begynder vanskeligheder"håber jeg"

Du læser en tråd i debat > vægttab

begynder vanskeligheder"håber jeg"
hejsa
jeg er ny her og lidt forvirret
jeg har intastet det mad og akviteter jeg har lavet idag
syns det virker uoverskueligt med det resultat man når frem til når alt er lagt sammen i det skema
men måske kun begynder vanskeligheder"håber jeg"
gode råd modtages meget meget gerne
vandal
17 år15. januar 2007 kl. 15:29
re: begynder vanskeligheder"håber jeg"
Hej vandal.....
...og velkommen til ;O)
Den slags tror jeg vi alle oplever i starten.
Vil gerne prøve at hjælpe dig, men så må du lige fortælle nærmere, hvad det er du når frem til og hvad er det du synes der virker uoverskueligt?

Mvh PhatC
17 år15. januar 2007 kl. 23:07
re: re: begynder vanskeligheder"håber jeg"
jeg har altid haft problemer med vægten og ikke indst da jeg får medicin for dep og panikangst så er der røget mindst 20 kg på
jeg tror nok jeg spiser alt for lidt. men jeg synes heller ikke jeg kbare kan spise løs da jeg ikke bevæger mig ret meget..............men det er jo nok helt forkert at tænke sådan
eks på en dag
1 banan
2 sk rugbrød
m fedtfattigt pålæg
fisk ind imellem
frugt og grønt
og aligevel går den vægt ikke ned
trøstespiser ikke(søde sager) men bruger bla sødetabletter ikaffen
syns da ikke jeg kan skære mere ned
det skema over mad herinde er vitaminerne
røde'
jeg skal nok tænke anderleses
knuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
17 år15. januar 2007 kl. 23:21
re: re: begynder vanskeligheder"håber jeg"
jeg har altid haft problemer med vægten og ikke indst da jeg får medicin for dep og panikangst så er der røget mindst 20 kg på
jeg tror nok jeg spiser alt for lidt. men jeg synes heller ikke jeg kbare kan spise løs da jeg ikke bevæger mig ret meget..............men det er jo nok helt forkert at tænke sådan
eks på en dag
1 banan
2 sk rugbrød
m fedtfattigt pålæg
fisk ind imellem
frugt og grønt
og aligevel går den vægt ikke ned
trøstespiser ikke(søde sager) men bruger bla sødetabletter ikaffen
syns da ikke jeg kan skære mere ned
det skema over mad herinde er vitaminerne
røde'
jeg skal nok tænke anderleses
knuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
17 år15. januar 2007 kl. 23:21
re: re: re: begynder vanskeligheder"håber jeg"
Det med vitaminerne tror jeg desværre ikke jeg kan hjælpe dig med, det bruger jeg ikke selv.

Men du har ret i at det kan være at du spiser for lidt og jeg synes bestemt ikke at du må spise mindre end du gør nu.

Hvis du taster dine oplysninger ind under din profil og derefter sætter dig et mål, så vil du under mad og oversigt kunne se, hvor meget programmet regner ud at du forbrænder og hvor meget du skal have i underskud hver dag, for at nå det mål du har sat dig.

Mit råd til dig er helt klart at prøve at spise 5-6 måltider om dagen og så følge rådene under mad/oversigt.....
dvs 20g fisk om dagen (det kan gøres med en skive laks, ørred, makrel eller tun på en rugbrød til frokost), 2 liter væske, 600g frugt og grønt (200g frugt og 400g grøntsager) det er nemt at få dækket, hvis du spiser frugt som mellemmåltid eller om aftenen og grønt fx tomat, agurk, peberfrugt og lignende til din frokost....gerne på en rugbrød med pålæg.
Energifordelingen kan være svær at ramme og den går jeg ikke selv så meget op i.

Har du energi/overskud til at få dig rørt lidt?
Hvis du fx har mulighed for en rask gåtur eller en tur på motionscykel i 30-45 min om dagen, gerne fordelt over flere gange.

Og så lige en sidste ting.....husk de sunde fedtsyrer!
Det er vigtigt i forhold til depression og mange andre ting.
Sørg for at få n-3, n-6 og n-9 fedtsyrer.
Man kan få det gennem kosten og hvis det har din interesse kan jeg vende tilbage med noget mere konkret, ellers kan man få det som kosttilskud ;O)
Håber du kan bruge mine forslag til noget....ellers siger du bare til ;O)

Knus PhatC
17 år15. januar 2007 kl. 23:40
re: re: re: re: begynder vanskeligheder"håber jeg"
hejsa
mange mange tak for dine råd
jeg er begyndt med vandgymnastik 1 gang i ugen på længere sigt vil jeg dog gerne på på 2 gange
og ja jeg vil meget gerne have flere gode råd
knuzzzzzzzzz vandal
17 år16. januar 2007 kl. 09:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });