Minbedstemor......

Du læser en tråd i debat > vægttab

Minbedstemor......
Hej igen ;O)

Hvad spiser du og hvor meget?

Når du falder i sidst på ugen, hvad er det så der frister dig?

Mvh PhatC
17 år31. marts 2007 kl. 18:06
re: Minbedstemor......
For at svare dig på det du skrev i den anden tråd......

Ja gennemsnitligt har jeg tabt mig 5 kg pr måned, men jeg tabte mig meget de første 2 måneder og de sidste 3 måneder, er det så gået langsommere.
Det er nu lidt min egen skyld, for meget knald på og stress får mig til at hygge-/trøstespise.

Groft sagt kan man sige, at det er ligemeget HVAD du spiser, det er vigtigere HVOR MEGET du spiser.

Når du siger at du taber dig 3 kg i løbet af en uge, men det hele ryger på igen når du begynder at spise usundt, så får det mig til at tænke, at du spiser meget spartansk først på ugen og så "indhenter" ved at overspise, sidst på ugen.

Det er almindeligt at tabe sig meget i starten og hvis du ikke begynder at overspise, så vil de hurtigt tabte kilo osse blive væk!

Hvis du vil tabe dig, så skal dit kalorieindtag, være mindre end dit forbrug.
Du skal finde en balance der passer til dig.

Mit bud er at du skal holde dig på cirka 1500 kcal om dagen.
Med det antal kcal kan du sagtens blive mæt og du vil osse tabe dig.
Du kan osse gå ned på 1200 kcal, så vil vægttabet gå lidt hurtigere, men det er osse mere skrabet og hvis du kan mærke at det bliver for surt, så er det bedre at holde sig til de 1500 kcal end at opgive.

Hvis du ikke er særligt aktiv, hverken i løbet af dagen (arbejde/skole) eller fritiden, så ligger din kalorieomsætning på 1980 kcal.

Hvis du er bare lidt fysisk aktiv - 2253 kcal.

Hvis du hovedsageligt har stående arbejde - 2526 kcal.

Hvis du har hårdt arbejde eller er meget aktiv i din fritid - 3009 kcal.

Hvis du dyrker sport eller anden hård fysisk aktivitet i fritiden (30-60 min 4-5 gange pr. uge) - 3414 kcal.

Find ud af hvor du hører til og træk 500 kcal fra, så burde du kunne tabe dig ca ½ kg pr. uge.

Hvis du har brug for idéer til hvad du skal spise, så sig til.
Jeg vil gerne komme med nogle forslag ;O)

Som sagt....især i starten taber man sig hurtigt, så det er slet ikke urealistisk at du kan tabe 4-5 kg inden din søsters konfirmation d 4 maj.
Og det betyder altså en tøjstørrelse mindre ;O)
Og når du har smidt de første 4 kg, så er du endda normalvægtig ift BMI.

Håber du kan bruge min lange smøre til noget ;O)

Mvh PhatC
17 år1. april 2007 kl. 01:32
re: re: Minbedstemor......
hej phatchick!
altså, jeg har virkelig svært med det mad:( jeg har faktisk vejet for lidt fra jeg var 16 år. og nu vejer jeg for meget.
men kender godt til det med at trøste spise, når men bare har stress på og gang i alt meget. jeg har ikke villet indse jeg faktisk trøste spiste. tak, for alle de oplyninger omkring kosten. jeg tæller selv kalorier, men det kikser sidst på ugen. men må jeg blive bedre til at styrer.
hvor tit vejer du dig?
hilsen jennie
17 år1. april 2007 kl. 17:19
re: re: re: Minbedstemor......
Hejsa ;O)

Jeg vejer mig 2 gange om ugen, søndag og onsdag.
Jeg ville egentlig helst veje mig 1 gang, men jeg har svært ved at holde mig til det.

Du skriver at du tæller kalorier.....hvor mange får du om dagen, imens det går godt (først på ugen)?
Og når det går galt, er det så trøstespisning der er problemet?

Du skal selvfølgelig kun svare, hvis du har lyst.
Jeg ved godt at jeg er lidt nærgående ;O)

Hilsen PhatC
17 år1. april 2007 kl. 23:47
re: re: re: re: Minbedstemor......
hej!
jeg spiser de der 1200kcal.
og ja det er helt sikkert overspisninger:( eller jeg kalder det ædeflip.

hilsen jennie
17 år2. april 2007 kl. 08:07
re: re: re: re: Minbedstemor......
hvor mange knækbrød ska man spise til eftermiddags måltid? mangler forslag til hva´man ellers ku´få der ved 15-16 tiden

hilsen jennie
17 år2. april 2007 kl. 15:46
re: re: re: re: re: Minbedstemor......
Ja det kommer an på hvad du ellers spiser. Hvis du holder den på 1200 kal tror jeg ikke du har plads til mere end et.
17 år2. april 2007 kl. 18:46
Har du prøvet med nogle stave af grønsager som f.eks. gulerod, agurk, rå blomkål m.m. De fylder i maven og tæller uhyre får kalorier. Ja faktisk taber du dig af at spise dem fordi du forbrænder mere ved at fordøje dem, end du får ind ved at spise dem. Jeg ved af egen erfaring, at man kan komme til at holde at sådanne stave. Anret dem pænt på din smukkeste tallerken, sæt dig og nyd det!! Prøv!!
KH Elizabeth
17 år2. april 2007 kl. 21:14
Hej minbedstemor.....

Måske skal du prøve at spise 1500 kcal om dagen istedet og se om det kan afholde dig fra, at få ædeflip om eftermiddagen.

Det er som regel osse om eftermiddagen jeg får lyst til en hel masse, hvis jeg ikke er ordentlig mæt.

Det er vigtigt at du spiser små måltider hele tiden, for at holde forbrændingen igang og bevare mæthedsfornemmelsen.

Hvis du vælger at ligge på de 1200 kcal om dagen, så tror jeg heller ikke at du kan spise meget mere end et stykke knækbrød om eftermiddagen.
Men som det allerede er foreslået, så er det fint at supplere med nogle grove grøntsager.
Det giver en god mæthedsfornemmelse og ikke mange kalorier.
Man kan tilberede en pose eller en bøtte med forskellige grøntsager, skåret i "mundrette" stykker om morgenen (peberfrugt, gulerod, bladselleri, agurk, blomkål osv) og så kan man nippe af det, over hele dagen ;O)

Dyrker du motion?

Hilsen PhatC
17 år3. april 2007 kl. 12:36
re: re: re: re: re: re: Minbedstemor......
hejsa!
jeg prøvede lige at taste mad idag. jeg vil gerne spise omkring 1200kcal, men tæller protiner og alt det der også med i regnskabet?
17 år3. april 2007 kl. 21:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });