Coaching som hjælpemiddel -

Du læser en tråd i debat > vægttab

Coaching som hjælpemiddel -
Hej,

Jeg er lige startet på denne side, og synes den er et fantastisk værktøj til at opnå sine vægtmæssige mål. Men maden er ikke alt. Det er ligeså nødvendigt at kende sine vaner og mønstre - både de hensigtsmæssige og uhensigtsmæssige.

Jeg er under uddannelse som coach, og leger lidt med tanken om at sammensætte et lille slankehold, hvor coaching indgår som en vigtig del af slankeprocessen. Jeg forestiller mig, at selve coachingdelen kan være telefonisk, både enkeltvis, men også som gruppe.

Jeg er som sagt under uddannelse, og derfor vil denne form for coaching være træning for mig - og selvfølgelig gratis. Og da der har været meget hype omkring coaching, skal jeg lige huske at fortælle, jeg bliver uddannet iht. ICFs retningslinjer, samt jeg er afdelingsleder i det daglige, med personaleansvar.

Da dette initiativ kun er på ideniveau indtil videre, forestiller jeg mig, at det skal være en mindre gruppe på 4-6 personer, og som udgangspunkt er et forløb på et par måneder. Og jeg er selvfølgelig meget nysgerrig efter at høre, om der er nogen her, der kunne have lyst til at være med? - og hvis ja, hvorfor det så lige skal være dig? :o)

Dette var en meget kort intro .. og spørgsmål er selvfølgelig velkomne.
17 år29. januar 2007 kl. 12:11
re: Coaching som hjælpemiddel -
Hejsa
Jeg giver dig helt ret det er ikke kun maden.
Jeg synes du skal vælge mig da jeg har prøvet så uendeligt mange slankekure,uden held.
er en mor og kone på 46 år der virkelig trænger til at det går den rigtige vej efterhånden
har ca 30 kg overvægt.
Knuz vandal
17 år29. januar 2007 kl. 12:21
´Jeg syntes det lyder rigtig spændende, vi er nok en del der slås med et helt andet problem, og det er selvværd, mangel på selvværd kommer så af et eller andet, men for at gøre en laaaang historie kort, så syntes jeg du skal vælge mig, jeg er positivt indstillet, og så skal jeg have tabt en masse kilo. Ikke 5 eller 10 men 75kg. Uoverskueligt? hmm- jeg tager 10 af gangen, og håber så på opbakning og spark fra alle jer
17 år29. januar 2007 kl. 13:19
re: re: Coaching som hjælpemiddel -
Jeg synes da også det lyder som et spændende initiativ. Skal selv i gang med coaching uddannelse fra 15. februar.

Men jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om, hvem "Coach" er :-)

Anna
17 år29. januar 2007 kl. 13:28
re: re: re: Coaching som hjælpemiddel -
Hej,

Jeg kan helt tilslutte mig Annap. Fortæl lidt mere om dig selv, Coach. Du kan jo starte med at gøre som vi andre, gør din profil tilgængelig.

Ellers synes jeg, at dit initiativ er rigtig godt!

Venlig hilsen

Maddie
17 år29. januar 2007 kl. 14:11
re: re: re: re: Coaching som hjælpemiddel -
Yens også det lyder som en super god idé.

Personligt slås jeg ikke med decideret overvægt (BMI under 25), men har et ønske om at tabe 6-8 kilo mere end jeg vejer nu. For bedre velvære og et sundere liv. Hvilket bare er tæt på umuligt at mobilisere overskud til!!

Men vil da gerne hører mere om hvem "du" er, inden jeg kaster mig selv og mine inderste følelser "i grams" :o)
17 år29. januar 2007 kl. 14:15
re: re: re: re: re: Coaching som hjælpemiddel -
Hej,

Jeg er da meget glad for, at der er så mange tilkendegivelser. Jeg har nu gjort min profil tilgængelig og skrevet lidt tekst derinde. Håber det kan give lidt mere info.

Mvh.
Henrik
17 år29. januar 2007 kl. 14:21
Hej Henrik,
Jeg tager imod alt den hjælp jeg kan få :-)
17 år29. januar 2007 kl. 15:55
re: re: Coaching som hjælpemiddel -
hej coach

jeg håber dit projekt lykkedes...og jeg synes det lyder rigtig spændende... Jeg vil hellere end gerne hjælpe dig hvor jeg kan.. god vind

3piger
17 år29. januar 2007 kl. 17:12
Hej igen,

Det ser ud til at der er 7 personer, der er interesserede og selv om det er en pæn stor gruppe, tror jeg godt, det kan lade sig gøre. De næste 3 dage skal jeg på kursus, og er derfor ikke hjemme.

I mellemtiden er I velkomne til at sende en mail på hra@privat.dk, og så vil jeg vende tilbage med yderligere oplysninger, når der er lidt mere styr på det. Jeg forestiller mig dog, at vi vil køre nogle gruppesessioner på CBB Mobils mødebord, lave nogle buddyteams og måske også køre nogle personlige sessioner, hvis der er behov for det.

Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang, men det skal også være på en ordentlig måde .. så I må lige have lidt tålmodighed med mig. Glæder mig til at høre fra jer.

Mvh.
Henrik
17 år30. januar 2007 kl. 19:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });