#2 af annap (slettet)
10 på stribe
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: 10 på stribe
Hejsa Kirsten
Synd, det ikke gik i første omgang :-) Hmm... overvejer du at komme i gang med projektet hurtigst muligt? Lidt ligesom man stiger op på hesten umiddelbart efter man er kastet af?
Godt at vægten står der igen :-)
Anna
Synd, det ikke gik i første omgang :-) Hmm... overvejer du at komme i gang med projektet hurtigst muligt? Lidt ligesom man stiger op på hesten umiddelbart efter man er kastet af?
Godt at vægten står der igen :-)
Anna
17 år7. februar 2007 kl. 13:22
Kirsten P (slettet)
re: re: 10 på stribe
Ja jeg forsætter med at spise sundt og kaloriefattig, men jeg opgiver de 10 på stribe. Det er sådan noget man kan lave som en leg, men når legen ikke er sjov mere er det vist bedre at opgive den.
17 år7. februar 2007 kl. 15:40
annap (slettet)
re: re: re: 10 på stribe
Ja, okay, Kirsten. Forstår godt hvad du mener.
10 på stribe ville heller ikke fungere for mig.
Jeg spiser usundt, når det passer mig og ikke på datoer :-). Hvis jeg har lyst til usundt tænker jeg over det, hvor meget jeg har lyst til det i forhold til, hvor mange kalorier der så ryger indenbords.
Jeg holder mig langt væk fra chips, kager, chokolade. Men i weekenden ryger der en smule sukkerslik ind, nogen gange lidt popcorn, men igen - alt med måde.
Jeg kan godt lide at "fredagshygge" lidt med familien. Nogen gange står den på frugt til hyggen, andre gange et glas rødvin eller lidt sukkerslik. Og med 10 på stribe, ja så måtte jeg undvære det, og det har jeg ikke lyst til.
Anna
10 på stribe ville heller ikke fungere for mig.
Jeg spiser usundt, når det passer mig og ikke på datoer :-). Hvis jeg har lyst til usundt tænker jeg over det, hvor meget jeg har lyst til det i forhold til, hvor mange kalorier der så ryger indenbords.
Jeg holder mig langt væk fra chips, kager, chokolade. Men i weekenden ryger der en smule sukkerslik ind, nogen gange lidt popcorn, men igen - alt med måde.
Jeg kan godt lide at "fredagshygge" lidt med familien. Nogen gange står den på frugt til hyggen, andre gange et glas rødvin eller lidt sukkerslik. Og med 10 på stribe, ja så måtte jeg undvære det, og det har jeg ikke lyst til.
Anna
17 år7. februar 2007 kl. 16:31
Kirsten P (slettet)
re: re: re: re: 10 på stribe
Det er en god ide, det med at give sig selv lov til at synde, som du gør med fredagshyggen. Så er det stadig en selv der styrer det, og man kan kontrollere hvad man putter i munden. Så er der også noget at se frem til hvis hverdagen bliver for sur.
17 år8. februar 2007 kl. 10:53
annap (slettet)
re: re: re: re: re: 10 på stribe
Ja, og det skal være hyggen der ses frem til. Ikke tanken om at proppe noget i hovedet fredag. Så mener jeg fokus er for meget på spisningen. Det er jo netop et af de problemer, mange overvægtige tumler med. Den store fokus på mad - og hvad må jeg få og ikke få.
Jeg kan da godt få en pludselige og ekstrem lyst til slik og kager og sødt. Så kan jeg jo gøre 2 ting, vente til det går over eller spise/drikke noget nu og her. Men ligefrem gå og afvente, at det er den tid på ugen, jeg kan "få noget". Det gør jeg ikke. Og jeg tror heller ikke det er sundt for psyken at være så fikseret.
Kirsten. Ikke ment som en kritik af dit indlæg eller at jeg har misforstået dig. Dine ord fik mig bare til at tænke over, hvor mange gange jeg egentlig hører mennesker sige, at de glæder sig til dette og hint for så kan de spise det og det. Et rigtigt godt råd er at fokusere på samværet, oplevelserne osv. i stedet for det der skal indenbords, selvom det godt kan være svært her i Danmark, hvor vi alle er utrolige fikserede på, hvad der skal spises, når vi skal ud eller have gæster eller osv.
Og ligesådan, når man så er sammen med andre. Selvom det er en spisesituation eller en fest, hvor der kommer slik og kager på bordet. Prøv i situationen at flytte fokus fra det spiselige til dem man er sammen med. Det virker :-)
Anna
Jeg kan da godt få en pludselige og ekstrem lyst til slik og kager og sødt. Så kan jeg jo gøre 2 ting, vente til det går over eller spise/drikke noget nu og her. Men ligefrem gå og afvente, at det er den tid på ugen, jeg kan "få noget". Det gør jeg ikke. Og jeg tror heller ikke det er sundt for psyken at være så fikseret.
Kirsten. Ikke ment som en kritik af dit indlæg eller at jeg har misforstået dig. Dine ord fik mig bare til at tænke over, hvor mange gange jeg egentlig hører mennesker sige, at de glæder sig til dette og hint for så kan de spise det og det. Et rigtigt godt råd er at fokusere på samværet, oplevelserne osv. i stedet for det der skal indenbords, selvom det godt kan være svært her i Danmark, hvor vi alle er utrolige fikserede på, hvad der skal spises, når vi skal ud eller have gæster eller osv.
Og ligesådan, når man så er sammen med andre. Selvom det er en spisesituation eller en fest, hvor der kommer slik og kager på bordet. Prøv i situationen at flytte fokus fra det spiselige til dem man er sammen med. Det virker :-)
Anna
17 år8. februar 2007 kl. 13:15
Kirsten P (slettet)
re: re: re: re: re: re: 10 på stribe
Det sjove er, at jeg sagtens kan lade være med at spise noget, når jeg er sammen med andre også selvom det er week-end og familen Danmark skal hygge. Det er mere det jeg spiser når jeg er alene. Det er der jeg mener det er en god ide at give sig selv lov til at synde med måde i stedet for at spise i hemmlighed.Du har ret i at det skal være når lysten er der og ikke fordi det er fredag eller hvilken som helst dag. jeg tror slet ikke vi er uenig.
17 år8. februar 2007 kl. 23:29
Jeg skulle så egentlig været begyndt forfra med at tælle men det bliver altså ikke denne gang, så jeg tror jeg springer på onsdagsejningen i stedet. Min vægt er komet tilbage på sin plads på badeværelset.