#1 af bruger slettet
Hej
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
Hej
Jeg er helt ny på denne side og tænker på hvormeget motion i dyrker ved siden af kost omlægningen. Er selv særlig dårlig til at få yderligere motion ind i dagsskemaet,men knokler hårdt for at overholde mine 3 dage i motionscentret og puha hvor jeg synes det er hårdt når man absolut ikke har nogen kondi i forvejen. Gode råd ønskes :)
17 år9. maj 2007 kl. 15:12
lomm (slettet)
re: Hej
Hej,
Jeg synes da du er godt igang hvis du kommer afsted i 3 gange om ugen. Jeg tror ikke du skal gå flere gange - det er sundt for musklerne at slappe af en dag indimellem, så hvis du går hver anden dag er det perfekt.
Men du kan jo forsøge at få lidt hverdagsmotion ind - dvs cykle på arbejde eller hen og handle, tag trappen istedet for elevator, gå et stoppested inden du tager bussen osv.
Det er små ændringer, men de forbedrer konditionen enormt, og på årsplan kan det faktisk betyde en del kilo.
Mvh Lone
Jeg synes da du er godt igang hvis du kommer afsted i 3 gange om ugen. Jeg tror ikke du skal gå flere gange - det er sundt for musklerne at slappe af en dag indimellem, så hvis du går hver anden dag er det perfekt.
Men du kan jo forsøge at få lidt hverdagsmotion ind - dvs cykle på arbejde eller hen og handle, tag trappen istedet for elevator, gå et stoppested inden du tager bussen osv.
Det er små ændringer, men de forbedrer konditionen enormt, og på årsplan kan det faktisk betyde en del kilo.
Mvh Lone
17 år9. maj 2007 kl. 17:58
Phatchick (slettet)
Hej KristiK og velkommen til ;O)
Ligesom dig tar jeg turen i fitnesscenteret 3 gange om ugen og derudover cykler jeg en del på min motionscykel.
Jeg håber osse min ryg snart får det bedre, så jeg kan komme ud og gå ½ time med hunden hver dag.
Synes det lyder fint det du gør.
Som udgangspunkt må man jo sige at alt tæller, især hvis man ikke har dyrket nogen form for motion før.
Som Lone siger så er 3 gange styrketræning det optimale og skal ikke overskrides, men de dage du ikke er i motionscenteret, kunne du gå en lang tur i raskt tempo, eller lave en gang aerobic hjemme i stuen.
Hvis du har medlemsskab i motionscenteret, så er der måske forskellig holdtræning du kan deltage i, de dage du ikke styrketræner.
Men gør det i et tempo som du føler er passende.
Hvis du lægger for hårdt ud, ender du med at løbe sur i det.
Held og lykke med dit projekt ;O)
PhatC
Ligesom dig tar jeg turen i fitnesscenteret 3 gange om ugen og derudover cykler jeg en del på min motionscykel.
Jeg håber osse min ryg snart får det bedre, så jeg kan komme ud og gå ½ time med hunden hver dag.
Synes det lyder fint det du gør.
Som udgangspunkt må man jo sige at alt tæller, især hvis man ikke har dyrket nogen form for motion før.
Som Lone siger så er 3 gange styrketræning det optimale og skal ikke overskrides, men de dage du ikke er i motionscenteret, kunne du gå en lang tur i raskt tempo, eller lave en gang aerobic hjemme i stuen.
Hvis du har medlemsskab i motionscenteret, så er der måske forskellig holdtræning du kan deltage i, de dage du ikke styrketræner.
Men gør det i et tempo som du føler er passende.
Hvis du lægger for hårdt ud, ender du med at løbe sur i det.
Held og lykke med dit projekt ;O)
PhatC
17 år9. maj 2007 kl. 23:17
bruger slettet
re: re: Hej
Tak for hutige svar. Det lyder jo som om jeg er på den rigtige vej. Går hjemme på barsel for tiden og det er de sidste graviditets kilo jeg gerne vil af med, så går dagligt med barnevognen, gerne længere når solen skinner. :)
Men hvad spiser i i løbet af en dag. Har købt store mængder af grønsager og frugt, men her svært ved at få smilende ansigter inde i madskemaet.
