Hjælp til vægttab med afrikansk(stivelses) mad

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp til vægttab med afrikansk(stivelses) mad
Hej People

Håber så inderligt at der er nogle der kan hjælpe! :)
Jeg står i den situation at jeg lige pt. befinder mig nede i Uganda, som en del af min sidste praktik til uddannelsen og da jeg bor hos en familie har jeg ikke så meget at skulle have sagt med maden desværre.
Men jeg havde et mål om rigtig at kunne komme i gang med mit vægttab hernede, men er røget helt i vasken med den mad vi får serveret. Vi lever ikke af andet end toastbrød til morgenmad og ris/pasta/pocoh + bønner både til frokost og aften og da jeg stadig har de næste mange måneder hernede, håber jeg lidt på at der var nogle der kunne komme med et råd eller to, til noget jeg kan gøre? Noget motion der ville være bedre end andre, som ikke ville kræve redskaber? Noget af den mad jeg har skrevet der er bedre end andet? og skal jeg bare spise så lidt som overhovede muligt så??

Mvh. den frustreret
11 år7. oktober 2013 kl. 19:03
Gå en tur eller hop på stedet. Held og lykke
11 år7. oktober 2013 kl. 19:46
Hvis jeg var dig ville jeg kære op for bønnerne og ned for de andre ting hvis det er muligt... Og så ellers sørge for at få rørt dig så meget som muligt.
11 år9. oktober 2013 kl. 11:06
Du skriver, at du ikke har så meget at skulle have sagt med hensyn til maden - er du sikker på det? Har du prøvet at spørge dem om du kan handle lidt flere grøntsager, eller måske "bare" få dem til at købe dem til dig (for dine penge) hvis du ikke selv har mulighed for den slags. Måske bliver du overrasket over hvad de er villige til, hvis man spørger pænt?

Ellers giver jeg beyongswish ret - flere bønner end pasta/ris/pocoh, og hvis der er kød/mælkeprodukter så skru også op for dem.

Hvad angår motion, så behøver det ikke være noget avanceret - en gåtur i raskt tempo kan sagtens give dig det der skal til i forhold til vægttab. Hvis du går efter opbygning af muskler, så vil jeg foreslå CrossFit - der findes masser af inspiration på nettet til begynderprogrammer/begynder-wod som du kan lave uden udstyr.
11 år15. oktober 2013 kl. 11:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });