Ved oprette dig her på madital har du i hvert fald taget et skridt i den rigtige retning. Som du selv siger - det forpligter mere.
Min rygrad har det emd at forsvinde så snart jeg hører ord som "McDonalds", "Kage", "is", "Bland selv slik", "slik" og andre lignende fraser. Ved hjælp af madital er jeg blevet bedre til at sige fra og springe over de usunde ting som f.eks. frister på arbejdspladsen.
#2 af Thedecoy
Jeg er først i trediverne, har tre børn samt mand og job jeg er glad for. Da børnene først nu er ved at være i en alder, hvor de ikke er så afhængige af deres moar længere, synes jeg endelig, at der er ved at være lidt overskud på mig-kontoen - og den skal bruges til at udvikle rygrad i fht. overspringshandlinger som igen giver ekstra energi og tilfredshed.
Jeg kan acceptere min vægt som den er pt - den må dog ikke blive højere. Så projektet bliver at spise mere fornuftigt og få regelmæssig motion - ved nemlig godt hvilken positiv effekt, det har på ALT(var tidligere helt afhængig af motion - for et par år siden).
Skulle Bløddyret så bliver mindre blød undervejs, så er det bare en bonus... :-)
Plan:
Spise flere fibre og mere protein
Motionere hjemme - let styrke (kun let pga. dårlig ryg) samt brug af motionscyklen tre gange ugentlig.
Så er projektet skudt i gang - det bliver sådan lidt mere 'virkeligt' og forpligtende at skrive det her siger erfaringen fra år tilbage mig, håber det gælder igen.