#2 af benita (slettet)
En succes oplevelse… :o) og måske et godt råd I andre kan bruge…
Du læser en tråd i debat > vægttabbenita (slettet)
re: En succes oplevelse… :o) og måske et godt råd I andre kan bruge…
Stort tillykke.
Hvor er det bare dejligt at høre at du kunne vende dagen til noget godt - så bliver lidt "høj" og får lyst til at fortsætte med successen næste dag også.
Du har netop givet mig mod til at få en super dag i morgen, efter lidt for mange hveder her til aften har jeg brug for et skub i den rigtige retning.
Imorgen vil jeg starte dagen med at lave lidt mave balle lår øvelser i sengen inden jeg står op, spise havregryn til morgen istedet for brød, huske at spise 3 stykker frugt, tage hunden med i skoven og småløbe mens den er løs, drikke vand istedet for cola...
Tak for inspirationen - Benita
Hvor er det bare dejligt at høre at du kunne vende dagen til noget godt - så bliver lidt "høj" og får lyst til at fortsætte med successen næste dag også.
Du har netop givet mig mod til at få en super dag i morgen, efter lidt for mange hveder her til aften har jeg brug for et skub i den rigtige retning.
Imorgen vil jeg starte dagen med at lave lidt mave balle lår øvelser i sengen inden jeg står op, spise havregryn til morgen istedet for brød, huske at spise 3 stykker frugt, tage hunden med i skoven og småløbe mens den er løs, drikke vand istedet for cola...
Tak for inspirationen - Benita
17 år3. maj 2007 kl. 20:31
Elizabeth (slettet)
Det var da bare et genialt råd. Den helt rigtige måde at tage fat om tingene. Gør dig klart hvad du skal/vil/kan gøre og glem alt om det der med hvad du ikke må/skal/vil!! En smittende begejstring, som bare inspirerer til at gå i gang med dagen i morgen - efter en dag med "skørlevned".
Tak fordi du delte det med vi andre.
KH Elizabeth
Tak fordi du delte det med vi andre.
KH Elizabeth
17 år5. maj 2007 kl. 22:36
alphilia (slettet)
Inspireret af dette indlæg lykkkedes det mig i går at gå en aftentur uden at købe is, iskaffe, slik el. andet
-Først skulle det lykkes mig ikke at købe noget på vejen ud
- På vejen tilbage hed det: Ej, jeg venter til næste 7-11 og så fremdeles og så var jeg pludselig hjemme...
-Først skulle det lykkes mig ikke at købe noget på vejen ud
- På vejen tilbage hed det: Ej, jeg venter til næste 7-11 og så fremdeles og så var jeg pludselig hjemme...
17 år8. maj 2007 kl. 12:24
Tirsdag faldt jeg alvorligt i med masser af småkager, chokolade og bolcher. Supertræls, for jeg føler at jeg er i en god periode mht. motivation og viljestyrke.
Men den røg altså med et brag tirsdag.
Det der altid har været sværest for mig, er at komme tilbage på ret kurs dagen efter, for det plejer at være sådan, at den lille djævel der sidder på den ene skulder får kuet den lille engel der sidder på den anden fuldstændigt. Så jeg når som sædvanlig til konklusionen, at så kan det også være lige meget og så svælger jeg i usunde ting de næste mange dage.
MEN i går – altså dagen efter at jeg faldt i - lykkedes det mig at holde en super sund dag – for første gang tror jeg faktisk…
Jeg er så stolt af mig selv, at jeg næsten ikke kan beskrive det.
Efter sådan en dag hvor man er faldet i synes jeg oftest at det er ens dårlige samvittighed der får overtaget frem for motivationen, så jeg var klar over at jeg måtte gøre noget for at fremme min motivation og fokusere på den frem for min dårlige samvittighed.
Derfor lavede jeg en liste med delmål for dagen, og hver gang jeg havde overholdt et delmål fik punktet en stor fed grøn smilende smiley.
Mine delmål var ret enkle som f.eks.:
- Ingen kage i formiddag (der var en på arbejde der havde fødselsdag)
- Lave 20 ballestramme øvelser om formiddagen
- Spise en sund frokost
- Lave 20 ballestramme øvelser om eftermiddagen
- Løbe (jeg er med i en løbeklub hvor vi fast løber om onsdagen, så det var ikke noget med at jeg skulle ud på en ekstra tur)
- Lægge vasketøj sammen (en ting jeg skulle gøre alligevel, men man kan jo ligeså godt bruge den til at lave en succes oplevelse)
- Osv.
Det betød at jeg var meget fokuseret på de ting jeg skulle, frem for alt det jeg ikke måtte – og samtidig kunne jeg sætte den første smiley allerede kl. 10 om formiddagen.
Nå, men jeg skulle bare lige dele min glæde og en supergod ide (synes jeg da selv – he he). Jeg har bestemt mig for at lave en liste i dag igen.
Kan I have en rigtig god bededags ferie…