Hej jhc og velkommen.
Vi er en del, der fast skriver dagbog om løst og fast under "Personlige dagbøger" - det ku du også gøre, hvis du gerne vil være med til at dele glæder og sorger. Og læs i vor andres dagbøger. Typisk siger 1. indlæg noget generelt om hvordan vi gør. Det er meget forskelligt.
Der er også en "vejeklub" under "Vægttab 10+" - hver torsdag oprettes en ny tråd, der hedder "Ugens taber uge ## - vejning". Der er du også velkommen. Og som regel kan jeg regne den ud og kåre ugens taber :)
For mig var det i begyndelsen nok med sund fornuft og så at skrive vægten ned en gang om ugen. Men da jeg holdt op med at ryge, gik vægten opad igen, og nu tæller jeg kalorier, og skriver al motion ind under aktivitet.
Jeg motionerer 30 min hver dag; minimum en rask gåtur, ellers løb, cykel eller stavgang.
Under indstillinger, motion, har jeg sat aktivitetsniveauet til 1,3. Så passer det for mig med kontorarbejde. Og alt andet noteres. Også hvis jeg står op og arbejder i længere tid.
Bare spør' hvis der er noget der driller. Og god taberuge :-)
#2 af Alinea66
Jeg er en mand på 38 som desværre vejer for meget - helt nøjagtigt skal jeg tabe mig 20 kg.
Men hvordan kommer man i gang - men har fundet denne side og håber at den kan vendepunktet for mig hvor jeg i stedet for at tage på begynder at tabe mig.
Jeg har kontorarbejde så så det bliver ikke meget motion som jeg får men går da et par km hver dag. Men der skal bestemt dyrkes mere motion.
Min plan er ikke at prøve på at tabe mig hurtigt men i løbet af det næste år tabe mig de 20 kg. Men det kunne være fedt hvis I som inspiration kunne fortælle lidt om hvordan I kom i gang og hvad man skal passe på at faldegrupper.
Tak for hjælpen :)