#2 af Phatchick (slettet)
Søndags vejning
Du læser en tråd i debat > vægttabPhatchick (slettet)
re: Søndags vejning
Tillykke muddes mor og godt gået ;O)
Ja vægten er en spøjs størrelse, som gerne driller.....godt at du fik et resultat som du kan glæde dig over indtil næste søndag! ;O)
PhatC
Ja vægten er en spøjs størrelse, som gerne driller.....godt at du fik et resultat som du kan glæde dig over indtil næste søndag! ;O)
PhatC
17 år19. marts 2007 kl. 13:04
muddes mor (slettet)
re: re: Søndags vejning
1000 tak skal du have, syntes godt nok det er lidt surrealistisk at blive glad over et kilo, når man har så mange man skal tabe... Men et kilo afgange og en masse delmål, så skal det nok gå!!
Gitte
Gitte
17 år19. marts 2007 kl. 18:51
annap (slettet)
re: re: re: Søndags vejning
Hej Gitte
Du skal bare nyde, at du har tabt det kilo. Der er grund til at juble over hvert enkelt. Det er jo netop sådan, du holder motivationen.
Tænk, hvis du skulle tænke på alle de kilo, du skal tabe, så bliver det jo nemt helt uoverskueligt.
1 uge ad gangen. Stille og roligt. Fokuser på det du har gang i lige nu.
En yderligere faktor til motivation kunne være at sætte dig selv delmål. At du den og den dato skal have tabt det og det. Hvis du lige er gået i gang, er det nok en god idé at vente en måneds tid, så du finder ud af, hvor meget det er realistisk at du kan tabe dig om ugen f.eks. Du må endelig ikke sætte dine mål for højt, for så kan det være meget demotiverende, hvis du ikke når dem. Sæt enkle mål, helst tæt på - ikke for langt ude i fremtiden.
Jeg har f.eks. sat mig mål om at tabe 400 gram om ugen. Så når jeg mit endelige mål inden årets udgang, og det er ok med mig. Hurtigere behøver det ikke gå.
Anna
Du skal bare nyde, at du har tabt det kilo. Der er grund til at juble over hvert enkelt. Det er jo netop sådan, du holder motivationen.
Tænk, hvis du skulle tænke på alle de kilo, du skal tabe, så bliver det jo nemt helt uoverskueligt.
1 uge ad gangen. Stille og roligt. Fokuser på det du har gang i lige nu.
En yderligere faktor til motivation kunne være at sætte dig selv delmål. At du den og den dato skal have tabt det og det. Hvis du lige er gået i gang, er det nok en god idé at vente en måneds tid, så du finder ud af, hvor meget det er realistisk at du kan tabe dig om ugen f.eks. Du må endelig ikke sætte dine mål for højt, for så kan det være meget demotiverende, hvis du ikke når dem. Sæt enkle mål, helst tæt på - ikke for langt ude i fremtiden.
Jeg har f.eks. sat mig mål om at tabe 400 gram om ugen. Så når jeg mit endelige mål inden årets udgang, og det er ok med mig. Hurtigere behøver det ikke gå.
Anna
17 år19. marts 2007 kl. 20:04
tynd74
re: re: re: Søndags vejning
hej muddes mor
det er nemlig den rigtige indstilling. med en positiv tanke gang skal du nok nå langt.
jeg tror det har meget at sige at man tænker :jeg skal nok gennemføre det her projekt og at man ser sig selv i en lidt mindre udgave. og jo mere tilpas man er jo større bliver overskudet også.
så forsæt med det :-) og pøj pøj
flittiglise
det er nemlig den rigtige indstilling. med en positiv tanke gang skal du nok nå langt.
jeg tror det har meget at sige at man tænker :jeg skal nok gennemføre det her projekt og at man ser sig selv i en lidt mindre udgave. og jo mere tilpas man er jo større bliver overskudet også.
så forsæt med det :-) og pøj pøj
flittiglise
17 år19. marts 2007 kl. 20:09
Da jeg stod op i morges (kl.6.20 vågnet mine dejlige unger) vejet jeg 110.6 (Vejet 110.8 sidste sødag) Så hold da op jeg var skuffet!!
Senere da min mand stod op gik jeg i seng igen, da jeg så stod op for anden gang den dag vejet jeg mig igen, og haleluja 109,8 stod der nu!! Blev enig med mig selv om at det var fordi det var midt om natten på en højhellig søndag, at den første vejning, ikke viste rigtigt!!
Håber i alle har haft en god og sund weekend!!
Gitte