Efter weekenden - plus en lille update til Kirsten P og jer andre

Du læser en tråd i debat > vægttab

Efter weekenden - plus en lille update til Kirsten P og jer andre
Hvor er det skønt at have weekend, og hvor er det hårdt at være på arbejde.

Til Kirsten P. (Og alle jer andre også :) )

Mit problem er overhovedet ikke forsvundet endnu. Jeg er stadig sammen med min kæreste - som jeg elsker meget højt - og problemet er stadig det samme, vi kan ikke finde ud af at flytte sammen, hverken geografisk, boligform osv. Og så ved han stadig heller ikke om han vil være far.

Jeg er så dog kommet så langt så jeg skal på hospitalet på torsdag i denne uge og have røntgentfotograferet de nedre dele. Så kan jeg i det mindste få at vide om jeg i det hele taget KAN blive gravid eller ej. Har jo ikke taget p-piller i 14 måneder nu, og jeg havde da håbet at der have været bonus.

Til jer der ikke kender mig og min baggrund. Kæresten har hele tiden været med på, at jeg stoppede med p-pillerne dengang, så han ved hvad han er gået med til.

Så nu går jeg bare og spekulerer over undersøgelse og på hvor lang tid der går før jeg får svar.

Indrømmet - jeg tænker ikke så meget på at tabe mig i øjeblikket, men jeg tænker jo stadig over hvad jeg putter i munden, og prøvet at finde fedtfattige erstatninger.

Jeg har haft et dårligt psykisk i lang tid, fordi jeg dunkede mig selv i hovedet hver dag, fordi jeg har taget det hele på igen. Men efter en lille hypnose er det blevet meget lettere at være mig - og det er jeg glad for.

Så skal vægttabet nok komme igang igen når jeg føler mig helt klar til det.

Med ønsket om en fortsat god dag til alle.

Knuz Marianne
17 år7. maj 2007 kl. 12:12
re: Efter weekenden - plus en lille update til Kirsten P og jer andre
Hej med dig. Jeg kender ikke din historie, men som barnløs, kan jeg kun sige at jeg synes det er en rigtig god ide, at få undersøgt om der er noget i vejen - så ved du, hvad du skal forhold dig til. Jeg ved ikke hvilken undersøgelse du skal til, men hvis du/I skal igennem en regelret undersøgelse for infertilitet, så involverer det også, at din kæresten sædkvalitet bliver undersøgt. Det er der mangen mænd der har det svært med - de er vist mere ramt på deres mandighed end de vil være ved, hvis der skulle være noget i vejen.
Hvis du har brug for mere information, så sig bare til, jeg har været igennem 2 inseminerings behandlinger og er igang med 5. reagensgladsforsøg, så jeg er ved at være veteran inden for feltet - desværre!
Hilsen Anne
17 år7. maj 2007 kl. 13:07
re: Efter weekenden - plus en lille update til Kirsten P og jer andre
Hej Marianne,

Hvis kæresten nu alligevel ikke vil være far - du siger jo, at han endnu ikke har bestemt sig - skal du så være alene med et eventuelt barn?

Selv er jeg alene med tre børn, de er dejlige ønskebørn, men det er da alligevel lidt strengt ind imellem.

En "lille hypnose" - det lyder spændende. Hvad er det?

Jeg har været lidt i hi den sidste måneds tid, men nu tror jeg, at motivationen er der igen. Jeg håber for dig, at du får svar på alle de ting, der rumsterer i hovedet på dig - og at du også finder din motivation igen.

Hilsen Maddie
17 år7. maj 2007 kl. 13:12
Hej Barnløs/Anne og Maddie - tak for jeres respons.
Først til Barnløs:
Jeg skal have taget et røntgentbilled af æggelederne og livmoderen for at se om alt er som det skal være. Så jeg er ikke kommet så langt i forløbet endnu. Jeg har hørt fra flere der har været igennem den "undersøgelse", at det faktisk har hjulpet af blive "skyllet" igennem med det der kontrastvæske, at de er blevet gravid 1-2 måneder efter, så jeg krydser jeg lidt fingre for.

Kæresten har sagt én gang (en periode hvor han gerne ville være far til mit/vores barn) at han ville få undersøgt hans sædkvalitet, da han også spekulerede over hvorfor jeg ikke blev gravid.

Det logiske er så bare, at når vi ikke er sammen på de rigtige tidspunkter så sker der jo ikke noget alligevel. Og det gør det svært at ramme præcist når vi ikke bor sammen endnu.

Men jeg vil klart huske på dig - Anne - hvis jeg får nogle spørgsmål, selvom jeg vil passe meget på ikke at være for personlig i mine spørgsmål.

Og så til Maddie:
Jeg har længe overvejet, hvad jeg ville gøre, hvis jeg ikke kunne finde en mand der ville være far til mit barn. Og jeg er kommet så langt i mine overvejelser, at hvis det kommer så langt ud, så vil jeg betale mig fra at blive gravid, og gå på en fertilitetsklinik der inseminerer enlige kvinder. (Jeg ved godt det er et emne der kan diskuteres vildt og inderligt) Det er bestemt at foretrække at have en far der kan sættes ansigt på til mit barn, det vil jeg altid foretrække.

Men Ja - så vil jeg være alene med et barn; jeg ved det vil blive hårdt til tider, men jeg vil nyder hvert et minut alligevel, for det vil være et ønskebarn ud over alle forventninger. Jeg er ikke bange for det. Jeg har en søster der vil støtte mig 100% (og ved siden af min far der siger at det kan jeg slet ikke klare - så ham lytter jeg ikke så meget til på det område). Men jeg kan blive ved med at skrive om mine grunde til et evt. valg at blive kunstigt befrugtet med en anonym mand, og jeg håber og krydser fingre for at min kæreste trods alt elsker mig så meget, at han vil dele den oplevelse med mig, som det er at blive forældre. Han tror jo ikke han bliver en god far - men jeg tror han gør det. Vi kan jo ikke gøre mere end vores bedste, og vi kan ikke spå om fremtiden.

HYPNOSEN:
Ja det var egentlig kæresten idé. Men først lige lidt historie. Jeg har gået hos Weightwatchers i lidt over 2 år - de sidste 1½ år som medhjælper, med det resultat at jeg tog det hele på igen. Tabte 16 kg på 8 måneder til at starte med og tog 16 kg på + 1½ kg indtil for en måned siden, hvor jeg stoppede som medhjælper. Det gik mig psykisk på hver onsdag at skulle se min egen fiasko i øjnene, og samtidig prøve at motivere alle andre. Det kunne jeg bare ikke til sidst. Men nok om det.

Min kæreste har fundet en dvd med en slanke-hypnose af Jacob Strachotta. Han er hypnotisør og har vistnok startet noget skole noget op vedr. hypnose. Nå - men den dvd har altså flere hypnoser om at slanke sig. Det jeg har fået ud af det indtil videre, er at jeg ikke fokuserer på at tælle point konstant som er weightwatchers program; jeg har fået et bedre forhold til mad igen, jeg er ikke sulten hele tiden mere, jeg spiser næsten som jeg gjorde før jeg startede hos weightwatchers. Så nu mangler jeg bare at få indført den rigtig sunde linie igen - hvor jeg kan spise og tabe mig uden af føle sult.

Jacob Strachotta "omprogrammerer" den indre dialog. Og det er rigtig hvad han siger, at dagen efter man har hørt hypnosen, kan man næsten få kvalme af at spise... for det får jeg. (hmm.. kunne egentlig være jeg liiige skulle høre den inden jeg går i seng i aften... den rigtig hypnose tager ca. 45 min. - selvhjælpshypnoserne tager kun 5-15 min.). Det er svært at fortælle ordret hvad han siger, for det meste ryger jo direkte ind i underbevidstheden.

MEN til allersidst vil jeg lige sige: at weightwatchers programmet VIRKER... og jeg vil altid anbefale det til andre. Det virker bare ikke for mig i øjeblikket, jeg har ikke opgivet det for altid, det får bare lige en pause fra mig. Jeg skulle bare ikke være startet som medhjælper, for det trak mit fokus på mig selv over på de andre, så jeg glemte at tænke mest på mig selv.

Hmm... Jeg håber I kan finde hoved og hale i mit indlæg... det er vist blevet meget langt.

Håber I får en god aften.

knuz Marianne

17 år7. maj 2007 kl. 19:27
re: Hej Barnløs/Anne og Maddie - tak for jeres respons.
Hej med jer. Blander mig lige lidt. :)
Ang. det med af få kontrastvæske skyldet igennem æggestokkene, medfører graviditet, ville jeg bare lige sige at det ikke altid sker - desværre. Har selv været hele turen igennem, med at tjekke sæd, skyldningen af æggestokkene, "tvangssex" (efter tid og dato - GAB) og insemineringen. Alt uden held. Indtil vi aftalte med de forskellige involveret parter, at vi holdte en mdr's pause. Den mdr aftalte vi at vi overhovedet ikke gad koncenterer os om at skulle lave børn og hvad skete der??? Ja vi blev jo gravide på den helt naturlige måde.
Tror ofte at ens hovedet spiller et puds med en i den forbindelse og det bedste man kan gøre - efter man selvfølgelig ved at alt fungere som det skal - er at lægge det helt på hylden. Ved godt at det er SÅ svært og overhovedet ikke til at overskue når man står i situationen, men forsøget værd.
Ønsker ihvertfald alle børneklar kvinder alt held og lykke på rejsen. Den skal opleves ( - også kl. 2.45 om natten med et meget hysterisk barn :))
17 år13. maj 2007 kl. 23:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });