#2 af Corina (slettet)
Prøver lige at få tjekket dagens madplan.
Du læser en tråd i debat > vægttabCorina (slettet)
re: Prøver lige at få tjekket dagens madplan.
Det ser umiddelbart rigtig fornuftigt ud.
Om grøntsager SKAL være kogt eller ej er vist udelukkende en smagssag. De kan steges eller spises råt.
Ved at koge KAN man,- hvis man koger lidt for længe,- få kogt vitaminerne ud af grøntsagen. Så har du det bedst med ikke kogte grøntsager så fortsæt endelig bare med det.
Hvis dine udregninger passer så får du ikke ret mange kcal. ca.1000 kcal. Det er måske lige i underkanten. Din krop skal jo nødig indstille sig på hungersnød, for så får du problemer med at tabe dig. Men godt som du gør nu med at få alle katagorierne af mad med !!!
Og husk så endelig at drikke godt.
Rigtig mange hilsner og god miniferie
Corina
Om grøntsager SKAL være kogt eller ej er vist udelukkende en smagssag. De kan steges eller spises råt.
Ved at koge KAN man,- hvis man koger lidt for længe,- få kogt vitaminerne ud af grøntsagen. Så har du det bedst med ikke kogte grøntsager så fortsæt endelig bare med det.
Hvis dine udregninger passer så får du ikke ret mange kcal. ca.1000 kcal. Det er måske lige i underkanten. Din krop skal jo nødig indstille sig på hungersnød, for så får du problemer med at tabe dig. Men godt som du gør nu med at få alle katagorierne af mad med !!!
Og husk så endelig at drikke godt.
Rigtig mange hilsner og god miniferie
Corina
19 år4. maj 2005 kl. 13:00
Monika 24år (slettet)
lidt ekstra
Jeg har lige regnet de sidste par ting sammen så alt i alt er jeg på omkring 1370 kcal. Jeg ved godt det ikke er helt nok, men det er da en start.
Kan i hygge jer nu her i helligdagene,
Knuz monika
Kan i hygge jer nu her i helligdagene,
Knuz monika
19 år4. maj 2005 kl. 14:45
Corina (slettet)
re: lidt ekstra
Jamen så ser det alligevel lidt bedre ud. 12-1500 kcal er der flere der bruger. Og der ligger du jo så lige imellem. Men variér engang imellem, så kroppen ikke fastlåser sig på de lave antal kcal. Spis vildt en enkelt dag hvis du får lyst. På den måde kan man kickstarte kroppen og sørge for den ikke låser sig på det lave kalorieindtag og sætter forbrændingen ned som følge deraf.
19 år4. maj 2005 kl. 14:48
eskimo (slettet)
re: re: lidt ekstra
Hej Monika
Jeg synes det ser godt ud med din kost. Mht grøntsagerne er det helt op til dig selv hvordan du spiser dem:-) 1370 kcal er også helt fint. Hvis du føler dig mæt, jamen så er det som det skal være, hvis ikke kan du spise lidt mere.
Kan fortælle at de danske vægtkonsulenters program giver dig ca 1200 kcal og WW omkring det samme, nogle får lidt mere.
Super flot gået. Nu har du bare styr på det, og så skal kg-ene nok rasle af dig.
Knus Eskimo
Jeg synes det ser godt ud med din kost. Mht grøntsagerne er det helt op til dig selv hvordan du spiser dem:-) 1370 kcal er også helt fint. Hvis du føler dig mæt, jamen så er det som det skal være, hvis ikke kan du spise lidt mere.
Kan fortælle at de danske vægtkonsulenters program giver dig ca 1200 kcal og WW omkring det samme, nogle får lidt mere.
Super flot gået. Nu har du bare styr på det, og så skal kg-ene nok rasle af dig.
Knus Eskimo
19 år4. maj 2005 kl. 16:29
Jeg blev meget lykkelig over at finde ud af at det med at regne på maden ikke var så slemt da først jeg begyndte at regne med 1kcal er det samme som 4,2 kj. Så kunne jeg da ligepludselig godt se logiken.... Så et stor tak til eskimo for at gøre det hele meget nemmere. Prøvede at kigge på point systemet men der stod jeg altså af næsten før jeg var begyndt med at studere det .GG
Min madplan for imorgen er:
Morgen : 70G havregryn, 2½ dl skummet mælk og 1 kiwi ca. 423 kcal
Formiddag: ½ appelsin ca. 63 kcal
Middag: 50g torskerogn 60 kcal og en god portion salat + et glas mælk 2,5 dl 90 kcal
Eftermiddag: 1 skive rugbrød med pålæg fra den grønne slagte og 1 pære ca 200 kcal
Aftensmad: ca 100g kylling 130 kcal og grøntsager
Aftenhygge: 2stk knækbrød 75 kcal med mager ost
Jeg har prøvet at få mange forskellige vare grupper md men der er sikkert noget der mangler. *GG*
Jeg har ikke fundet ud af kcal for salat og grøntsager endnu og den mager ost bliver først købt imorgen. Men nu prøver jeg.
Jeg har så planer om nogle maveøvelser i morgen tidlig og pilate om eftermiddagen, og så en rask gåtur efter aftensmadden. Men det kan godt komme til at afvige lidt på grund af meget voldsomme menstruations smerter iøjeblikket.
Glæder mig til at hører hvor godt eller skidt det er gået.
Monika