Lavt bmi og høj fedt % !
Du læser en tråd i debat > vægttabfedania
re: Lavt bmi og høj fedt % !
Jep, styrketræning og kalorieindtag lige omkring dit daglige energiforbrug. Det kommer dog til at ta' noget tid, det er ikke noget man bare sådan laver om fra den ene dag til den anden. Normalen for kvinder er dog omkring 22% svjh, så det er jo ikke så slet endda at ligge på 27% :)
11 år23. juni 2013 kl. 21:26
Jeg har før fået målt min fedt procent, på både en vægt lavet præcis til dette, samt en anden metode... Jeg har en fedt procent på 27,3 (!) hvilket er ret modstridende ift mit bmi, som ligger på max 18 (afhænger lidt af, om vægten svinger et par kg). Muskel
Hvordan kan jeg have så høj en fedt procent og så lavt BMI samtidig?! Jeg er i forvejen ret aktiv, spiser sundt og træner flere gange ugentligt, både løb, styrke, holdtræning osv.
Jeg har tidligere lidt af en spiseforstyrrelse, men har været rask i adskillige år nu... Dengang spiste jeg meget lidt og tabte mig meget - kan det virkelig være konsekvensen af dét? Hvis jeg har tabt muskelmasse dengang...
Selvom jeg ser slank ud og har et lavt bmi, synes jeg stadig at jeg ser lidt 'lasket' ud, hvilket jo stemmer godt overens med den meget høje fedt procent... Hvordan kommer jeg det til livs - er det bare i gang med en masse styrketræning? Øv :-(