hvad gør i??

Du læser en tråd i debat > vægttab

hvad gør i??
for at tabe jer?? altså med madplan og motion... hvordan ser jeres madplan og motionsplan ud?? jeg er bare gerne høre nogle gode råd. for min vægt opføre sig mærkelig synes jeg.. der er nogle gange jeg prøver og veje mig om aften inden jeg får i seng, og om morgen har jeg tabt 500-600g. og dagen efter gør jeg det samme og så er der bare ikk sket en skid... det er tit i startet af en uge at vægten falder hurtig men lige så snart jeg nærmer mig fredag hvor jeg bliver vejet, så er den bare steget helt vild igen. mega træls synes jeg... jeg ligger på et underskud af kcal mellem 700-1200g om dagen. den burde da gå ned af min vægt
17 år7. februar 2007 kl. 20:20
re: hvad gør i??
Hej cherie

Jeg er holdt op med at spise franskbrød med smør og ost om morgenen og jeg begrænser kulhydraterne om aftenen til ca 100-150g og så spiser jeg flere grøntsager.
Men ellers spiser jeg ganske normalt, dog tæller jeg kalorier og spiser ca 1500 kcal om dagen (gennemsnit).
Derudover er jeg i fitnesscenter 3 gange om ugen og dyrker styrketræning og fedtforbrænding.

Du skal veje dig om morgenen på tom mave og helst når du har været på toilettet, så får du det bedste resultat.
I løbet af dagen bliver kroppen jo "fyldt op" og det vejer du jo med, hvis du vejer dig om aftenen.

Du skriver at du har et underskud på 700-1200 kcal om dagen og det burde give et vægttab på ca 1 kg om ugen.

Får du nok at spise? Et underskud på 1200 kcal er stort, når du "kun" skal af med 4 kilo.
Spiser du flere små måltider?
Ellers vil det være mit råd til dig.......

Prøv at spise så du har et underskud på 500 kcal om dagen. Det vil give dig et vægttab på ½ kg om ugen og dvs at du vil kunne smide de 4 kg i løbet af 8 uger.
Og så spis 5-6 gange om dagen, så du holder forbrændingen oppe hele dagen igennem.

Held og lykke med det ;O)

PhatC

17 år7. februar 2007 kl. 21:10
re: re: hvad gør i??
Hejsa Phatchick

I programmet her siger den at jeg må max mindst have et underskud på 666 kcal om dagen. og min madplan som sådan her:
kl 7.30 Morgenmad: 50g havregryn, 100g skummetmælk.
kl 9.30 Mellemmåltid: 140-160g gulerod.
kl 11.20 Middagsmad: 50 rugbrød, 50 tun i vand.
kl 12.30 Mellemmåltid: 160g æble.
kl 14.30 mellemmåltid: 150g yoghurt, 30g müsli.
kl 18.00 aftensmad: det er lidt forskelligt.
kl 20.00 mellemmåltid: 2 æbler a 160g.

og så dyrker jeg ca 2 gange i ugen styrketræning.

se bare i dag der står den på 58,9 igen og i tirsdag stpd den på 58,6.. (og det er om morgen jeg vejer mig) altid sidst på ugen stiger vægten igen, mega træls når jeg bliver vejet sf min træner om fredagen. kan ik forstå det :(
17 år8. februar 2007 kl. 08:01
Hej Cherie
ja jeg vil da gerne give dig den diæt jeg fik fra en diætist da jeg var medl. hos slankedoktoren i 2005 og tabte 22 kg, det er den jeg har hængt på mit køleskab igen, for at komme af med de 6 kg der har sneget sig på . Jeg kan kun sige, at det virker du bliver dækket ind med de vitaminer og mineraler du skal have og du er ikke sulten så det er da fedt.
Morgen: 2 dl fiberrig morgenmadsprodukt, ( jeg spiser 1 dl havergryn og 1 dl. all bran )
eller 1 grovbolle/brød med magert pålæg, honning eller mamelade.
eller1 stk rugbrød med mager ost
kaffe eller te
Formiddag:
1/2 grovbolle eller rugbrød med mager pålæg og et stk frugt.
frokost: 1 skive rugbrød med magert pålæg(30g-50 g) og mindst 150 gr grøntsager ( gerne de grove der er flest fiber i som gør dig mere mæt i længere tid)
ELLER
250 g. salat/grøntsager og ca. 40-75 gr fisk,skaldyr, eller magert kød hertil 50 gr grovbrød med (højt fiberindhold)
Eftermiddag: det samme som formiddag.
Aften: mindst 250 gr grøntsager max. 125 g kartofler,ris eller pasta tilberedte vægt (ikke)tørvægt) 125 g kød/fed fisk/fjerkræ tilberedt vægt eller 150 g mager fisk gerne mager sauce.
Sen aften - senest 2 timer før du gå i seng
1 stk frugt og kan du ikke klare dig med det fiberrig knækbrød med eks. skrabet light smøreost .
undgå fedtstof på brød- alle dine drikkevare uden sukker, må gerne bruge sennep,light smøreost,ketchup , syltede agurker,rødbeder,asier som et extra pift til smagen.
drik 2 liter vand og 1/2 l mælkeprudukter (max 1,5 % fedt pr 100 g) læg mærke til at ceasy 0% joghurt, har et "rimeligt" sukkerindhold.
Motion:
min.3,5- 4 timers motion om ugen hvor pulsen kommer op og sveden frem på panden hi hi...
ex powerwalking(charlotte Bircow har en cd med 1 times poverwalking til go musik har en hjemmeside.
løb, aerobic,step spinning, stavgang.svømme.
Jeg tror på at vægttræning er supert, men når du har nåede dit mål til lige at stramme op /forme som du kan lide det men jeg tro på at pulsen skal op når vi skal tabe os.
Diabetisforeningen har en hjemmeside med madforslag og du kan også få en bog.
En anden hjemmeside 2gangeomugen.dk en masse gode fiskeopskrifter alle kan bruges og de er fedtfattige og lækkert mad, der er også en web side om retter med svinkød, men jeg kan ikke lige hust hvad den hedder , hjerteforeningen har også en masse godt opskrifter.på deres web side
jeg håber du kunne bruge hele denne smøre til noget
kram og pøj pøj
Pastor
17 år8. februar 2007 kl. 09:47
Hej igen Cherie
Jeg glemte lige
max. 3 timer mellem hvert måltid, så bliver forbrandningen holdt oppe, blodsukkret ligger hvor det skal hele dagen så man ikke går bananas på indkøbsturen om eftermiddagen.
Tip: ha altid revne gulerødder eller agurk klar i køleskab eller ha` det med dig.
Hilsen Pastor
17 år8. februar 2007 kl. 10:00
re: re: hvad gør i??
for mig at se er din kostplan o.k

300g er vel hvad vi alle kan svinge, det afhænger også hvor følsom din vægt er.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du lige vil veje 56 kg. er der en bestemt grund til du lige er landet der.? Måske er dit mål slet ikke realistisk.

Selv om du vejer tæt på 59 kg ser dit bmi tal da fint ud, måske du slet ikke skal tabe dig mere . Det er lidt svært at sige når vi ikke kan se dig.
Måske du bare skulle koncentere dig om at holde vægten hvor den for at vænne kroppen til den vægt også senere tabe de sidste kg(hvis du skal)

Når du går til styrketræning er der så ikke muligt at få taget en fedtprocentmåling?
17 år8. februar 2007 kl. 10:42
re: re: re: hvad gør i??
hejsa pastor.. jeg vil prøv din kur fra mandag a.. og tusind tak for hjælpen..

hejsa kirsten.. min træner siger at jeg nok skal ligge på de 58 kg. og jeg vil selvfølgelig starte med at se om jeg er tilfreds med det. og det er heller ikk sikkert at jeg skal ned på de 56, kommer an på om jeg er tilfreds med min krop til den tid.. det kan godt være jeg skal stoppe når jeg vejer de 58. ved det ikk for har ikk været der nede i nu... hehe og det med de 300g, jeg synes bare det er underligt at jeg hver uge i ataten af ugen taber mig og så nor jeg kommer til onsdag torsdag og fredag stiger den igen.. nu vil jeg prøve fra på mandag a, at spise og dyrke motion som Pastor gør... så må jeg se om det virker
17 år8. februar 2007 kl. 10:52
re: re: re: re: hvad gør i??
Hejsa

Synes også kostplanen ser sund og realistisk ud.

Mht. vægttræning er jeg ikke enig med Phatchick. Det er en misforståelse at pulsen ikke kommer i vejret med vægttræning. Jeg får både pulsen op og dejlige muskler, der hjælper med at forbrænde kalorier hver dag. Men konditionstræning, det er det ikke, det har du ret i.

Anna
17 år8. februar 2007 kl. 13:08
re: re: re: re: re: hvad gør i??
Undskyld, det var pastor jeg ikke var enig med :-) Blander lige Phatchick udenom den diskussion - sorry

Anna
17 år8. februar 2007 kl. 13:09
re: re: re: re: re: re: hvad gør i??
Hej Anna
Jeg syntes også at vægttræning er helt i top til at forme og modelere kroppen.( når fedet er brandt af)
min helt personlige erfarring er, at hvis jeg træner vægttræning ( mange gentagelser ) bliver musklerne selvfølgelig trænet op men det er ligesom om at fedet sider udenpå og ikke bliver brandt af på samme måde som ved konditions træning.hvor jeg hurtiger kan se et resultat.
1 time løb (8,5 km/timen) giver 522 kcal
1 time vægttræning 430 kcal.

Samtidig er min holdning også at alt motion er bedre end ingen motion, og at det skal være sjovt, og give velvær. Det er vigtigt selv at vælger hvad man syntes passer til én.
god motionsdag til alle.
Pastor

17 år8. februar 2007 kl. 14:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });