Aftenarbejde

Du læser en tråd i debat > vægttab

Aftenarbejde
Hej
Jeg arbejder eftermiddag/aftenen og har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal spise om aftenen.. Jeg har pause kl. 21:00, hvor jeg plejer at spise 2 knækbrød med fedtfattig pålæg.. Men mit problem er, når jeg får fri kl. 00:10, så er jeg MEGET sulten, når jeg kommer hjem.. Har I nogen forslag? Hvad gør jeg?
Mvh. Henriette
17 år14. februar 2007 kl. 21:20
re: Aftenarbejde
Hej Henriette

Jeg har selv haft natarbejde, så jeg ved hvor svært det er at få det til at fungere, mht spisevaner og især vægttab.

Hvordan fordeler du dine måltider resten af dagen?
Sover du længe og spiser senere?
Kunne det være muligt at skubbe måltiderne, så du spiser senere aftensmad, eller måske deler din aftensmad over 2 gange og så spiser et mellemmåltid tæt på, eller omkring midnat?

Det sidste mellemmåltid kunne være noget groft brød, noget yoghurt med müsli eller havregryn, så du holder dig mæt i længere tid.

Du kunne også drikke en stor kop te når du kommer hjem. Det mætter og virker beroligende ;O)

Mvh PhatC
17 år14. februar 2007 kl. 23:38
re: Aftenarbejde
Jeg har rigtig meget glæde af at have gulerødder og agurk i en lille pose, med mig over alt.
Det er supergodt til at tage sulten.
17 år15. februar 2007 kl. 08:03
re: re: Aftenarbejde
Hej PhatC
Jeg plejer at stå op ved 9 tiden, for at få noget ud af min formiddag hjemme.. Prøver at sprede mine måltider ud over (de anbefalede) ca. 6 gange på en dag (ca. kl. 10:00, 12:30, 15:00, 17:00, 19:00, 21:00).. Men har jo hørt alt det om at man helst ikke må spise inden man går i seng osv. Så det kunne være rart, hvis jeg kunne undvære at spise lige inden jeg går i seng.. Men modsat hvis jeg ikke får lidt, så kan jeg ikke falde i søvn pga. sulten.. Så tror det er en god idé med at dele aftensmaden i 2.. Det giver lige et måltid mere.. Det med teen tror jeg også lige skal prøves :0)
Mvh. Henriette
17 år15. februar 2007 kl. 21:05
re: re: re: Aftenarbejde
Hej Henriette

Det er rigtigt at man fraråder at spise de sidste par timer inden man skal sove.
Kroppen skal bruge sin energi på at restituere sig, istedet for at forbrænde mad.
Og så har jeg hørt at hvis maven er tom når man går i seng, så forbrænder man fedt imens man sover ;O)

Men som du siger, det er svært at falde i søvn hvis sulten nager, så noget skal du da have.
Håber det virker for dig, med at dele aftensmaden og evt en kop te når du kommer hjem.

En anden mulighed....hvis du arbejder til midnat, så bliver klokken vel omkring 01, inden du kommer i seng og så kan du jo nå et lille mellemmåltid klokken 23 og stadig overholde den, med at ikke spise 2 timer før sengetid.
Hvis du spiser resten af din aftensmad kl. 21, så kunne du spise dine knækbrød kl. 23, eller hvis du spiser aftensmaden før, så et stk knækbrød kl. 21 og et kl. 23.

Held og lykke med det ;O)
Mvh PhatC
17 år15. februar 2007 kl. 22:28
re: re: re: re: Aftenarbejde
Nogle gange er det meget forvirrende hvad vi hører. Det sidste jeg har hørt er at det slet ikke har noget på sig, det med at man ikke må spise om aften, bare man overholder dagens ration
17 år16. februar 2007 kl. 15:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });