Hjælp/spark mig!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp/spark mig!!!
Hej alle.

Jeg har været ude herfra i lang tid, da jeg ikke har haft internet i hjemmet. Har fået det igen nu, og det er på et hængende hår...Før jul, da jeg havde internet og var her, kom jeg til sidst ned på 71 kg.

Nu er vægten på 76. Jeg har længe haft et væddemål ( jeg selv fandt på ) med min kæreste om at veje 73 kg d. 1. maj. Inden da må jeg heller ikke spise is, slik eller chips. Dette har jeg nu holdt i 1½ måned, men har ikke tabt mig et eneste gram.
Nu har jeg godt og vel 3 uger tilbage, til at tabe 3 kilo. Jeg tror grunden til jeg ikke har tabt mig er, at min krop er ved at være træt at svingninger i min kost, da jeg nogle gange prøver at undgå kulhydrater. Hertil har jeg ikke dyrket nok motion regelmæssigt, men kun et par gange om ugen. Dette vil jeg til at gøre hver dag.

Jeg har brug for støtte og gode råd. VIL vinde det væddemål. 3 kilo på 3 uger burde være muligt, når man er engageret. En dyr middag står på spil... Jeg er konstant omgivet af fristelser(kulhydrater.....), så jeg skal være standhaftig. Vil virkelig gerne vinde det væddemål.

Så hvis I vel, må I rigtig gerne komme med gode råd, samt holde mig stramt i ørene. Så føler jeg samtidig jeg har noget at leve op til, hvis I forstår. .

Mange knus Anja
17 år5. april 2007 kl. 23:13
re: Hjælp/spark mig!!!
Hej Anja....velkommen tilbage ;O)

Du kan godt smide de 3 kilo, hvis du sætter dig for det.
Du har allerede droppet is, slik og chips og det er jo flot.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg prøve at holde mig på 1200-1400 kcal om dagen.
Og så ville jeg spise de der 5-6 gange om dagen for at holde forbrændingen oppe.
En rask gåtur 1-2 gange om dagen, vil osse gøre underværker ;O)

Mht kulhydrater......spiser du slet ingen?

Jeg spiser selv 100-150 g ris, pasta el kartofler om aftenen og har det fint med det.
Især når vi skal have pasta, vælger jeg tit det grove.

Kom nu.....3 uger og 3 kilo.....du kan godt, bare klø på ;O)

Hilsen PhatC
17 år6. april 2007 kl. 01:35
re: re: Hjælp/spark mig!!!
Hej AnjaA
Velkommen tilbage
Du kan sagtens klare at vinde den middag.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad/hvor meget du spiser om dagen, vejer du din mad og skriver det ind her.

Helt ærligt, hvis du vil lytte efter Patchick, så er hun det rigtige forbillede at følge, hun ved hvad det drejer sig om.
Der er også flere andre der er bedre til at vejlede end mig,
men et spark bagi vil jeg godt give dig, kom op på hesten igen og hold fast, så når du dit mål til den 1.maj.
Hyp hyp og god påske.
beta
17 år6. april 2007 kl. 09:37
Hej Anja

Du kan godt - du kan godt - du kan godt :-)

Jeg bruger denne side samtidig med et forløb hos en diætist.
Ifølge hende giver et underskud på 2000 KJ et vægttab på
½ kg om ugen og jeg har derfor fået en kostplan på 6000 KJ.
Men jeg bevæger mig ikke ret meget, hvis jeg fx. løb 2-3 gange
om ugen ville jeg kunne tabe mig op til et kg om ugen.

Jeg har aldrig kunnet holde en kur, så derfor vejer jeg nu 30 kg for meget - men denne diæt har jeg ikke problemer med at holde, og jeg tror det er, fordi jeg får de fibre, vitaminer og mineraler jeg skal have - og jeg sulter ikke!

Morgen og formiddag får jeg i alt 3 halve stk. rugbrød (Levebrød fås i Netto) med ost 45+ og et stykke frugt.

Til frokost en bolle fra Levebrød (lidt fedt/mange fibre - fås i Netto) smurt med mager friskost (20 gr), et stk magert kødpålæg og salat/grønt og en gulerod til dessert :-).

Eftermiddag 1 skive rugbrød med 1 lille banan...

... og til aften 125 gr kød, 125 gr. kartofler 250 gr grøntsager og 1 tsk olie til stegning.

Hvis jeg har lyst til lidt sødt drikker jeg en Spuash Light. Den holder! Jeg er faktisk aldrig sulten - heller ikke lækkersulten -
meget meget mærkeligt :-)

Men jeg skal alligevel holde øje med mig selv - så hvis jeg tænker, at jeg da lige kan tage en appelsin ekstra - så taster jeg den først ind i MADITAL og når jeg ser hvor meget den bonner på regnskabet, så lader jeg den ligge og holder mig til min kostplan.

Jeg synes, du skal satse på at spise så meget og så sundt at du ikke bliver fristet af andet, så kan du holde kuren og nå i mål inden 1. maj. Og start nu - ikke efter påske!!!

Og når du har vundet - hvad så med at konvertere gevinsten til noget lækkert tøj istedet :-) - det har du da fortjent!!

Når du taster din mad og motion ind, så sats på at have et underskud på mindst 4000 KJ (hver dag - tillad ikke dig selv at springe en dag over) - så tror jeg altså, at det virker. Og så får du også lyst til lige at smide 3 kg til inden sommerferien.....det gælder om at kommer ind i en god stime :-)

Jeg håber, det har været til inspiration!

Du kan godt - du kan godt - og du bliver så glad for det!!!!

Knus Mille
17 år6. april 2007 kl. 10:57
Hej Beta og Phat(snart thin)chick ;)

Tak fordi i gad og komme med råd:)
Den seneste tid er der sket så mange rokeringer i mit liv og boligsituation osv, så jeg har ikke holdt så meget styr over hvad jeg spiste, men jeg har ikke spist usundt eller junk. Til gengæld er jeg ofte blevet sulten om aftenen efter aftensmad, og har taget et stykke rugbrød eller to, og det kan desværre ses på vægten.

Jeg vejer ikke min mad, det bliver lidt på øjemål, med før i tiden skrev jeg op herinde hvad jeg spiste, og det gav et meget godt billede af kalorieindtag.

Til morgen får jeg enten et stykke rugbrød med fedtfattig pålæg, eller havregryn, eller A38 med rosiner, mandler og lidt all bran.

Til middag spiser jeg som regel rugbrød (to stykker) med forskellig pålæg æg, makrel osv., og aftensmaden - det er her det er gået galt tror jeg. Jeg er vant til at bo alene og selv lave mad, og der spiste jeg kun kød,med grønsager og blandet salat med feta.

Hvor jeg bor nu er det sjældent der kommer salat på bordet, men i stedet er det kartofler og sovs eller pasta. Det har jeg dog fået ændret lidt på nu. Til gengæld er jeg så begyndt at spise lidt brune ris til aftensmaden, for at have en mæthedsfølelse i løbet af aftenen.

Jeg tror mit problem de sidste par måneder har været at jeg ikke spiser ofte nok i løbet af dagen af sunde mellemmåltider som frugt, men i stedet tager rugbrød osv. og så er jeg sååå sulten til aften, fordi der går for lang tid imellem måltiderne. Nu prøver jeg at spise æbler, appelsiner osv, så jeg minimum spiser hvert 3. time. Dertil begyndte jeg i mandags at gøre mig umage med at drikke to liter vand om dagen. Det hjælper også en del, kan jeg mærke.

Jeg er begyndt at cykle ca. 7 bakkede km 4 gange om ugen, og så går jeg ture når chancen byder sig. Er godt nok blevet motiveret. Det er dejligt.

Knus Anja
17 år6. april 2007 kl. 11:21
Hej Mille

Havde ikke set dit indlæg før, men rigtig mange tak for dit svar og dine gode råd:) Der er en masse jeg kan bruge.

Knus Anja

17 år6. april 2007 kl. 11:23
Hjælp/spark mig!!!
Kære Anja

På det du spiser kan jeg se, at jeg tidligere tænkte på samme måde som dig. Jeg spiste meget frugt for at være sund. Men
et halvt stykke rugbrød på 25 gram og 1 skive ost 45+ på 20 gram koster 481 kj - en appelsin på 215 gram koster 502 kj.

Brødet mætter meget mere og du får værdifulde proteiner.
Min diætist fortalte at jeg skulle sørge for at få 0,8 gram
protein pr. kg. kropsvægt for at "vedligeholde" musklerne.

Jeg fik også besked på kun at spise pasta og ris en til to
gange om ugen og ellers kartofler for resten.

Jeg kan ikke specielt godt lide at lave mad, så i starten synes
jeg også at det store problem var aftensmaden.

Men jeg synes alligevel det går godt. Jeg køber en masse
kød på tilbud - du ved de der 4 pakker for 100 kr - og så vejer jeg
dem af med 125 gr i hver pose og fryser dem ned. Så er det nemt at tage en pose op hver dag. Så koger jeg 2-3 kartofler og
så benytter jeg mig ofte af færdige frostblandiger. fx har netto
en Wokblanding der er god. En halv pose af den enten på panden eller i ovnfast fad over forstegte kotelleter - i ovnen - og vupti - færdig.

Sommetider laver jeg også en kartoffelmos med broccoli i, bare med lidt skummetmælk og 1 tsk olie - bare for at variere det.
Smager godt - mætter lang tid.

Jeg spiser som regel først aftensmad ved 7-8 tiden, og så spiser jeg ikke derefter, men drikker som regel min squash-light sodavand - bare for at have lidt at hygge med.

pøj - pøj

Knus Mille

17 år6. april 2007 kl. 12:50
Hej Mille.
Det overrasker mig lidt med kartoflerne, at det er ok, men når en diætist fortæller det, så må det jo være ok. Det lyder også som om du har fat i den gode ende, med at spise sundt osv. Det med frugten har jeg heller ikke tænkt så meget over, med kalorier. Ved der ca. er 100 i et æble, vidste ikke der var så meget i en appelsin... Det giver mig lidt at tænke over. Især fordi jeg ofte spiser smothies af forskellige frugter, især appelsin, jordbær og hindbær. Tak :)

Knus Anja
17 år6. april 2007 kl. 15:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });