Det er søreme svært
Du læser en tråd i debat > vægttabCibbe
re: Det er søreme svært
Hej Amelisa
Jeg synes også at det er svært at ramme de rigtige tal, så der er du ikke den eneste.
Dit fedtindtag er for lille - under info, oversigt kan du se de vejledende indtag for kulhydrat, fedt og protein i parantes i højre kolonne. Fedt % skal gerne ligge imellem 25 og 35.
Går du ind under info, mad kan du øverst vælge at se dagens indtag af fx kulhydrat eller fedt. Så kan du sortere i dine indtag efter hvad der indeholder meget eller lidt af det ønskede.... Det du mangler er tilsyneladende protein og mere fedtindtag, dvs du kan lede efter de madvarer som indeholder meget af disse og samtidig skære ned på indtag af kulhydrat, fx mel og gryn. Derved burde du kunne få mere balance i regnskabet. Håber at min kryptiske beskrivelse er til at forstå.
/Cibbe
Jeg synes også at det er svært at ramme de rigtige tal, så der er du ikke den eneste.
Dit fedtindtag er for lille - under info, oversigt kan du se de vejledende indtag for kulhydrat, fedt og protein i parantes i højre kolonne. Fedt % skal gerne ligge imellem 25 og 35.
Går du ind under info, mad kan du øverst vælge at se dagens indtag af fx kulhydrat eller fedt. Så kan du sortere i dine indtag efter hvad der indeholder meget eller lidt af det ønskede.... Det du mangler er tilsyneladende protein og mere fedtindtag, dvs du kan lede efter de madvarer som indeholder meget af disse og samtidig skære ned på indtag af kulhydrat, fx mel og gryn. Derved burde du kunne få mere balance i regnskabet. Håber at min kryptiske beskrivelse er til at forstå.
/Cibbe
17 år21. juni 2007 kl. 23:06
Bit
re: Det er søreme svært
Jeg får også tit for lidt fedt i forhold til det anbefalede, men hvis bare jeg holder mig under 1500 kcal., taber mig alligevel - langsomt. Men man skal nok passe på med, at man ikke i en længere periode får alt for lidt fedt, for kroppen har trods alt brug for noget fedt. Jeg har bemærket, at de dage, hvor jeg spiser sildemad til frokost eller stegt laksefilet til aftensmad, får jeg tit (eller jeg nærmer mig i det mindste) den rigtige fordeling mellem fedt, protein og kulhydrat OG mellem mættede, umættede og flerumættede fedtstoffer. Mandler og avocado plejer også at rette op på skævheden, men det er selvfølgelig altsammen fødevarer, der samtidig tæller godt i kalorieregnskabet, så selv om det er sundt fedt, skal jeg i hvert fald passe lidt på med mængderne, her.
17 år22. juni 2007 kl. 08:47
Nillleper (slettet)
re: re: Det er søreme svært
Jeg har ikke de store problemer med at få den fordeling, jeg ønsker.
Husker i at taste de 5-10 gram fedt, der går til når man f.eks. steger el. lign? Oftes er netop de få gram fedt mere end rigtigt for at holde balanven.
Mange hilsner
Pernille
Husker i at taste de 5-10 gram fedt, der går til når man f.eks. steger el. lign? Oftes er netop de få gram fedt mere end rigtigt for at holde balanven.
Mange hilsner
Pernille
17 år22. juni 2007 kl. 10:31
Bit
re: re: re: Det er søreme svært
Du rammer plet for mit vedkommende. Nogle gange taster jeg slet ikke aftensmaden ind, men sørger bare for at have 500 kcal tilbage i dagsregnskabet til det måltid. Og min aftensmad har tit flere fedtkalorier end dagens øvrige måltider, så i virkeligheden får jeg sikkert fedt nok :-) Der er vist også delte meninger om, hvor meget fedt man egentlig har brug for, men NetDoktor skriver et sted, at 10-20 gram (vel at mærke ikke procent) er nok til at sikre vitaminoptagelsen. Og det er virkelig ikke ret meget.
Mange hilsener, Bit
Mange hilsener, Bit
17 år22. juni 2007 kl. 11:40
I går 69% og i dag det samme.
Jeg får ca. 14% fedt hver dag. Så det er vel i orden eller ?.
Jeg er ret ny i det her slankeforum, og har ikke haft rigtig behov før. Men nu skal det være.