#2 af Elizabeth (slettet)
Onsdagsvejning / delmål nået
Du læser en tråd i debat > vægttabElizabeth (slettet)
re: Onsdagsvejning / delmål nået
Hej Cibbe!
Tillykke med dit valg af ny livsstil. Jeg synes det er stærkt gået af dig i den forløbne uge. Jeg kan måske lige blive lidt bekymret for om du har en forventning om at et vægttab kan fortsætte med den fart, for det er den fælde jeg er røget i rigtigt mange gange. Det skal gå hurtigt, jeg er utålmodig, og så.... en enkelt "syndedag" og alt falder til jorden. Og det falder ikke bare til jorden, jeg går i æde-tilstand, og jeg ved at mange har det på samme måde. Hvis jeg må komme med et råd til dig, så vil jeg anbefale dig at overveje om du kunne sætte dine mål lidt mere tålmodige og kærlige overfor dig selv??? Hvis du synes mit råd er dumt, så bare glem det - du bad jo ikke om det :o)
KH Elizabeth
Tillykke med dit valg af ny livsstil. Jeg synes det er stærkt gået af dig i den forløbne uge. Jeg kan måske lige blive lidt bekymret for om du har en forventning om at et vægttab kan fortsætte med den fart, for det er den fælde jeg er røget i rigtigt mange gange. Det skal gå hurtigt, jeg er utålmodig, og så.... en enkelt "syndedag" og alt falder til jorden. Og det falder ikke bare til jorden, jeg går i æde-tilstand, og jeg ved at mange har det på samme måde. Hvis jeg må komme med et råd til dig, så vil jeg anbefale dig at overveje om du kunne sætte dine mål lidt mere tålmodige og kærlige overfor dig selv??? Hvis du synes mit råd er dumt, så bare glem det - du bad jo ikke om det :o)
KH Elizabeth
17 år16. april 2007 kl. 09:13
Kirsten P (slettet)
re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Velkommen til.
Du ligger flot ud. Vi er nogle der vejer sig om onsdagen, ( eller retter indberetter om onsdage, for jeg vejer mig hver dag) men du bestemmer selv hvilke dag der er din vejedag.
Du ligger flot ud. Vi er nogle der vejer sig om onsdagen, ( eller retter indberetter om onsdage, for jeg vejer mig hver dag) men du bestemmer selv hvilke dag der er din vejedag.
17 år16. april 2007 kl. 11:39
Cibbe
re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Hej Elizabeth
Ingen råd i dette foum er dumme - det går jo til en god sag! Men jeg forstår godt hvad du mener. Jeg forventer ikke at tabe mig 1,5 kg pr uge men håber dog. Jeg har ikke skejet ud i ugen, men samtidig heller ikke motioneret mere end ellers. Jeg påtænker lidt at starte i motionscenter, så er der da også lidt at hente på den konto, så der kan blive "råd" til lidt hygge.
Til Kirsten P. - Tak, så vejer jeg bare søndag ;-)
/Cibbe
Ingen råd i dette foum er dumme - det går jo til en god sag! Men jeg forstår godt hvad du mener. Jeg forventer ikke at tabe mig 1,5 kg pr uge men håber dog. Jeg har ikke skejet ud i ugen, men samtidig heller ikke motioneret mere end ellers. Jeg påtænker lidt at starte i motionscenter, så er der da også lidt at hente på den konto, så der kan blive "råd" til lidt hygge.
Til Kirsten P. - Tak, så vejer jeg bare søndag ;-)
/Cibbe
17 år16. april 2007 kl. 23:58
Cibbe
re: re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
... Er det mange små succesoplevelser der gør at du vejer dig hver dag, eller kan du bare ikke vente en hel uge på at kende dit aktuelle tal?
/Cibbe
/Cibbe
17 år17. april 2007 kl. 00:01
Kirsten P (slettet)
re: re: re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Det er bare en vane og en del af mit morgenritual. I morges havde jeg glemt det , så jeg måtte have al tøjet af igen. Det er også et eller andet med at føle man har kontrollen. Det har jeg nu ikke aliigevel.
17 år17. april 2007 kl. 13:24
Cibbe
re: re: re: re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Hej med jer. Kan fornemme at I alle har været på sitet længe og har tabt jer en del, nogen af jer. Så når vejedagen resulterer i stilstand i vægt kan jeg godt forstå den manglende motivation og optimisme og jeg glæder mig ikke just til at dette kommer til mig. Men PT er jeg MEGET opmærksom på at får skrevet alt ind, og så kan jeg jo se når jeg når limit, også selv om jeg spiser lidt chokolade, bliver jeg ved og får endnu ikke de der ædeflip. Men i dag er det så min veje-dag som jeg har set frem til med stor længsel. Jeg forventede egentlig ikke andet end ½ kg, ikke fordi jeg på nogle af dagene i ugen er faldet i, men har haft min "mens" og følt mig mere udbulet end ellers. Trods det har jeg atter tabt 1,5 kg og er nu kun 4 kg fra mit mål om at veje 80 i starten af maj. JUBII jeg kan snart ikke få armene ned. Jeg har været i mortionscenter for at ville starte, men havde helt glemt at der skulle bestilles til en gennemgang med instruktør osv. Surt at måtte køre uforrettet hjem, uden at have svedt et eneste gram, når nu jeg var så motiveret for at gå i gang. Håber at jeg kan bevare gejsten og komme i gang i næste uge. Jeg har planer om at træne i Hadsund i fitness-master - er der nogen herinde der træner der? God vind frem til næste vejning - jeg satser sgu på jer herinde!
\Cibbe
\Cibbe
17 år22. april 2007 kl. 09:03
beta (slettet)
re: re: re: re: re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Hej Cibbe
Tillykke med resultatet, flot kæmpet.
Du er i din gode ret til at have armene i vejret.
Fortsat god søndag
beta
Tillykke med resultatet, flot kæmpet.
Du er i din gode ret til at have armene i vejret.
Fortsat god søndag
beta
17 år22. april 2007 kl. 09:59
Kirsten P (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Godt gået Cibbe.
Hvor var det synd du ikke kunne komme igang med motionscenteret når nu du varså motiveret.
Du har ret i at entuatismen ikke er så stor mere. Da jeg fandt denne side blev det en hel hobby at veje maden og skrive op, Det gør jeg stadig, men der er her på det sidste for mange dage der er smuttet, Meen jeg har ikke opgivet.
Hvor var det synd du ikke kunne komme igang med motionscenteret når nu du varså motiveret.
Du har ret i at entuatismen ikke er så stor mere. Da jeg fandt denne side blev det en hel hobby at veje maden og skrive op, Det gør jeg stadig, men der er her på det sidste for mange dage der er smuttet, Meen jeg har ikke opgivet.
17 år22. april 2007 kl. 10:08
Cibbe
re: re: re: re: re: re: re: Onsdagsvejning / delmål nået
Hej Beta, Kirsten og andre. Glad for at der er nogle herinde at støtte sig til. Ja det var ret ærgeligt med motionscenteret, men jeg skal også afsted, for godt nok har jeg en motionscykel herhjemme, men kommer altså ikke op på hesten, det burde jo egentligt være det samme, men nej.
Kirsten jeg tror netop at det lige så vigtigt at hænge i med at få skrevet tal ind - kæresten synes allerede at jeg er lidt tumpet med alle mine sedler rundt omkring, og man kan blive helt panikken hvis sedlen forsvinder for hvordan kan man så få det skrevet ind senere. Også at få skrevet selvom man måske har været ude på et sidespor. I hvert fald tror jeg at det er vigtigt at komme op på hesten igen, selv om det så er gået galt. Men det er jo nemt for mig at sige, når nu jeg lige er startet og i høj grad har motivationen - for det er sgu tidskrævende at føre kontrol med maden, og kan godt forestille mig at man nogle dage vil komme til at tænke, at man fanme ikke gider den dag.... Nå, men anyway - god søndag til alle.
Cibbe
Kirsten jeg tror netop at det lige så vigtigt at hænge i med at få skrevet tal ind - kæresten synes allerede at jeg er lidt tumpet med alle mine sedler rundt omkring, og man kan blive helt panikken hvis sedlen forsvinder for hvordan kan man så få det skrevet ind senere. Også at få skrevet selvom man måske har været ude på et sidespor. I hvert fald tror jeg at det er vigtigt at komme op på hesten igen, selv om det så er gået galt. Men det er jo nemt for mig at sige, når nu jeg lige er startet og i høj grad har motivationen - for det er sgu tidskrævende at føre kontrol med maden, og kan godt forestille mig at man nogle dage vil komme til at tænke, at man fanme ikke gider den dag.... Nå, men anyway - god søndag til alle.
Cibbe
17 år22. april 2007 kl. 13:10
Tak for dejlige og brugbare indlæg i forum.
Jeg fandt denne side for en uge siden i dag. Jeg havde ikke forestillet mig at jeg skulle blive så bidt af at tælle kalorier, men et eller andet skulle der bare ske, da jeg nu 1½ år efter fødslen af vores andet barn stadig lider under forhøjet blodtryk, som følge af en svangerskabsforgiftning, der endte i for tidlig fødsel. I dag går alt godt, bortset fra at min vægt stadig stiger, og jeg efterhånden føler mig som en flodhest. Men HURRAAAA, jeg har bestemt mig til at veje mig en gang i ugen, hvilket så absolut måtte blive idag, eftersom det er en uge siden at jeg startede med denne livsstilsændring. Og vægten kunne sige et fald fra 87 til 85,5 kg. Men er det ellers onsdag der er veje-dag herinde??
Mit første mål er at komme på 80 kg inden udgangen af maj, hvilket svarer til 1 kg om ugen. så det ser absolut lovende ud. Ellers er det mit mål at nå ned på min 75 kg her inden sommer. Der har jeg ikke været siden jeg blev gravid første gang for snart 7 år siden. Men delmålet på 1 kg pr uge er nået, og det udelukkende ved at følge med i kosten og sørge for ikke at få for mange KJ i forhold til det forbrugte. TAK for en virkelig hjælpende hånd i denne side, der virker virkelig gennemarbejdet! I har givet mig optimismen og troen på at det kan lykkedes.
\Cibbe