Er helt på bar bund her, da jeg førhen havde et fantastisk stofskifte og kunne spise hvad som helst. Det er så overstået.. :(
Men hvad spiser i i løbet af en dag. Har købt store mængder af grønsager og frugt, men her svært ved at få smilende ansigter inde i madskemaet.
Er helt på bar bund her, da jeg førhen havde et fantastisk stofskifte og kunne spise hvad som helst. Det er så overstået.. :(
17 år10. maj 2007 kl. 15:26
tynd74
re: re: re: Hej
hej Kristik
det anbefales at man spiser ca 300gram frugt og 300gram grøntsager om dagen. jeg køber i tiden.
jordbær,ærter,honning melon og bananer hver dag
og får kogte grøntsager eller salat til aften. hele familien spiser nu af de dejlige friske grøntsager/frugter.
flittiglise
det anbefales at man spiser ca 300gram frugt og 300gram grøntsager om dagen. jeg køber i tiden.
jordbær,ærter,honning melon og bananer hver dag
og får kogte grøntsager eller salat til aften. hele familien spiser nu af de dejlige friske grøntsager/frugter.
flittiglise
17 år10. maj 2007 kl. 15:36
tynd74
re: re: re: re: Hej
gó held med det hele.
17 år10. maj 2007 kl. 15:37
Fifmikkel (slettet)
Jeg dyrker ikke noget udover det jeg får på jobbet. Cykler 4-5 timer hver dag.... altså ikke uafbrudt, men det ender med en masse motion hver dag og så synes jeg det er temlig svært at trække mig selv op og få gjort noget ud af motionen når jeg har fri.
17 år10. maj 2007 kl. 16:54
Phatchick (slettet)
Jeg prøver at få nogle af grøntsagerne til mellemmåltid og frokost.
Fx er det en god ide at tilberede gulerødder, peberfrugt, bladselleri, agurk, blomkåls- eller broccolibuketter m.m om morgenen.
Evt skåret i stave og i en boks i køleren.
Dette kan osse medbringes på gåture og når man skal noget.
Ellers putter jeg en del tomat, agurk og peberfrugt på mine madder, så osse her tæller det godt op i regnskabet.
Suppleret med et par frugter i løbet af dagen og ca 200 g grøntsager til aftensmaden......så burde smiley´en være der ;O)
Fx er det en god ide at tilberede gulerødder, peberfrugt, bladselleri, agurk, blomkåls- eller broccolibuketter m.m om morgenen.
Evt skåret i stave og i en boks i køleren.
Dette kan osse medbringes på gåture og når man skal noget.
Ellers putter jeg en del tomat, agurk og peberfrugt på mine madder, så osse her tæller det godt op i regnskabet.
Suppleret med et par frugter i løbet af dagen og ca 200 g grøntsager til aftensmaden......så burde smiley´en være der ;O)
17 år10. maj 2007 kl. 18:55
Phatchick (slettet)
re: re: re: Hej
Ja okay.....jeg så kun lige grøntsager ;O)
Mht de andre grupper/smiley´er......
Jeg spiser som regel en laksemad, rejemad eller en mad med røget ørred hver dag.
På den måde får jeg de 20 g fisk dækket, så godt som hver dag.
Energifordelingen kan være lidt mere tricky at ramme ;O)
Mht de andre grupper/smiley´er......
Jeg spiser som regel en laksemad, rejemad eller en mad med røget ørred hver dag.
På den måde får jeg de 20 g fisk dækket, så godt som hver dag.
Energifordelingen kan være lidt mere tricky at ramme ;O)
17 år10. maj 2007 kl. 19:04
bruger slettet
Tak for jeres mange svar. :)
Men det vil så sige at i kun lever af frugt og salat? Også til aftensmad? Og vand?
Må man spørge om hvor meget i hver især har tabt? og over hvor længe en periode?
Men det vil så sige at i kun lever af frugt og salat? Også til aftensmad? Og vand?
Må man spørge om hvor meget i hver især har tabt? og over hvor længe en periode?
17 år10. maj 2007 kl. 21:16