5 kilo på 5 uger - eller 50 dage?

Du læser en tråd i debat > vægttab

5 kilo på 5 uger - eller 50 dage?
Er der nogen, der vil følges ad på en forhåbentlig stejlt nedadgående vægtkurve de næste 5 uger eller 50 dage?

Jeg er på vej fra 73 til 62 kilo - 11 kilo i alt - pyh! De første 3 kilo tabte jeg på Nupo-kur i marts, og de næste 3 kilo har jeg jogget af siden da. De tre første kilo var klart de nemmeste, hvorimod det helt ærligt ikke er særligt effektivt at løbe kiloene af - 3 kilo på 5 måneder!

Så nu skal der ske noget! Jeg træner til New York Marathon den 3. november og vil gerne være 5 kilo lettere inden da - det vil gøre det noget nemmere at gennemføre. Til gengæld er der grænser for, hvor skrap en kur jeg kan klare samtidig med løberiet, så måske er 5 kilo på 5 uger lige optimistisk nok - derfor alternativet med de 50 dage eller 100 gram om dagen i snit.

Er der andre, der også godt lige vil af med nogle kilo NU eller har nogle gode råd? Der bliver ikke noget hurtigt ryk nedad i starten for mig, for de nemme kilo har jeg tabt, men det må jo kunne lade sig gøre alligevel :-)

11 år29. august 2013 kl. 09:30
re: 5 kilo på 5 uger - eller 50 dage?
Det er jo "bare" 700 kcal underskud om dagen, hvis det skal være 700g om ugen, svarende til 11km gang/løb om dagen. Der skal nok skæres på indtaet også for at det skal lykkes tænker jeg :)

Jeg ville gerne være med, men jeg ved at jeg ikke er 100% motiveret lige nu, og jeg har besluttet at livet er for kort til at gå halvhjertet ind i projekter. Men jeg ønsker dig al mulig held og lykke - når man har madital på sidelinjen til at holde styr på maden, så synes jeg normalt man har en god "samarbejdspartner" i forhold til at få det hele til at gå op så vægten går ned :)
11 år29. august 2013 kl. 09:46
Ja, der skal færre kalorier ind, for jeg løber jo i forvejen og kan ikke lige tilføje 10 km ekstra om dagen :-) Jeg er til gengæld nok lidt slem til lige at tillade mig lidt ekstra, når jeg har løbet mange km, så det er nok bl.a. der, jeg skal skære.

Tak for input - 700 kcal om dagen lyder på den ene side ikke af så meget, på den anden side er det vel, hvad der svarer til et pænt stort måltid - igen, det må vel kunne lade sig gøre! Sølle 100 gram om dagen!
11 år29. august 2013 kl. 10:00
Hvis du ikke er typen der har en mave som skriger af sult så snart du slår øjnene op, så kan du eventult overveje IF hvor man faster en del af døgnet. Jeg ved fra mange bodybuildere, at de har lettere ved at klare dage med kalorieunderskud når de gør sådan, fordi man så får få store, mættende måltider i spise-vinduet.

Ved ikke om det passer til din døgnrytme og dit temperament?
11 år29. august 2013 kl. 10:07
Jo, det kunne måske godt være en mulighed, men jeg ville så foretrække at erstatte frokosten med en ration pulver. Så er det godt nok ikke faste, men er der nogen særlige fordele ved helt at faste? Tak for idéen i hvert fald.
11 år29. august 2013 kl. 14:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });