Ny her

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny her
Hej alle! Jeg er en 21-årig pige, som altid har levet et aktivt og sundt liv. Før i tiden løb jeg utrolig meget, mest langdistance, og var godt på vej til at kunne gennemføre en marathon, hvilket stadig er drømmen:-) Men efter at have afsluttet min studentereksamen med et yderst tilfredstillende resultat sidste sommer, blev jeg desværre ramt en svær depression, som jeg stadig kæmper med nu her et år efter. Jeg har heldigvis en tid ved en psykiater om et par uger, hvilket forhåbentlig bliver vendepunktet! Kan ikke overskue et arbejde, mistet lysten til alt, føler ingen glæde ved ting, jeg før har elsket at lave, og har absolut ingen energi eller overskud. Igennem forløbet har jeg dagligt, trods en uhyggelig træthed, tvunget mig selv ud enten at løbe eller cykle mellem, hvilket formentlig har forhindret mig i at ryge helt ned i et sort hul. Alligevel er min vægt siden sidste sommer gået fra 57-60 kg,hvilket går mig meget på, men har foreløbigt forsøgt at acceptere det (sådan da), da en desideret forsøg på at smide de kilo, der er kommet på, kan forværre depressionen. Hovedårsagen til, at jeg har taget på er selfølgelig dels, at min træningsmængde ikke ligger på sammen niveau, som da jeg var rask, men også, at trangen til søde sager - og til at spise, selvom jeg egentlig ikke er sulten, er øget helt vildt!!! Jeg vil dog ikke tage mere på og gerne langsomt af med de første par kilo.Fik derfor den idé, at holde mig selv lidt "i snor" herinde, da jeg virkelig godt kunne bruge jeres støtte og opbakning, idet min situation er helt ad h.... til pt! Det er virkelig en daglig kamp for mig at skulle ud at motionere, selvom jeg ved, at det er det eneste, der hjælper mig i øjeblikket. Derudover ville det glæde mig selv at kunne opmuntre andre og give noget igen!
Målet for idag er at spise sundt og undgå at bukke under for de søde sager, samt at løbe en times tid - kan slet ikke tage mig sammen lige nu, men forhåbentlig kommer jeg ud senere! En god weekend til jer alle!
17 år23. juni 2007 kl. 13:48
re: Ny her
Halløjsa Mils.. Velkommen her. Jeg er selv ret ny, har været medlem siden d. 22. maj 07 og det er virkelig godt her. Har tabt 4,7 kg siden ved at taste alt ind. Du får hurtig en fornemmelse af hvad der er sundt og hvad der er "tæller" vildt i regnskabet. Er der spørgsmål så spørg (det gør jeg) og der er altid en som svarer.. Men ellers hjertelig tillykke med din studentereksamen og håber du får det bedre med dig selv! God weekend til dig også.. Knus Marianne
17 år23. juni 2007 kl. 16:16
re: re: Ny her
Tusind tak for dit svar Mianne, jeg er sikker på, at jeg nok skal blive glad for dette sted - det er jeg allerede:-) Og et stort tillykke med dit vægttab! Er det udelukkende ved kostomlægning,du har opnået dette eller supplerer du med motion?
17 år23. juni 2007 kl. 17:05
re: re: re: Ny her
Faktisk "bare" kostomlægning.. Jeg cykler hver dag for at komme frem :-) Så det er nok ca ½ time hver dag. Men ikke ellers. Tager lidt mavebøjninger næsten hver dag. Sørger for 600 g frugt /grønt og de 2 l vand eller lign hver dag og tæller kalorier! Så bare kom igang og så skriver vi også snart tillykke til dig med vægttabet. Sæt ikke et urealistisk mål, hellere få succes og lave derefter et nyt mål / eller evt delmål..
17 år23. juni 2007 kl. 17:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });