Hej til alle.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hej til alle.
Nu har jeg tastet mad ind siden den 3. december og jeg er vild med denne hjemmeside. Jeg går op i det med liv og sjæl og føler at det endeligt kommer til at lykkes mig at komme ned i vægt. Jeg er så taknemmelig for at jeg fandt denne side. :-)

Nu vil jeg så prøve at besøge jer andre bruger her ind forummet, og stille jer et spørgsmål!

Hvordan er jeres erfaring med programmets udregning af vægttab i forhold til det I virkeligt har tabt? Jeg tænker på det vægttab der står under oversigt.

Jeg har nemlig ikke en vægt og programmet siger at jeg har et vægttab på 5,1 kg. Kan jeg så nogenlunde tro på det?

Hvad er jeres erfaring?

M.v.h
Ely
17 år18. januar 2007 kl. 00:41
re: Hej til alle.
Hej
Jeg tror godt du kan regne med programmet, og hvis du går op i det her med liv og sjæl, er du nok korrekt og ærlig nok med at få tatstet alt ind :-) et computergragram kan jo kun gøre hvad vi ber det om! Tilgengæld kan det ikke tage højde for de ubalancer og udsving vægten tager gennem den kvindeligecyklys, eller fortælle dig om det er fedt, muskler eller væske du har tabt, eller om du har spist noget der gør at du har væskeoophobninger i kroppen. På den anden siden slipper du for at blive "afhægig" af at veje dig i tide og utide....det er vi sikkert flere der kender - og lade vægten bestemme humøret! Jeg synes det er super at du blot fokuserer på at spise sundt og have lidt underskud hver dag - det er jo det du spiser der afgør vægten - ikke vægten der skal afgøre hvad du spiser :-)) HEld og lykke fremover.
17 år18. januar 2007 kl. 06:25
ps: HVIS du er interesseret i at købe en vægt, så jeg at FAKTA i går solgte ud af deres "julegave-varer" - deriblandt en vægt der også viser fedtprocent. Vist nok kun 100 kr. Bare sådan hvis nu......
17 år18. januar 2007 kl. 06:27
Hej ;O)

Jeg begyndte at taste min mad ind her på siden i oktober sidste år og indtil nu har mit vægttab passet næsten 100% med det jeg rent faktisk har tabt mig.
Jeg synes det er fantastisk, især fordi jeg var desperat inden jeg begyndte at tælle kalorier og troede at jeg ikke kunne tabe mig.
Nu kan jeg se at man helt præcis kan beslutte sig for hvor meget man vil tabe sig, skære ned på kalorierne så det svarer til det programmet regner ud, du skal spare for at nå dit mål og så rent faktisk tabe dig det antal kilo! ;O)

Sidste gang det lykkedes mig at smide en del kilo, havde jeg heller ingen vægt, men jeg havde masser af tøj der var for småt og det brugte jeg til at måle hvor langt jeg kom.
Da jeg så endelig blev vejet, var jeg chokeret over hvor mange kilo jeg havde smidt uden så meget som at have været i nærheden af en vægt inden (jeg vidste dog nogenlunde hvad jeg vejede +/- 5 kg)

Fortsat held og lykke med dit vægttab ;O)

PhatC
17 år18. januar 2007 kl. 14:39
re: re: Hej til alle.
Det lød åndsvagt.....selvfølgelig har mit vægttab passet med det jeg har tabt mig *fnis*.

Jeg mener selvfølgelig at mit egentlige vægttab svarer til samlet kalorieundeskud = vægttab, under oversigt. ;O)
17 år18. januar 2007 kl. 14:47
re: re: re: Hej til alle.
Hej alle

Indtil nu har mit faktiske vægttab også passet fint med programmets.
Hvis man har problemer på dette punkt, tror jeg, det er fordi man har
indtastet sit aktivitetsniveau for højt. Dette har indflydelse på, hvor meget ens kcal. forbrug i hvile beregnes til (tror jeg - hvad siger Lone).

For mig har det haft stor betydning, at jeg har valgt at indtaste alt, og derfor ikke har kunnet lide at se de ikke så gode ting i oversigten:)
Har dog sprunget over enkelte dage, hvor jeg ikke selv har stået for maden.

Mvh.
Marianne
17 år18. januar 2007 kl. 15:12
re: re: re: re: Hej til alle.
Hej alle
efter min oversigt skulle jeg i dag have tabt 1.4kilo men jeg har tabt 2.2kg så det er altså lidt mere.
jeg vælger også at skive alt op herinde, ellers snyder man jo kun sig selv og det er jo ingen hjælp.
mvh flittiglise
17 år19. januar 2007 kl. 19:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });