Skalleuge uge 6,bob bob!!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Skalleuge uge 6,bob bob!!!!
kun 600 gram, bob bob!!! men lidt har jo også ret,
Vi var ude og spise i går og fik rødvin ect. og kuren gik lidt af sporet, jeg håber I laver en onsdagsvejning igen så hopper jeg med der
god kamp til alle i næste uge
Hilsen Pastor
17 år12. februar 2007 kl. 10:31
re: Skalleuge uge 6,bob bob!!!!
hej pastor
jo jo vi er nogle stykker som vejer os hver onsdag.
der er du da hjertelig velkommen til at hoppe med på. og 600g er da flot og bestemt værd at tage med.
god vind til dig også.
og god held på onsdag.
hilsen flittiglise
17 år12. februar 2007 kl. 13:26
re: Skalleuge uge 6,bob bob!!!!
Hej Pastor

Tillykke med de 600g! ;O)

Min uge er ikke gået så godt.......
Det er gået op og ned, både fysisk og psykisk, hvilket har resulteret i trøstespisning.

Jeg har dog stadig haft et pænt kalorie-underskud......troede jeg!
Men nu er jeg ikke så sikker.....jeg havde rettet mit aktivitetsniveau til middel, fordi jeg trods alt dyrker styrketræning 3 gange om ugen, går en del og cykler herhjemme. Alt i alt er jeg MEGET mere aktiv end jeg var før.

Men rettelsen betød at jeg havde en smiley i motion, uden at have lavet noget og hvis jeg tastede noget ind, oplevede jeg at aktivitetsniveauet og kalorie-underskuddet faldt/blev mindre!

Så jeg tror at jeg har snydt mig selv hele sidste uge, til at tro at jeg havde plads til lidt af det der gjorde godt i sjælen, uden at det egentlig forholdt sig sådan......men sådan bliver man jo klogere hele tiden ;O)

Og som om det ikke var klagesang og undskyldning nok, så er jeg ved at blive syg og mensen er på vej, så det er den rene elendighed......piv piv piv :O(

Nå men lad os komme til det trælse.....min vægt er jo feset op og ned med ca 1½ kg hele ugen og nu står den på 125,5 altså ½ kg mere.
Men det bør jeg nok ikke være utilfreds over ;O)

Jeg melder mig nok osse på onsdag, med mindre denne elendighed fortsætter, så bliver det først næste onsdag......men jeg vender stærkt tilbage!

God kamp i den nye uge!

Knus PhatC

17 år12. februar 2007 kl. 21:04
re: re: Skalleuge uge 6,bob bob!!!!
Hej PhatC,
Du skal ikke bruge det generelle motionsniveau til regulering i det daglige. Den indeholder formentlig bare et basistal, der ikke har ret meget at gøre med den daglige motion. Du skal finde ud af dine "standarddage" i indtastet motion. Dit "tilladte" kalorieindtag fremgår så af oversigten og dit aktivitetsniveau af faktoren nederst.
Motion, hvis faktor afviger meget fra din normale faktor betyder noget i regnskabet, det meste af det almindelige gør ikke. Derfor kan du "belønne" dig selv når du indtaster fx en cykeltur.
Op med humøret :o) det skal nok lykkes :o)

hilsen
Elsebeth
17 år13. februar 2007 kl. 08:23
re: re: re: Skalleuge uge 6,bob bob!!!!
Tak for din opmuntring Elsebeth ;O)

Ja jeg skal bare lige finde mit "faste ståsted" igen og så tage den derfra.

Jeg tror jeg har gjort det rigtige, ved at ændre aktivitetsniveau til lavt igen og så bare taste motionen ind dag for dag....det giver nok et mere realistisk billede.
Jeg mente bare, at når jeg rent faktisk er noget mere aktiv i min hverdag end jeg var da jeg startede, så burde den stå på middel.

Men det ser jo ikke rigtigt ud når jeg så får en konstant faktor på 1,69 og alt hvad jeg taster ind sænker den faktor :O

Jeg troede middel stod for "det normale" aktivitetsniveau og alt hvad jeg lavede derudover ville tælle som ekstra.

Men som du siger, hvis man vil have det helt nøjagtigt, så skal man nok finde de 2-3 standarddage der er i løbet af en uge, hvor man taster alt ind for den pågældende dag ;O)

Knus PhatC
17 år13. februar 2007 kl. 10:16
re: re: re: re: Skalleuge uge 6,bob bob!!!!
1,69 er så basisniveauet for middel, jeg har "lavt" svarende til 1,60. Det burde så kun være indtastninger med en værdi under 1,69, der sænker faktoren.....men pas på, for hvis du bare taster noget ind under motion på en bestemt dag, skal du fylde op til 24 timer. Ellers lægger den 8 timers søvn (værdi 1,0) til, og det trækker ned. Omvendt må tallet hellere være for lavt end for højt, så man ikke tror, man bare kan spise derudaf....
Mit udgangstal svinger omkring 22-2300 kcal/dag.

hilsen
Elsebeth
17 år13. februar 2007 kl. 11:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });