#2 af Phatchick (slettet)
Er det for meget?
Du læser en tråd i debat > vægttabPhatchick (slettet)
re: Er det for meget?
Hej Malle
Man taber sig som regel meget lige når man lægger sine vaner om, så det skal du ikke være bekymret for.
Kroppen stabiliserer sig efter et stykke tid og så vil det ikke gå nær så hurtigt.
Når man tilråder at ikke tabe sig for hurtigt, så er det fordi at kroppen (organerne) ikke kan følge med og så kan det gå hen og blive farligt.
Samtidig tyder et moderat, men stabilt vægttab jo osse på at man har fundet en sund og fornuftig levevis, som med større sandsynlighed varer ved, end hvis du piner kroppen til et stort vægttab og derefter falder fra, fordi man har valgt en alt for skabet diæt, som man under ingen omstændigheder kan holde sig til.
Og så har jeg iøvrigt hørt at man taber sig hurtigere, når man dropper kulhydraterne (har dog ikke lyst til at gøre det selv!)
Tillykke med de 2 kilo....det er godt gået!
Fortsat god vind....
Hilsen PhatC
Man taber sig som regel meget lige når man lægger sine vaner om, så det skal du ikke være bekymret for.
Kroppen stabiliserer sig efter et stykke tid og så vil det ikke gå nær så hurtigt.
Når man tilråder at ikke tabe sig for hurtigt, så er det fordi at kroppen (organerne) ikke kan følge med og så kan det gå hen og blive farligt.
Samtidig tyder et moderat, men stabilt vægttab jo osse på at man har fundet en sund og fornuftig levevis, som med større sandsynlighed varer ved, end hvis du piner kroppen til et stort vægttab og derefter falder fra, fordi man har valgt en alt for skabet diæt, som man under ingen omstændigheder kan holde sig til.
Og så har jeg iøvrigt hørt at man taber sig hurtigere, når man dropper kulhydraterne (har dog ikke lyst til at gøre det selv!)
Tillykke med de 2 kilo....det er godt gået!
Fortsat god vind....
Hilsen PhatC
17 år22. april 2007 kl. 21:45
MalleW (slettet)
re: re: Er det for meget?
Okay, så forstår jeg bedre :) Og for første gang i dag, er vægten det samme som i går, så nu er min krop måske ved at vænne sig til det sunde! Men jeg har dog heller ikke kunne dyrke ret meget motion i weekenden, da jeg har haft ondt i mit knæ og hofte. Er lidt hypermobil, så er bange for at gå helt i stå med motionen! Er der nogle, der har det problem udover mig??
17 år23. april 2007 kl. 10:15
MalleW (slettet)
re: re: re: Er det for meget?
...øv, ingen hypermobile...
17 år23. april 2007 kl. 20:22
Phatchick (slettet)
re: re: re: re: Er det for meget?
Jeg er ikke selv hypermobil, men min søster er.
Hun har svært ved at dyrke motion pga smerter i knæene.
Jeg har foreslået hende motionscykel, da det skulle være skånsomt for knæene, men ikke engang det kan hun :O(
Hun tabte sig alligevel 30 kilo på et tidspunkt med WW, helt uden motion!
Så det kan godt lade sig gøre.
Kan dog godt forstå du er bange for at gå i stå.
Det gjorde jeg selv, da jeg kom til skade med mit knæ og det kostede mig 15 kilo ekstra, fordi jeg var fuldstændig inaktiv.
Men du er jo i gang med den sunde livsstil og selvom motion er godt for rigtig mange ting, så gælder det ikke livet at man absolut dyrker motion.
Hovedsagen er at du indtager færre kalorier end du forbrænder og hvis du så KAN dyrke noget let motion ved siden af, så er det jo bare fint ;O)
PhatC
Hun har svært ved at dyrke motion pga smerter i knæene.
Jeg har foreslået hende motionscykel, da det skulle være skånsomt for knæene, men ikke engang det kan hun :O(
Hun tabte sig alligevel 30 kilo på et tidspunkt med WW, helt uden motion!
Så det kan godt lade sig gøre.
Kan dog godt forstå du er bange for at gå i stå.
Det gjorde jeg selv, da jeg kom til skade med mit knæ og det kostede mig 15 kilo ekstra, fordi jeg var fuldstændig inaktiv.
Men du er jo i gang med den sunde livsstil og selvom motion er godt for rigtig mange ting, så gælder det ikke livet at man absolut dyrker motion.
Hovedsagen er at du indtager færre kalorier end du forbrænder og hvis du så KAN dyrke noget let motion ved siden af, så er det jo bare fint ;O)
PhatC
17 år23. april 2007 kl. 23:18
annap (slettet)
re: re: re: re: re: Er det for meget?
Hej Malle
Helt enig med PhatC. Mener det er vigtigt, at du bare lytter til din egen krop. At dyrke motion kan også bare være at gå en tur, så langt som nu benene kan bære. Og motion er bestemt ikke et must. Der er helt sikkert mange, der er i den samme situation som dig, måske ikke hypermobile, men andre ting, der gør, at motion ikke er en mulighed.
Så helt sikkert - fokuser på sund kost og rør dig det, du kan uden at overbelaste dig selv.
Anna
Helt enig med PhatC. Mener det er vigtigt, at du bare lytter til din egen krop. At dyrke motion kan også bare være at gå en tur, så langt som nu benene kan bære. Og motion er bestemt ikke et must. Der er helt sikkert mange, der er i den samme situation som dig, måske ikke hypermobile, men andre ting, der gør, at motion ikke er en mulighed.
Så helt sikkert - fokuser på sund kost og rør dig det, du kan uden at overbelaste dig selv.
Anna
17 år24. april 2007 kl. 11:50
bruger slettet
re: re: re: re: re: re: Er det for meget?
Hejsa.
Jeg er desværre en af dem hvor helbredet desværre ikke tillader de større udskejelser på motion siden. Jeg har efter min anden fødsel for 4 år siden fået et skævt bækken, som desværre først er blevet opdaget nu og volder smerter ved de mindste daglige ting.
Men kiloerne skal væk alligevel. Så må man jo sagt bare lytte til ens krop og gør det som er muligt. Spise det rigtige trods den manglende motion. Lidt motion er jo også godt.
Jeg vil vinde denne kamp og ikke lade fedtet vinde.
Men tak for jeres ord herinde, alt hjælper.
Jeg er desværre en af dem hvor helbredet desværre ikke tillader de større udskejelser på motion siden. Jeg har efter min anden fødsel for 4 år siden fået et skævt bækken, som desværre først er blevet opdaget nu og volder smerter ved de mindste daglige ting.
Men kiloerne skal væk alligevel. Så må man jo sagt bare lytte til ens krop og gør det som er muligt. Spise det rigtige trods den manglende motion. Lidt motion er jo også godt.
Jeg vil vinde denne kamp og ikke lade fedtet vinde.
Men tak for jeres ord herinde, alt hjælper.
17 år24. april 2007 kl. 21:21
Phatchick (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: Er det for meget?
Hej Line
Det lyder som om du har taget en beslutning og står ved den....det er flot!
Det kan som sagt osse sagtens lade sig gøre.
Hvis man sørger for at få færre kalorier end man bruger, så går vægten den rigtige vej og samtidig tæller hver en lille ting man laver i hverdagen jo......rengøring, indkøb, madlavning osv.
Hvis man så ind imellem kan klare en gåtur eller en tur på cykel/motionscykel, så kan det ikke gå galt.
Held og lykke med det....du skal nok klare det, du lyder stærk ;O)
PhatC
Det lyder som om du har taget en beslutning og står ved den....det er flot!
Det kan som sagt osse sagtens lade sig gøre.
Hvis man sørger for at få færre kalorier end man bruger, så går vægten den rigtige vej og samtidig tæller hver en lille ting man laver i hverdagen jo......rengøring, indkøb, madlavning osv.
Hvis man så ind imellem kan klare en gåtur eller en tur på cykel/motionscykel, så kan det ikke gå galt.
Held og lykke med det....du skal nok klare det, du lyder stærk ;O)
PhatC
17 år26. april 2007 kl. 07:04
Men mange steder har jeg læst, at det er bedst at tabe sig mellem 1/2 - 1 kg i ugen, for at det skal være blivende. Jeg synes bare ikke, jeg har gjort voldsomt meget for at tabe mig, overhovedet ikke overdrevet; mest af alt bare droppet alt det usunde og kulhydratrige mad og sørget for lidt ekstra motion. Men er 2 kg for meget???