte
Gitte
17 år29. juni 2007 kl. 08:11
bruger slettet
Hej Gitte.
Det må du undskylde men da var jeg allerede hoppet i seng. Har jo været i nattevagt.
Det er jo også derfor jeg har lavet denne tråd. Fordi jeg ofte sover kl 9 om morgenen hvor de forsøger at mødes på chatten. Derfor kunne denne snakke tråd var en oplagt mulighed, da vi ikke behøver at være til stede på samme tid.
Lige nu er der f.eks 7 online brugere... Men jeg var da helt alene inde på chatten. Her er der da en mulighed for at de kan følge med og snakke med hvis de har lyst de 7.
Dagens bonusinfo:
Gas er lettere end luft, så står du og skal have tabt de sidste 100 g, så lad være med at lukke "morgenluften" ud før efter vejning... ;)
Det må du undskylde men da var jeg allerede hoppet i seng. Har jo været i nattevagt.
Det er jo også derfor jeg har lavet denne tråd. Fordi jeg ofte sover kl 9 om morgenen hvor de forsøger at mødes på chatten. Derfor kunne denne snakke tråd var en oplagt mulighed, da vi ikke behøver at være til stede på samme tid.
Lige nu er der f.eks 7 online brugere... Men jeg var da helt alene inde på chatten. Her er der da en mulighed for at de kan følge med og snakke med hvis de har lyst de 7.
Dagens bonusinfo:
Gas er lettere end luft, så står du og skal have tabt de sidste 100 g, så lad være med at lukke "morgenluften" ud før efter vejning... ;)
17 år29. juni 2007 kl. 14:13
Phatchick (slettet)
Hej derude ;O)
God idé med en snik snak tråd!
Og at holde geder som motionsform.....det vil jeg alvorligt overveje.
På den anden side.....måske skulle jeg vente til vi får lidt mere plads.
2 voksne, 1 barn, 1 hund og 3 katte er rigeligt på de 60 m2 vi har nu *GG*
God idé med en snik snak tråd!
Og at holde geder som motionsform.....det vil jeg alvorligt overveje.
På den anden side.....måske skulle jeg vente til vi får lidt mere plads.
2 voksne, 1 barn, 1 hund og 3 katte er rigeligt på de 60 m2 vi har nu *GG*
17 år29. juni 2007 kl. 15:15
bruger slettet
Jeg vil da overveje at vente, hvis vi ikke havde mere plads. Med geder altså. Hvordan kommer i omkring det?
Det ene barn er det incl den der er i vente...?
Men tillykke med den glade nyhed. Jeg så det jo i en anden tråd.
Er der forresten nogle der ved hvad det er at være slan?
Bare fordi der lige nu ude i højre side er en reklame for vægtkonsulenterne med overskriften: "Slan med vægtkonsulenter"
Jeg ved ikke helt om jeg synes det lyder rart...
Det ene barn er det incl den der er i vente...?
Men tillykke med den glade nyhed. Jeg så det jo i en anden tråd.
Er der forresten nogle der ved hvad det er at være slan?
Bare fordi der lige nu ude i højre side er en reklame for vægtkonsulenterne med overskriften: "Slan med vægtkonsulenter"
Jeg ved ikke helt om jeg synes det lyder rart...
17 år29. juni 2007 kl. 20:17
bruger slettet
Snik snak...
Var det en god barnedåb?
Har ikke set det mindste af den, men har da hørt navnet i radioen.
Har haft travlt med at gøre stalden klar til ferien, så jeg også kan slappe af.
Har ikke set det mindste af den, men har da hørt navnet i radioen.
Har haft travlt med at gøre stalden klar til ferien, så jeg også kan slappe af.
17 år1. juli 2007 kl. 18:21
Phatchick (slettet)
re: re: Snik snak...
Nej, med det der er i vente bliver vi 2 voksne og 2 børn ;O)
Barnedåben var okay, men lidt kedelig.....du er ikke gået glip af noget!
Gad osse nok vide hvad slan er for noget....og hvordan man bliver det......og hvor meget det koster.....og om det gør ondt!? GG
Hvornår har du ferie kami og hvordan skal den bruges?
Skal du "bare" slappe af?
Barnedåben var okay, men lidt kedelig.....du er ikke gået glip af noget!
Gad osse nok vide hvad slan er for noget....og hvordan man bliver det......og hvor meget det koster.....og om det gør ondt!? GG
Hvornår har du ferie kami og hvordan skal den bruges?
Skal du "bare" slappe af?
17 år1. juli 2007 kl. 20:35
beta (slettet)
Hej
Er det alm. geder du har?
Er gederne dine kæledyr eller er det en produktion du har,
hvis du forstår hvad jeg mener.
Hvor mange geder har du?
beta
Er det alm. geder du har?
Er gederne dine kæledyr eller er det en produktion du har,
hvis du forstår hvad jeg mener.
Hvor mange geder har du?
beta
17 år1. juli 2007 kl. 20:51
bruger slettet
Snik snak...
Phatchick Sikke dog en masse mennesker på meget lille plads, set med mine øjne. Men straks man kommer til jylland og ser hvor meget hus og jord man kan få for pengene, så kan man godt forstå hvorfor jeg siger som jeg gør ;0)
Kunne det ikke lyde som et efternavn f.eks... Rebecca Slan???
Eller måske der er en mc.Slan-klan i skotland?
Må heller stoppe, tror jeg er overtræt.
Ferien er ikke helt bestemt endnu, men måske det bliver en lille sviptur til sydsverige, hvor vi har et sommerhus til rådighed. Men det bliver nok bare i en friuge, for manden går alligevel hjemme. Selve ferien er jo først i uge 33-34-35, så det er ikke så nemt at vide hvordan vejret er til den tid... Costa del baghave/ombygninger på huset er nok alt hvad det ellers bliver til. Hvad med i andre?
Og gederne er en hobbyting. Hvad er alm geder? Vi har ialt 14 stk. Fordelt på 8 walisere, 1 anglo nubisk (hende der er til salg) og 5 hvide landrace blandet med noget sanen tror jeg nok. De sidste kunne godt være "alm" geder... ;D
Waliserne er sorte fra næsetippen og til midt på kroppen og resten er hvidt. Det er fortrinsvis køddyr. De er langhårede og har store horn. Der er ikke ret mange i danmark, så hvis nogen lige skulle ligge inde med en buk, så køber vi den gerne.
Anglo nubisk er meget smuk, langbenet, perfekt krop, små horn, hænge ører og en stor braktud. Er brun og sort og med gråmelerede ører. Hun minder lidt om et rådyr når hun elegant flyver hen over hegnet.
De sidste er hvide med små farve aftegninger bag ørerne fortrinsvis. Kort strid pels, og alm horn.Dette er fortrinsvis malkegeder. De første vi fik var i bytte for en shetlandshingsteføl. Jeg anede intet om geder før de flyttede ind.
Og så var det vist nok om geder for idag, jeg kan jo ikke forvente at i deler min passion for dem.
Kan i have en god dag.
Kunne det ikke lyde som et efternavn f.eks... Rebecca Slan???
Eller måske der er en mc.Slan-klan i skotland?
Må heller stoppe, tror jeg er overtræt.
Ferien er ikke helt bestemt endnu, men måske det bliver en lille sviptur til sydsverige, hvor vi har et sommerhus til rådighed. Men det bliver nok bare i en friuge, for manden går alligevel hjemme. Selve ferien er jo først i uge 33-34-35, så det er ikke så nemt at vide hvordan vejret er til den tid... Costa del baghave/ombygninger på huset er nok alt hvad det ellers bliver til. Hvad med i andre?
Og gederne er en hobbyting. Hvad er alm geder? Vi har ialt 14 stk. Fordelt på 8 walisere, 1 anglo nubisk (hende der er til salg) og 5 hvide landrace blandet med noget sanen tror jeg nok. De sidste kunne godt være "alm" geder... ;D
Waliserne er sorte fra næsetippen og til midt på kroppen og resten er hvidt. Det er fortrinsvis køddyr. De er langhårede og har store horn. Der er ikke ret mange i danmark, så hvis nogen lige skulle ligge inde med en buk, så køber vi den gerne.
Anglo nubisk er meget smuk, langbenet, perfekt krop, små horn, hænge ører og en stor braktud. Er brun og sort og med gråmelerede ører. Hun minder lidt om et rådyr når hun elegant flyver hen over hegnet.
De sidste er hvide med små farve aftegninger bag ørerne fortrinsvis. Kort strid pels, og alm horn.Dette er fortrinsvis malkegeder. De første vi fik var i bytte for en shetlandshingsteføl. Jeg anede intet om geder før de flyttede ind.
Og så var det vist nok om geder for idag, jeg kan jo ikke forvente at i deler min passion for dem.
Kan i have en god dag.
17 år2. juli 2007 kl. 03:12
Jeg har lavet denne tråd, fordi jeg ofte keder mig på chatten alene. Og jeg elsker at snakke. Så tanken var at dette skulle være en tråd til snik snak om alt og intet, om glæder og sorger, og alt det som ikke ellers har en overskrift.
Så idag vil jeg bare lige fortælle at vi har jagtet geder. Eminent motionsform. Da jeg kom hjem fra arbejde til morgen stod halvdelen af vores geder udenfor på vejen, og ikke inde i deres fold som forventet. Så jeg besluttede at nu skulle de ind på stald inden der blev kørt en ned. De har nemlig fundet ud af at der ikke er stød i hegnet, så det skal vi jo så have lavet om på. Så ½ time senere havde vi endelig fået bakset de sidste små kid ind på stald. Men let gik det ikke. Bedst som man havde to lokket ind i stalden, så var der en lyd som gjorde at de blev bange og løb ud igen. Og når det så er 14 stykker der render rundt og guffer løs af æbletræerne og køkkenhaven og af de sidste stauder... Hjælp...
Ro blev der da i stalden og jeg fik sovet. Efter aftensmaden kl 21.30 stod der lige pludselig 3 stykker ude på vejen igen. Så gik den vilde jagt igen, men de ville egentlig gerne med ind igen. De havde lige fundet bagdøren... Så nu er der ro igen og jeg kan tage på arbejde med ro i sindet.
Sådan gik den dag i dag.
Dagens morale:
Køb en ged og sæt forbrændingen i vejret.
Vi har en gimmer der er til salg, hvis nogen skulle være interesseret.